Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:44

Antwoord op onderwerp  [ 317 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende
Black Jack: Betty's big brother.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Gezocht: Boxster 987 zwart met rood interieur. Max. 20K
Olaf schreef:
Investeren in een setje wielen met goede winterbanden :idea:

En dan kan het zonder problemen https://www.youtube.com/watch?v=yQJ1caGe0Iw

20 dec 2015 13:15
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
duc11 schreef:
Prima alternatief...

Waarbij je natuurlijk bij de 986 met deze prijs ook moet realiseren dat je aan de onderkant van de markt zit en dus goed moet uitkijken welke kosten je nog gaat maken om de auto helemaal in orde te krijgen. Tenzij je geluk hebt.....

Succes :D :D :D :D

Ik zie nu ook dat de prijzen zich stabiliseren! Met de mijne heb je geluk BB qua onderhoud. Maar ja, geen tip....

20 dec 2015 13:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Olaf schreef:
ErikP schreef:
Ben daarom wel blij dat het -tot nu toe- een tamme winter is want sneeuw etc lijkt me geen pretje.

Investeren in een setje wielen met goede winterbanden :idea:

Hier heeft TOTMBO de afgelopen winter de 3.2S gewoon als DD gebruikt ....

Deze "winter" rijdt ze met de diesel .... Scheelt tenslotte € 0,37 op 'n liter :D

En vermoedelijk ook paar liter per 100km? Of is de diesel zoiets al LARO TD5?

Verder lijkt me 986 niet verkeerde keuze! Weinig afschrijving zoals genoemd en veel auto/beleving voor weinig geld. Soms zie ik een advertentie en twijfel ik ook: bangforbuck! Persoonlijk zou ik wel even een 2,5 en 3,2 testrijden om het verschil te ervaren. Gewoon om zeker te zijn. Cabrio markt lijkt me rustig nu, dus als klant hoef je je niet te haasten.

20 dec 2015 13:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Black Betty schreef:
Die tip komt me eigenlijk wel goed uit, want dan kan mijn vriendin er ook in rijden als ze dat zou willen (ze kan namelijk vanwege haar verminderde spierkracht alleen nog maar een automaat rijden) en dan kan zij ook een keer mee als we een toertocht gaan maken, want dat vindt ze wel leuk, maar met de Speedster kan zij echt niet mee (laat staan erin rijden).

Als dit mijn situatie zou zijn zou ik sowieso naar een tippie op zoek gaan. Heerlijk toch om je passie te kunnen delen met je vriendin en haar daar zelf ook deel aan kunnen laten nemen :thumleft: .

Als je een net exemplaar vind zonder allerlei bijkomende kosten is dit inderdaad financieel een veilige keuze zullen zaken als afschrijving natuurlijk meevallen. Mocht het op termijn niets blijken te zijn dan leg je er hopelijk niet teveel op toe en misschien bevalt het dusdanig goed dat het een blijvertje is dat je lekker kunt modden of verandert de situatie dat je toch graag over wilt stappen naar een 987 en de 986 verkoopt of inruilt.

Ik heb zelf een 986 gehad in deze kleurencombo en zelfs met een rode kap. De kap vond ik het persoonlijk echt schitterend afmaken. Ik zou zelf echter wel voor een 3.2S gaan (zeker in tippie). De 1e dag was ik best blij met het beestje maar al heel gauw was ik er op uitgekeken omdat het het in geen enkel opzicht haalde bij de handgeschakelde S die ik ervoor had. Los van de uitrusting en mindere staat waarin hij verkeerde vond ik de prestaties echt zwaar tegenvallen. Een hoop geluid maar de daadwerkelijke versnelling van de auto viel zwaar tegen evenals de scherpte qua sturen en remmen. De auto had natuurlijk al wat minder vermogen omdat het een 2.5 was maar een 2.5 icm Tip vond ik persoonlijk een tergend trage niet fijne combi. Ik kon het niet eens worden met de auto en daarom snel te koop gezet en uiteindelijk uit pure wanhoop maar geruild tegen een 968 :mrgreen: .

Afbeelding
Afbeelding
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

20 dec 2015 13:42
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
jeff_911 schreef:
En vermoedelijk ook paar liter per 100km? Of is de diesel zoiets al LARO TD5?

Nope ... geen LARO TD5 :sick:

Gewoon iets Duits met een 3.0 TDi V6 :popcorn:

20 dec 2015 15:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Vandaag wezen kijken bij die zwarte 986 met (steen)rood interieur.

