Auteur |
Bericht |
erwin996
M140i
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Mag ik de klaagzang even in perspectief zetten? De vraagprijs voor jouw auto bij PCL was destijds 99.500 euro, wellicht heb je nog wat korting bedongen en betaalde je nog minder. Tegenwoordig kun je 'm voor 150.000 euro verkopen. Je rijdt feitelijk gratis. Als het je alleen om de APK gaat, zou ik naar een goede dorpsgarage gaan. Voor jaarlijks onderhoud toch het liefst naar Leusden. Het is geen Daihatsu Cuore waar iedereen aan kan klussen.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
09 jan 2016 13:16 |
|
|
boxster550spyder
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Hehe, eindelijk een zinnige post in dit inmiddels 5, nee 6 pagina lange topic... We willen toch zo nodig in een Porsche rijden? Nie mauwen dan...
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
|
09 jan 2016 13:21 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Tsja, bij VAG wordt je sowieso genaaid, das bekend. Als het per se zon hok moet zijn: Skoda kopen. Als je autoliefheber bent: BMW kopen So da wastie weer
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 jan 2016 14:56 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Is dit echt zo Er zijn auto's welke veel complexer zijn dan een GT3 hoor en deze worden niet bij de porschedealer onderhouden. Natuurlijk hebben hun meer ervaring en deskundigheid mbt sommige problemen, maar het is maar een auto hoor
_________________________________________ Mvg,
René
|
09 jan 2016 15:07 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Ha die medeforummers, De meeste weten wel dat ik geen "knijpert" ben en als je net als ik al 33 jaar 911 rijd weet je wel wat het kost Mijn eerste had ik 8 jaar en bracht ook 50 % meer op als de aanschafprijs. Heb dit jaar door omstandigheden nauwelijks km's met de gt3 gereden en zal hem gerust weer naar de dealer brengen. Ga met mijn 993 voor apk naar Robert Visser en sta zo weer buiten, niet te vergelijken kwa kosten
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
09 jan 2016 17:11 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
ik vind het juist géén zinnige post. Alsof je - als je Porsche rijdt - maar gewoon overal de hoofdprijs moet betalen en anders ben je een zeikerd. Kan me daar niet in vinden. Maar ook hier geldt wie betaalt bepaalt. We hebben hier topics met belachelijke prijzen voor onderhoud en/of onderdelen. Belachelijke topics dus eigenlijk - als je Porsche wil rijden moet je niet zeiken over de prijs.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 jan 2016 17:53 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Ik betaal graag voor kwaliteit, maar als een specialist dezelfde kwaliteit (of beter) biedt voor minder geld dan vind ik het onzin om de hoofdprijs te betalen.
|
09 jan 2016 18:24 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Laten we een ding niet vergeten, er zijn ook best specialisten die net zo duur zijn als een dealer.
Dat heeft een uitstapje een aantal jaren geleden van dealer naar specialist me wel geleerd.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
09 jan 2016 18:42 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Het gaat erom of de prijs in verhouding staat met de kwaliteit van het geleverde werk. Een paar jaar terug kocht ik tijdens mijn wintersportvakantie in Zwitserland op de berg een flesje wijn van omgerekend 25 euro. Ik heb thuis meerdere flessen liggen in die prijscategorie en ik kan echt genieten van een goede wijn. Deze was echter niet te zuipen en sindsdien neem ik flessen mee van thuis.
|
09 jan 2016 18:49 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Was in mijn geval vrij simpel. Groot onderhoud met wat extra's zoals nieuwe banden rondom, uitlijning en spoorstang. Op een 993 C2. Was net een paar jaar van specialist meeverhuisd naar dealer en wilde wel eens een uitstapje maken. Goed rondgevraagd en gekeken en bij specialist met (zeer) goede naam en ervaring uitgekomen.
