Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:38



Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986 

Wat vinden jullie van dit artikel?
Nuttig 58%  58%  [ 43 ]
Goed 31%  31%  [ 23 ]
Matig 8%  8%  [ 6 ]
Slecht 3%  3%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 74

Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Zutphen
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Is het koelingsprobleem ook aanwezig bij de Boxster 3.2 S (986 model)?


06 jan 2016 12:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Ik dacht het niet. Het blok en de cilinderwanden zijn dikker en de leidingen van het koelsysteem zijn in totaal 3 meter korter dus betere koeling.
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


06 jan 2016 13:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Roberto-R schreef:
@ 1000bochten, net als bi jouw verkoopadvertentie denken sommige mensen dat ze het beter weten. johan vd gugten acht ik een ras specialist, vooral wat betreft deze upgrade.......ik heb live gezien hoe deze lagers er uit zien als het niet goed is gegaan.....


iemand die kan zeggen wat deze ims modificatie bij johan vd gugten kost voor een 986 (2003) :?:


06 jan 2016 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Rond de €1900,- incl olie en filter
_________________________________________
Boxster S '04


06 jan 2016 21:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Oke THX :salut:

Wat ik niet direct in het verhaal terug kan lezen is of er indicaties zijn vooraf die aangeven dat er een IMS probleem aan het ontstaan is. Dus zijn er signalen die ik van buitenaf waar kan nemen die aangeven dat er een IMS probleem in mijn motor aanwezig is of aan het ontstaan is ?


06 jan 2016 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Mits geen bijgeluiden, door het papieren oliefilter open te knippen en uit te rekken. Als er ijzervijzel tussen zit zou ik een belletje plegen naar een specialist.
_________________________________________
Boxster S '04


06 jan 2016 22:26
Profiel
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
:cry:
Beetje zielig toch?
Dat je bij een "High End" automobiel dit soort discussies moet voeren. Hier hebben een heleboel mensen heeeeeel veel geld voor betaald toen hij nieuw was :evil: Ik heb de mijne met kennelijk een duidelijke ontwerpfout in de motor voor een aanzienlijk lager bedrag gekocht :? . Maar altijd die samengeknepen billen als ik ermee rij :( Had ik trouwens ook in mijn 911 sc cabrio uit '83 die 240k achter de kiezen had. Met veel plezier in gereden en met spijt weggedaan. :( )
Wat is de definitie van kwaliteit, "high End"?? Het is een mythe.
Maar ik geniet er wel elke dag van. Ben ik dan ziek :pale:
:ba: :ba: :ba: :drive: :drive: :drive:


Nissan GTR :cheers: :ba: :shock:


07 jan 2016 1:38
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Het probleem is er maar het wordt wel behoorlijk opgeblazen altijd. 95% van de 996jes heeft geen problemen. En elk type 911 heeft zijn eigen probleem. Ook bij de oudere modellen. En heb je een goede 996 en je laat de mods uitvoeren dan hoef je niet bang meer te zijn. Ik zit helemaal niet meer met geknepen billen omdat ik weet dat het risico wat ik nu loop op grote motor problemen niet meer is dan bij elke andere auto.:-)
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


07 jan 2016 6:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
g-loudertje schreef:
Mits geen bijgeluiden, door het papieren oliefilter open te knippen en uit te rekken. Als er ijzervijzel tussen zit zou ik een belletje plegen naar een specialist.


Oke, ik ga a.s. zaterdag de olie en filter verversen/vernieuwen en zal daar goed op letten :!:


07 jan 2016 8:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Goed verhaal 1000bochten, bedankt! Wellicht maak ik nog eens de stap naar een watergekoelde 911 en dit topic (en de reacties van de forumleden) heeft heel wat onduidelijkheden weggenomen. :thumleft:


07 jan 2016 11:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Ik lees ook op een amerikaans forum, dat degene die de 'LN retrofit' en de 'IMS solution' mee heeft ontwikkeld, de IMS solution met het glijlager enkel zelf -of een door hen gecertificeerde installateur- installeert als de motor is geanalyseerd en nagemeten en aan bepaalde criteria voldoet. Daarmee bedoel ik dat er wordt gelet op bepaalde afwijkende maatvoeringen in het blok, met name deze die van belang zijn voor de IMS zelf en het lager.

