Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:46

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Even voorstellen
Hallo,
Ik ben Sibleyras en onderhoud al een poosje de 964 3.3 turbo van een vriend.
Ikzelf heb 18 jaar ervaring als garagehouder van het merk Citroën.. (die hadden ook wel boxermotors op een gegeven moment).
Vorig jaar een volledige motorrevisie uitgevoerd en het differentieel hersteld op die 964.
Ik moet toegeven dat Porsche beter gebouwd is dan die Franse auto's dewelke ik verdeelde maar waar ik toch nog steeds met veel plezier mee rijd. Net iets zuiniger en comfortabeler...
Grt

03 jan 2016 18:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Even voorstellen
Welkom! Ik zie aan je introductie dat je nog aan het vechten ben tegen verleiding om een Porsche aan te schaffen :wink: . Maar dat ga je niet winnen!

03 jan 2016 18:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Welkom! Toch al een beetje het P-virus te pakken :drive:

03 jan 2016 21:04
Profiel
Welkom :D
Een Porsche kan imho nooit de door jouw verdeelde auto's vervangen. Het is hooguit een 2-de of 3-de auto. En wat betreft de door jou geroemde bouwkwaliteit: lees je maar eens goed in op de diverse fora , die blijkt voor diverse modellen vies tegen te vallen en hooguit tegen heel hoge onderhoudskosten op te lossen of tegen te gaan . Iets voor echte liefhebbers/sleutelaars en Porschefanaten.
Voor mij is het een leuke hobby en die mag wat kosten, maar niet teveel. Ploft mijn recent aangeschafte 996 met MY 96 blok dan ga ik 'm niet laten maken maar neem mijn verlies en zoek wat anders. Rij wel de hele tijd met het gevoel rond van gaat het vandaag gebeuren of nog even niet?? Dat noem ik belabberde bouwkwaliteit/ betrouwbaarheid , bijna Italiaans uit midden vorige eeuw, zelfs Ferrari heeft dit nog niet vertoont bij mijn weten.
Geen fijn gevoel, maar dat vergeet ik gelukkig snel zodra ik ben ingestapt.Hij is tenslotte 16 jaar oud en dat is best oud, maar een Citroën van die leeftijd met een kleine 130k achter de wielen is eigenlijk net ingereden.
Liefde maakt blind en daar maken ze bij Porsche gretig misbruik van. Audi trouwens ook met hun olie-zuipende TSI motoren.
Intussen geniet ik wel oneindig van mijn 996 :D , het geluid, het schakelen,het logo, de geur, de duw in je rug, geweldig.

Ik trek zelf de vergelijking met motorrijden: Nergens goed voor maar wel lekker :ba: :D Als ik echt wil beleven, accelereren en hard wil stap ik op de motor. Als het te koud/nat of te onpractisch is neem ik de Porsche. Is het heel erg onpractisch dan neem ik een normale auto. :)
Met mbembe eens: het is een virus: ziek :ba:

03 jan 2016 23:37
PorscheForum Rakker
Bonjour! Nog een liefhebber van luchtgekoelde Citroën op het forum :).

Hopelijk is het startprobleem van je 964 snel opgelost!

04 jan 2016 12:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik moet hierbij denken aan een legendarische uitspraak van één van mijn oudere klanten. Een Citroën (Porsche) is als een vrouw, eens je er in zit en mee rijdt vergeet je al de miserie wat je er ooit mee had.. (uitspraak van een klant die een bestelbon tekende voor zijn 7de hydraulisch geveerde Citroën)
Grt
Sibleyras

10 jan 2016 16:42
Profiel
Prachtige uitspraak. Ga ik onthouden

10 jan 2016 17:29
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]