Prijs van specialist was, bleek later, net zo hoog (of laag) als dat ik het bij de dealer had laten doen. Die hanteerden toen voor standaard onderhoud ook vaste prijzen. Natuurlijk zat de specialist qua uurtarief iets lager, alhoewel dat veel minder scheelde dan vaak wordt gedacht, zeker met de klassiekerskorting en het feit dat ook bij een specialist niet altijd het werk door de meest ervaren kracht wordt gedaan.
In dit geval was ik ook niet helemaal tevreden met de kwaliteit van het resultaat, kleine puntjes op de i. Die je wel mag verwachten bij zowel dealer als specialist voor dat geld denk ik. Maar bleek de jongste bediende aldaar een paar schroefjes in de motorafdekplaat niet vast te hebben gezet en de zekering voor de binnenverlichting niet te zijn teruggeplaatst, etc. En dus niet gecontroleerd door "de eigenaar/baas" voor aflevering. Allemaal geen hele wereldschokkende zaken, maar wel iets waar ik me dan aan stoor, zeker als de prijs ook gewoon dealerniveau is waar dat soort controles over het algemeen wel op orde zijn.
Zoals ik er nu in zit, standaard jaaronderhoud sowieso bij de dealer. Kleine aanvullende zaken dan eventueel ook bij de dealer. Groter bijzonder onderhoud prijsopgave van dealer en minimaal één andere specialist, en op basis daarvan keuze maken.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
09 jan 2016 18:57 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Ook daarom neem ik bij evenementen mijn eigen lunchpakket/drinken mee....ik laat me niet de poot uitdraaien voor een paar jippie patatjes.... En zo denk ik ook over die glazenpaleizen van de dealers met hun operatiekamers..... En zo kan ik hierdoor een Porsche bezitten en rijden.....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
09 jan 2016 19:05 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
En als je ieder jaar op 1 mei naar Dinslaken gaat neem je ook je eigen broodjes bratwurst mee.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
09 jan 2016 19:06 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Juist bij BMW kunnen ze dat ook goed. Maar dat maakt allemaal niet uit. Zolang je er maar een goed gevoel over houdt en dat heb ik helaas bij maar enkele dealers. Bij mijn specialist krijg ik tenminste netjes een opgave van de kosten en wordt in volgorde van urgentie aangegeven wat de aankomende kosten zullen zijn. In overleg wordt datgene gerepareerd wat jezelf aangeeft. Als dan uiteindelijk de kosten achteraf meegevallen zijn wordt dat ook netjes vermeld. Ik vond het iig helemaal top. En dat terwijl het uiteindelijk de duurste rekening was die ik ooit onder mijn neus geschoven kreeg.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
09 jan 2016 19:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
dan ben je waarschijnlijk nog bij je eerste vrouw
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 jan 2016 19:41 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Het kostte me inderdaad een bos bloemen en een flesje wijn. Niet dat dat hielp trouwens.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
09 jan 2016 19:46 |
|
|
jmvo
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Mag ik vragen wat deze onverwachte reparaties waren Franz? Voor €4800,- kun je best veel laten doen...
|
09 jan 2016 20:13 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
... aan een BMW
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
09 jan 2016 20:23 |
|
|
coolfan
997.2 gt3
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Thanks! Ja sorry maar ben dus niet de enige die zo over denkt. Was ook een van de dingen die me opviel in de zoektocht naar een goed onderhouden 911. Men koopt een dure auto maar men wil niet betalen voor het onderhoud en vooral als er maar weinig mee gereden wordt is het juist zo belangrijk om hem ieder jaar goed te onderhouden. Mijn buurman met zijn Hyundai brengt hem ieder jaar netjes naar de dealer en waarom zou je dat niet doen met een Porsche die 5 keer zo duur is? Wie fancy een hele dure, vrij nieuwe top model Porsche wilt rijden moet ook gewoon de auto onderhouden bij Porsche en niet zeuren is mijn mening.
