|
Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Auteur |
Bericht |
Steefboxster
Zutphen
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Is het koelingsprobleem ook aanwezig bij de Boxster 3.2 S (986 model)?
|
06 jan 2016 12:39 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Ik dacht het niet. Het blok en de cilinderwanden zijn dikker en de leidingen van het koelsysteem zijn in totaal 3 meter korter dus betere koeling.
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
06 jan 2016 13:25 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
iemand die kan zeggen wat deze ims modificatie bij johan vd gugten kost voor een 986 (2003)
|
06 jan 2016 21:18 |
|
|
g-loudertje
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Rond de €1900,- incl olie en filter
_________________________________________ Boxster S '04
|
06 jan 2016 21:20 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Oke THX Wat ik niet direct in het verhaal terug kan lezen is of er indicaties zijn vooraf die aangeven dat er een IMS probleem aan het ontstaan is. Dus zijn er signalen die ik van buitenaf waar kan nemen die aangeven dat er een IMS probleem in mijn motor aanwezig is of aan het ontstaan is ?
|
06 jan 2016 21:24 |
|
|
g-loudertje
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Mits geen bijgeluiden, door het papieren oliefilter open te knippen en uit te rekken. Als er ijzervijzel tussen zit zou ik een belletje plegen naar een specialist.
_________________________________________ Boxster S '04
|
06 jan 2016 22:26 |
|
|
Marquez93
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
|
07 jan 2016 1:38 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Het probleem is er maar het wordt wel behoorlijk opgeblazen altijd. 95% van de 996jes heeft geen problemen. En elk type 911 heeft zijn eigen probleem. Ook bij de oudere modellen. En heb je een goede 996 en je laat de mods uitvoeren dan hoef je niet bang meer te zijn. Ik zit helemaal niet meer met geknepen billen omdat ik weet dat het risico wat ik nu loop op grote motor problemen niet meer is dan bij elke andere auto.
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
07 jan 2016 6:43 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Oke, ik ga a.s. zaterdag de olie en filter verversen/vernieuwen en zal daar goed op letten
|
07 jan 2016 8:48 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Goed verhaal 1000bochten, bedankt! Wellicht maak ik nog eens de stap naar een watergekoelde 911 en dit topic (en de reacties van de forumleden) heeft heel wat onduidelijkheden weggenomen.
|
07 jan 2016 11:57 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Ik lees ook op een amerikaans forum, dat degene die de 'LN retrofit' en de 'IMS solution' mee heeft ontwikkeld, de IMS solution met het glijlager enkel zelf -of een door hen gecertificeerde installateur- installeert als de motor is geanalyseerd en nagemeten en aan bepaalde criteria voldoet. Daarmee bedoel ik dat er wordt gelet op bepaalde afwijkende maatvoeringen in het blok, met name deze die van belang zijn voor de IMS zelf en het lager. Het vermoeden is dat sommige motoren alhoewel ze binnen de fabriekstoleranties vallen qua maatvoering toch te veel speling vertonen, of net dat tikje afwijken -maar nog binnen de door Porsche gehanteerde toleranties vallen. Deze afwijking zou zodanig zijn dat er net te veel krachten spelen op de IMS, bv. denk dan aan de IMS die net minimaal iets schuin ligt, doordat het motorblok niet perfect is, waardoor de kettingen die de nokkenassen aandrijven net niet een stabiele kracht uitoefenen op de IMS . Dit zou dan ook meespelen in het versneld stukgaan van de lagers, ook eventuele latere retrofits of de bovengenoemde permanent oplossing met het glijlager. Ik denk dat bovenstaande verder ook wel gekaderd moet worden in de specifieke situatie in de US waar er een cultuur van lawsuits bestaat. Dus waar de ontwikkelaar een zeer stricte kwaliteitscontrole toepast en enkel 100% garantie geeft als het door hen gecertificeerde installateurs is uitgevoerd. En het is natuurlijk een deel ook je eigen markt beschermen, big business $$$, en een tikje inspelen -bangmakerij zou ik niet durven zeggen- op de gevoelens van de eigenaars ... Niet te veel slapeloze nachten er voor laten. Gewoon goed onderhouden en lekker rijden met die auto's en liefst zoveel mogelijk op de manier waarvoor ze bedoelt zijn.
|
07 jan 2016 13:27 |
|
|
HJDB3.2
Amersfoort. 996.
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Hoe doe je dat in Nederland? Je Porsche gebruiken zoals hij bedoeld is?
_________________________________________ 7e plaats jubileumrit 2006 en 2e plaats in 2013!!! Porscheverleden: 924 / 944 S2 cab. / 3.2 uit '87 / 964 / 968 / 911SC
|
07 jan 2016 15:59 |
|
|
Marquez93
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Rondje circuit?
|
07 jan 2016 19:39 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
in zijn 3de versnelling over de snelweg?
|
07 jan 2016 19:52 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Dan zit je ook al op de 170 p/u hihi
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
07 jan 2016 19:53 |
|
|
HJDB3.2
Amersfoort. 996.
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Nou dan zijn we er toch. Onze Porsche worden niet gebruikt waar ze voor gemaakt zijn. Daarom gaan ze kapot. Hebben we geen statistieken voor nodig.
_________________________________________ 7e plaats jubileumrit 2006 en 2e plaats in 2013!!! Porscheverleden: 924 / 944 S2 cab. / 3.2 uit '87 / 964 / 968 / 911SC
|
07 jan 2016 21:56 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Gisteren olie en flter ververst. Filter zag er mooi schoon uit (geen ijzervijlsel of stukjes). Dus weer vol vertouwen de weg op
|
17 jan 2016 21:22 |
|
|
Marquez93
|
Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986
Bedankt 1000 bochten!! Helder artikel. Ik heb sinds kort een 996 C2 uit '99. Ben er heel blij mee, maar door alle IMS hoaxes op het net zit ik niet lekker Dan maar een extra investering doen op mijn toch al te hoge aankoopsom(veiling hè ) Ik ga voor de DOF oplossing van Tune RS. Want dat zou een blijvende fix moeten zijn die daarna geen omkijken meer behoeft. Er is een NL importeur heb ik gegoogled en er zijn betrouwbare inbouwstations. Ik ga naar Leiden, voor mij het dichtstbij. En de garagist maakt een zeer betrokken en betrouwbare indruk.
|
26 jan 2016 1:33 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|