Auteur |
Bericht |
Bocaloco
|
Weer terug met Hybride power
Terug van nooit helemaal weggeweest. Na mijn 993 hier afgelopen augustus verkocht te hebben en een tijdje 'zonder' gezeten te hebben, toch nog maar even gebruik gemaakt van de sponsoring door onze overheid: Alle lof over PCE overigens, tot nu toe de beste ervaring die ik heb gehad met een autogerelateerd bedrijf. De kinders vinden hem ook mooi: En hij kon meteen aan de bak om zijn oudoom te reanimeren: Verder nu zo'n 1000km gereden, en het rijdt echt geweldig. Comfortabel, snel, ruim, heerlijk. Je voelt wel af en toe die extra kilootjes maar voor een daily is er volgens mij weinig perfecter te vinden voor een jong gezin. Verbruik op de eerste tank was 1:11. Veel opgeladen, maar ook veel het gas ingetrapt. Denk dat ik straks nog wel wat zuiniger kan (niet dat dat mijn doel is, maar toch). Dit jaar waar weer eens gaan sparen, want ik mis het open rijden en een échte' sportwagen toch eigenlijk ook wel een beetje...
_________________________________________ 991.2 Targa 4 GTS
|
07 jan 2016 9:51 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Weer terug met Hybride power
Gaaf, zo'n Wagoneer. Veel plezier met de KJN.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
07 jan 2016 10:21 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Mooie combo!
Als je hem wat langer hebt ben ik wel benieuwd naar praktijkgebruik als je ook regelmatig laadt.
|
07 jan 2016 11:05 |
|
|
912
|
Plus de nodige kWh-tjes neem ik aan.... ?
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
07 jan 2016 11:09 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
congrats! thuis aanpassingen moeten doen voor het op kunnen laden?
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
07 jan 2016 11:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik word echt oud. Wat vind ik die Wagoneer ongelofelijk veel mooier dan die moderne 4x4 sportwagen Veel plezier van je nieuwe aanwinst, kan me voorstellen dat het prima rijdt. Maar die Jeep...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 jan 2016 12:08 |
|
|
Pw250
964
|
Eens, die Wagoneer...! Super.
Veel plezier met de KJN
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
07 jan 2016 13:06 |
|
|
Bocaloco
|
Die Jeep gaat ook nooit meer weg, prachtige wagen is het. En echt onthaasten, lekker rondpruttelen. Heb hem een tijdje als daily gereden en dat beviel prima. Rijdt wel 1 op 4, op LPG, dat wel, maar nog wel in de belasting (a dik 200 euro in de maand). Hij is uit 1976, heb hem nu voor het laatste jaar geschorst en volgend jaar mag hij weer buiten spelen. Hij staat nu naast mijn echte project, een VW T1 uit 1964. Het opladen gaat heel makkelijk: Ik woon 'naast' de Essent centrale en als kadootje aan de gemeente hebben ze her en der wat palen neergezet. Waaronder 2 bij mij voor deur, waar ik gratis op kan laden. Gratis ja Op de snelweg met 140 deed hij ongeveer 1 op 8.
|
07 jan 2016 15:06 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Gratis? Sjonge.....je zou maar naast een brouwerij wonen?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
07 jan 2016 17:07 |
|
|
912
|
Naast de wallen...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
07 jan 2016 17:44 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Dan krijg je wallen.
|
07 jan 2016 18:06 |
|
|
Art35
|
mooie auto gefeliciteerd ik rijd sinds 2 weken in een XC 90 T8, ook een fantastische auto, ruim, luxe en zeer snel
|
07 jan 2016 21:55 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Cool die Wagoneer Weet nog dat de ouders van een vriendje van me zon ding nieuw kochten.(word ook oud ) Die KJN...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
07 jan 2016 22:05 |
|
|
Marquez93
|
Geniet van je nieuwe aanwinst
|
08 jan 2016 1:59 |
|
|
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
Nou, doe mij die kjn maar. Zelfs om te zien vind ik zo'n Wagoneer niets, laat staan om te bezitten. Maar smaken verschillen On topic: Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
|
08 jan 2016 10:53 |
|
|
Matnita
eerst 993 cabrio 1995 nu 991 Gts cabrio
997 turbo 2006 handgeschakeld keramisch Europipe
Daily Driver Cayenne S-E HybridVenlo
|
Ben ook met mijn hybride op wintersport geweest Nu drink ik op vakantie ook wat meer dus mag mij auto dat ook maar bij 1 op 4 sta je toch elke 300 km aan de pomp en dat is wel vervelend Als ik een goed bod krijg dan ga ik gewoon weer terug naar diesel Frank
_________________________________________ Frank
|
10 jan 2016 12:36 |
|
|
swiddy
Student Technische BedrijfskundeHelden
|
Hybride moet een beetje passen bij het gebruik van de auto, hier rijden we veel in de buurt en dus echt veel electrisch. Daarentegen heb ik eens uitgerekend wat een volle accu kost, als je dit gaat vergelijken met zakelijk diesel tanken op dit moment valt het wel tegen. Maar ja de 7% bijtelling en veel korte afstanden maakten dit voor ons wel interessant. Maar met 1:10-11 op enkel benzine rijden (c350e) is natuurlijk een lachertje voor een auto die ons milieu moet redden. On topic: Super auto, altijd lekker om ruimte te hebben en toch een Porsche te rijden
|
10 jan 2016 15:31 |
|
|
Bocaloco
|
Als je flink doorpeert op de autobahn zal 1 op 4 wel realistisch zijn ja... En hij leent zich er ook voor, gisterochtend even wat meer gas gegeven dan toegestaan en met 200kmh zit je nog steeds heel relaxed achter het stuur. Bij de 993 durfde ik het niet aan om de topsnelheid te achterhalen (in Duitsland ofc) maar bij deze lijkt het me niet echt een uitdaging. Tot nu toe zit ik boven de 1:10 en de electra is vooralsnog gratis, dus ik vind het allemaal prima. En als ik wat vaker tank, ook geen probleem. Met zo'n 15000km per jaar is de afschrijving verreweg de grootste kostenpost dus ik maak me nooit zo'n zorgen over het verbruik eigenlijk.
|
11 jan 2016 10:59 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Over een paar jaar beschikken alle Porsches over een hybride aandrijflijn
|