|
10 jan 2016 0:26 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Ik volg je redenering grotendeels maar nu zetten we hem even wat scherper, gaat jouw buurman met z'n 20 jaar oude Hyundai (want onze 993tjes zijn zo oud, en natuurlijk niet nieuw maar gebruikt gekocht) nog steeds ermee naar de dealer als het ook stikt van de Hyuandai specialisten in de directe omgeving die nou juist gespecialiseerd zijn in die ouwe gebakjes (lees youngtimers)?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
Laatst bijgewerkt door MarkS op 10 jan 2016 1:40, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 jan 2016 1:32 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Buiten de grote onderhoudsbeurt om heb ik de oliethermostaat en een leiding laten vervangen. Geen geborrel meer tijdens de koude start. Kelken van de inlaatspruitstukken waren gescheurd dus deze zijn vervangen. Aan de voorzijde onderkant heeft de vorige eigenaar ooit een drempeltje geraakt waardoor er inmiddels plaatschade met roest op zat. Toen ze de boel kaal aan het maken waren bleek de plek groter te zijn. Dat is vervangen door een origineel plaatdeel + de hele boven en onderkant is weer op de juiste manier behandeld. Verder heb ik alle kleine dingetjes laten aanpakken zoals een defecte blower-relais, gasveren van de voor en achterklep, voorschakelweerstand condensorventilator vervangen, rubber voorklep en dat soort kleine dingetjes. Ook de boel laten uitlijnen en zo dus hij rijdt en is weer 100% nu.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
10 jan 2016 1:34 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Is inbegrepen bij de entreeprijs van 35,-...... Maar op 1 mei mag ik meestal werken, zelf vind ik het zonde om daarvoor een vrije dag op te nemen. Bovendien zijn er op de zaterdagen/zondagen genoeg andere gratis en goedkopere alternatieven......Puur Boxtel, PSC events....etc..... Denk nou niet dat ik een krent ben want afgelopen jaar zijn genoegen onderdelen bij PCG besteld en door de specialist geplaatst; olieleidingen, oliethermostaat en andere zaken... Ben wel benieuwd wat de beurt van komende voorjaar nu aan de rekening gaat opleveren.....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
10 jan 2016 10:01 |
|
|
912
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Maar het is gewoon zuur als je een regelmatige klant bent bij een OPC, en daar dan weer een keertje komt voor een lampje dat brand (en dat ook vanzelf meestal weer uitgaat, dus zo'n probleem is het niet), en ze na 5 minuten inderdaad constateren dat het niks is, maar je WEL een rekening krijgt van een paar tientjes vanwege 'uitlezen' computer.... En dat is dan bij de OPC in NL die 28x op rij (of zo iets) de publieksprijs heeft gewonnen... Auto met lampjes dus maar weer verkocht....
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
11 jan 2016 11:30 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Maar hij heeft de wagen nog, dus dat is een hypothetische, (nog) niet verwezenlijkte, meerwaarde. Wat als we, met stilgevallen Chinese en Duitse motor, wederom economisch kopje onder gaan en plots gegoede mensen sportwagens niet langer als een leuke belegging aanzien? Gaat bij een waarde van 80k dan ineens het onderhoud goedkoper zijn? Met mijn oud bakkie betaalde ik de hoofdprijs voor uurloon en onderdelen bij de dealer, waar de techniekers jonger waren dan mijn wagen en ze meer vragen stelden dan antwoorden gaven. Nu redelijk tevreden van gekende specialist, en kleine zaken zoals lampjes vervangen doe ik (met veel plezier) voortaan zelf.
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
11 jan 2016 12:09 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
Hier ook, lekker naar de specialist en dan in mijn geval eentje zonder personeel. Weet je tenminste zeker dat er geen stagiair aan je auto zit te prutsen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 jan 2016 13:30 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Zal het een dure stempel worden ?
En dat de kans groot is dat door de drukte zoals zelf de telefoon opnemen, rekeningen maken, inkopen en de klanten te woord staan hij net effe vergeet dat ene moertje vast te draaien in je blok.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
11 jan 2016 13:52 |
|
|