Geen slechte auto en hij ziet er voor z'n leeftijd nog mooi uit. De (kunststof) achterruit is wat vergeeld, maar wel heel (geen scheuren of barsten). Hij heeft wat krasjes her en der, maar niets ernstigs. Die zouden er allemaal wel uit gepolijst kunnen worden. De steenslag valt ook alleszins mee...

Het (steen)rode interieur vond ik echt supermooi en contrasteert echt heel mooi met het zwart (van de buitenkant en van de zwarte kunststoffen interieurdelen). Wat ik echter een joekel van een afknapper vond, was dat de 'vloerbedekking' niet (meer) steenrood was, maar lichtroze. Als je de zwarte vloermatten optilde, zag je hoe die vloerbedekking er ooit (nieuw) uitgezien had (veel donkerder en praktisch hetzelfde als de lederen bekleding), maar de delen die aan zonlicht blootgesteld zijn geweest, zijn hartstikke verkleurd. Het stukje vloerbedekking achter de stoelen dat tussen de kap en de stoelen zit (als het dak dicht is; de 'hoedenplank' zeg maar) was zelfs zo verkleurd dat het roze met een groene gloed was geworden...

Zo knap ik toch wel af op een zwarte auto met een rood interieur! Ik denk dat het veel mooier zou zijn als alle vloerbedekkingdelen zwart zouden zijn en niet rood/roze.

Nu ik dit heb gezien, vraag ik me af of ditzelfde 'probleem' ook bij een 987 op zou treden. Wie kan daar iets over zeggen?

Bestaat een zwarte 986 met (steen)rood interieur en zwarte vloerbedekking?

Misschien moet ik toch maar voor een zwart/zwart gaan. Dan wordt de keuze bovendien ineens een stuk groter...

22 dec 2015 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.
Zuid Holland zuid
Is het niet een tip om vloerbedekking te vervangen door zwarte bekleding? En de rest gewoon rood laten?

22 dec 2015 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
http://www.valo.nl/contents/nl/p3068_SE ... tstof.html

Ik denk dat je vier spuitbusjes nodig hebt.

22 dec 2015 22:09
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Ff flink afdingen, tapijtjes eruit, spuiten ,laten uitwasemen en weer terug erin.. :drive:

22 dec 2015 22:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Afdingen was hij sowieso al van plan.

22 dec 2015 22:28
Profiel
Proberen af te dingen lijkt mij bij normaal.

22 dec 2015 23:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Jij hebt het 987 draadje zeker niet gevolgd..

23 dec 2015 0:37
Profiel
Dat had ik gelezen en zelf had ik het waarschijnlijk anders gedaan. Neemt niet weg dat ik zijn besluit wel kan begrijpen en respecteren.
Ik ben benieuwd wat de keuze gaat worden.

23 dec 2015 0:47
Profiel
Moderator
PF #57
Zoek je aan de onderkant van de markt, vind je een goede auto, laat je hem staan vanwege verkleurd tapijt? :scratch: schiet mij maar lek... Spuiten. Vervangen voor zwart. Paar tapijttegels scoren bij de Kwantum desnoods... 8K bieden, 8,5K aftikken en rijden, zou ik zeggen.

23 dec 2015 3:31
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Rescue911 schreef:
Jij hebt het 987 draadje zeker niet gevolgd..

Ehhh, dit is het 987 draadje....

23 dec 2015 8:20
Profiel WWW
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
horn schreef:
Zoek je aan de onderkant van de markt, vind je een goede auto, laat je hem staan vanwege verkleurd tapijt? :scratch: schiet mij maar lek...

Niet zo snel hornman, iedereen hier mag zelf bepalen wat hij voor een auto aanschaft. Ik kan me goed voorstellen dat het een enorme deceptie is als je zo'n tapijtje ziet. Het is nog maar de vraag of je dat weer netjes gaat krijgen met een paar spuitbusjes..

En misschien keert hij alsnog op zijn schreden terug en gaat hij die boxster alsnog ophalen...

Leven en laten leven......

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

23 dec 2015 9:40
Profiel
Moderator
PF #57
Tuurlijk, en ik ken Antoine inmiddels als de perfectionist die hij is. Ik bedoel meer te zeggen dat je in deze krochten van de boxster markt niet snel de perfecte auto gaat vinden. En als hij goed is en het enige probleem is verkleurd tapijt, dat je vervanging van het tapijt er wss niet moeilijk van af kunt onderhandelen. Markt voor een 2,5 986 met 200K+ op de klok is niet bijster groot.