Het vermoeden is dat sommige motoren alhoewel ze binnen de fabriekstoleranties vallen qua maatvoering toch te veel speling vertonen, of net dat tikje afwijken -maar nog binnen de door Porsche gehanteerde toleranties vallen. Deze afwijking zou zodanig zijn dat er net te veel krachten spelen op de IMS, bv. denk dan aan de IMS die net minimaal iets schuin ligt, doordat het motorblok niet perfect is, waardoor de kettingen die de nokkenassen aandrijven net niet een stabiele kracht uitoefenen op de IMS . Dit zou dan ook meespelen in het versneld stukgaan van de lagers, ook eventuele latere retrofits of de bovengenoemde permanent oplossing met het glijlager.

Ik denk dat bovenstaande verder ook wel gekaderd moet worden in de specifieke situatie in de US waar er een cultuur van lawsuits bestaat. Dus waar de ontwikkelaar een zeer stricte kwaliteitscontrole toepast en enkel 100% garantie geeft als het door hen gecertificeerde installateurs is uitgevoerd. En het is natuurlijk een deel ook je eigen markt beschermen, big business $$$, en een tikje inspelen -bangmakerij zou ik niet durven zeggen- op de gevoelens van de eigenaars ...

Niet te veel slapeloze nachten er voor laten. Gewoon goed onderhouden en lekker rijden met die auto's en liefst zoveel mogelijk op de manier waarvoor ze bedoelt zijn. :thumleft:


07 jan 2016 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Amersfoort. 996.
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Hoe doe je dat in Nederland? Je Porsche gebruiken zoals hij bedoeld is?
_________________________________________
7e plaats jubileumrit 2006 en 2e plaats in 2013!!!
Porscheverleden: 924 / 944 S2 cab. / 3.2 uit '87 / 964 / 968 / 911SC


07 jan 2016 15:59
Profiel
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Rondje circuit?


07 jan 2016 19:39
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
in zijn 3de versnelling over de snelweg?


07 jan 2016 19:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Dan zit je ook al op de 170 p/u hihi
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


07 jan 2016 19:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Amersfoort. 996.
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Nou dan zijn we er toch.
Onze Porsche worden niet gebruikt waar ze voor gemaakt zijn. Daarom gaan ze kapot.
Hebben we geen statistieken voor nodig.
_________________________________________
7e plaats jubileumrit 2006 en 2e plaats in 2013!!!
Porscheverleden: 924 / 944 S2 cab. / 3.2 uit '87 / 964 / 968 / 911SC


07 jan 2016 21:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Gisteren olie en flter ververst. Filter zag er mooi schoon uit (geen ijzervijlsel of stukjes). Dus weer vol vertouwen de weg op :drive:


17 jan 2016 21:22
Profiel
Bericht Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Bedankt 1000 bochten!! Helder artikel.
Ik heb sinds kort een 996 C2 uit '99. Ben er heel blij mee, maar door alle IMS hoaxes op het net zit ik niet lekker :( Dan maar een extra investering doen op mijn toch al te hoge aankoopsom(veiling hè :( )
Ik ga voor de DOF oplossing van Tune RS. Want dat zou een blijvende fix moeten zijn die daarna geen omkijken meer behoeft. Er is een NL importeur heb ik gegoogled en er zijn betrouwbare inbouwstations. Ik ga naar Leiden, voor mij het dichtstbij. En de garagist maakt een zeer betrokken en betrouwbare indruk.
:drive:


26 jan 2016 1:33
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.