En wie betaalt bepaalt. Geloof me, realiseer is me. En ik kan niet in Antoines portemonnee kijken, maar als dit ding goed is, nu halen, paar maandjes personaliseren en als in april de zon doorbreekt lekker toeren met zijn meisje.... :idea:

23 dec 2015 9:51
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
ik ben zelf ooit in de race geweest om een nieuwe Cayman aan te schaffen in basaltzwart met rood interieur. Als ik mij nog goed herinner kon ik de kleur van de hemel en ook de kleur van de vloerbedekking ook in zwart kiezen ipv rood. Dat zou betekenen dat iemand die combi mss ook wel heeft op een Boxster en dat die ergens te vinden is. Het kan natuurlijk ook zoals hier al geopperd om het zwart te maken of te vervangen door zwart; lijkt me niet onoverkomelijk om dat te doen. Ik vind het echt een supergave combi dat zwart met rood! ik was toen bang dat ik er na een paar jaar mss toch wel op uitgekeken zou raken dus heb nog even getwijfeld en toen kwam ik m/n huidige tegen in meteoorgrijs met zwart. Maar zwart/rood blijft me trekken, is errug mooi :thumleft:

23 dec 2015 9:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Het tapijt wordt net de tijd inderdaad een soort van zalmroze. Zo zag het er bij mij destijds uit... :scratch:
Afbeelding
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

25 dec 2015 11:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997.1 "GT3", ex 986S
Kan wel eens een heel lang draadje worden :mrgreen:

25 dec 2015 12:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Kan je niet een mooie black on black 986 zoeken en hem dan als onderdeel van het personaliseren een speciaal rood interieur met bijv stiksels als Black Betty geven? Lijkt me mooi!

25 dec 2015 13:34
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Er is nog 1 mooie te koop ;-)

30 dec 2015 9:29
Profiel
PorscheForum Rakker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
http://www.2dehands.be/autos/porsche/91 ... 99090.html

en op termijn stoeltjes en andere accenten rood laten bekleden... :drive:

05 jan 2016 21:45
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Antoine, hoe is het met de zoektocht? Zijn je plannen veranderd?

Ben wel benieuwd

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

07 jan 2016 16:49
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
De zoektocht gaat nog steeds door :wink:

Met die zwarte met rood interieur heb ik inmiddels een proefrit gemaakt en dat viel alleszins mee. Met de Tip had ik geen problemen; ging eigenlijk best soepel.
Er zat wel een irritante 'tik' in de motor, al trok de auto goed. De auto meegeven voor een aankoopkeuring zat er niet in en hij wilde wel € 950 van de prijs afdoen. Garantie gaf hij sowieso niet...

Dat gaat 'm dus niet worden.

Ik weet nu wel dat ik in principe niets heb tegen een 2.5 met tip. Moet hij wel 'goed' zijn; d.w.z. motorisch en technisch geen mankementen vertonen die klauwen met centen gaan kosten om 'm te repareren, c.q. weer goed te krijgen. Ik wil sowieso een AKK laten doen; ook bij een auto van € 10.000. Het is dan weliswaar geen wereldbedrag, maar als de motor na 100 km ploft, is ook € 10.000 een best stevig bedrag.

Inmiddels is het aanbod op de websites (Marktplaats en Gaspedaal.nl) van Boxster af aan het nemen, en de auto's die recentelijk aangeboden worden, zijn veelal 'heraanbieders': die auto staat al maanden lang op de websites en wordt steeds weer 'ververst'.

Ik heb een allert ingesteld, zodat ik geen enkele aangeboden Boxter mis :wink: , maar vooralsnog is er nog niets interessants voorbij gekomen... :roll:

Misschien wacht ik wel tot komend voorjaar. De kans dat er een 987 die aan mijn wensen voldoet komt dan misschien nog wel voorbij (die auto's zijn dan inmiddels ook weer een jaartje ouder en de kans dat je een 2005 987 voor < € 20K tegenkomt, is dan -denk ik- groter) en/of een zwart/rode of zwart/zwarte 986 voor plusminus € 10K).

Op dit moment heb ik best lol met mijn nieuwe Auris Sports Tourer Lease Pro en ben ik nog alle snufjes aan het ontdekken (het is trouwens best idioot om in een auto te zitten die zelf file parkeert)...

07 jan 2016 17:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 317 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende