Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 14:22

Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Teken deze petitie tegen de milieuzone in Rotterdam 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Teken deze petitie tegen de milieuzone in Rotterdam
Hoe zit het eigenlijk met de scheepvaart en de milieuzone? De haven ligt dan wel niet direct in de milieuzone maar kan me zomaar indenken dat 1 containerschip meer schadelijke stoffen uitstoot waar Rotterdam last van heeft dan 100 oldtimers die een keer op zondag op de weg komen.

Maar die containerschepen zullen waarschijnlijk grof geld en werkgelegenheid binnenbrengen. hypocrietheid ten top.

19 jan 2016 9:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Ingevuld....
Moet zakelijk ook regelmatig in R'dam zijn.
Nu moet ik onverwacht enkele keren per week in het Sophia kinderziekenhuis zijn, heb een andere auto moeten kopen.
Ik woon er niet, heb er toch veel last van!!

19 jan 2016 9:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964 c2
Den Haag
nielske schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de scheepvaart en de milieuzone? De haven ligt dan wel niet direct in de milieuzone maar kan me zomaar indenken dat 1 containerschip meer schadelijke stoffen uitstoot waar Rotterdam last van heeft dan 100 oldtimers die een keer op zondag op de weg komen.

Maar die containerschepen zullen waarschijnlijk grof geld en werkgelegenheid binnenbrengen. hypocrietheid ten top.

Je moet ergens beginnen. :salut:

Ben 't met Franz eens in deze. Gezondheid van de gezinnen in de stad lijkt me belangrijker dan een oldtimerhobby.
Uiteraard moet er op alle fronten iets gebeuren, ook qua scheepvaart (dat overigens geen hobby is maar het belangrijkste economische belang van 010) en op andere fronten.
Maar als je steeds van de ene maatregel naar de andere wijst, gebeurt er niks. Ergens beginnen dus.

Maar op zich zouden je kleinkinderen t.z.t. altijd nog een mooi plaatje schieten voor een canvas van de erasmusbrug. :thumleft:
Afbeelding

19 jan 2016 10:09
Profiel
964 c2
Den Haag
felix bahama 912 schreef:
Nu moet ik onverwacht enkele keren per week in het Sophia kinderziekenhuis zijn, heb een andere auto moeten kopen.

Want dat is voordeliger dan ontheffingen regelen?

19 jan 2016 10:19
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Zeg Driver4S, voordat je met allerlei populistisch gebrabbel aan komt dat deze hele maatregel geen zin heeft...kom dan eens met een rapport waaruit dat blijkt? Want tot nu toe hebben alle onderzoeken die betrekking hebben op deze situatie aangetoond dat het wel zin heeft en de luchtkwaliteit voor de direct omwonenden wel degelijk schoner wordt. En daar ging het om. Niet de luchtkwaliteit van een hele stad want daarvoor zijn meerdere maatregelen nodig, zoals Ronaldo al aangaf...de scheepvaart bv. Maar nogmaals, het gaat er in deze helemaal niet om wat ik ervan vind...maar blijkbaar is er op democratische wijze gekozen om deze koers te varen en dat respecteer ik alleen maar.

Maar voordat we hier weer een ellenlange discussie gaan voeren ben ik eigenlijk meer benieuwd naar wat jullie dan voorstellen als alternatief voor de milieuzone? Want ik lees op de pagina dat het ook anders kan, alleen wordt er niet duidelijk gemaakt op welke manier? Klagen kunnen we hier allemaal in Nederland maar kom dan tenminste met zinvolle alternatieven ipv roeptoeteren dat alles zonloos is. Zo werkt dat natuurlijk niet en komen we nooit tot een oplossing.

19 jan 2016 10:20
Profiel
993 4S
Milieuzones zijn een linkse hobby, dat weet jij ook Franz.
Je kunt ook een onderzoek laten uitvoeren waarbij de uitkomst wordt; geen enkel effect.
Alleen wil niemand dat financieren, want het belang is niet groot genoeg.

Wat echt effect heeft: elektrische autos en duurzame stroom opwekken.
Aan beiden wordt hard gewerkt.

19 jan 2016 10:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Ronaldo schreef:
felix bahama 912 schreef:

Want dat is voordeliger dan ontheffingen regelen?

Heb contact gehad, de kans dat ik de ontheffing krijg is zeer klein voor een 500 SEL op LPG.
Daarnaast nu geen tijd en zin om die molen in te gaan.
2000 euro wegenbelasting per jaar was niet genoeg om R'dam in te komen, nu een krappe 800 per jaar voor een 523i E39.

19 jan 2016 10:34
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Milieupopulist @Franz wil een onderzoek dan krijgt milieupopulist @Franz een onderzoek: http://www.zerauto.nl/2012/02/07/duitse-milieuzones-geen-effect-op-luchtkwaliteit/. Maar zoals met alle milieupopulisten gaat het hun niet om de feiten maar om hun morele verhevenheid boven de rest van de hardwerkende burger die voor Nederland het geld proberen te verdienen ondanks (niet dankzij) alle belemmeringen die de overheid oplegt. Ook beweert hij dat de oldtimers vervuilend zijn en wij blijkbaar tegen schone lucht zijn. Ook weer een typisch geval van vooringenomendheid door milieupoplulist @Franz. Het is namelijk niet waar. Je kan prima een oldtimerliefhebber en voor schone lucht zijn. In mijn specifieke geval en dat is de meerderheid van ons rijdt ik vrijwel nooit in de milieuzone met de youngtimer (misschien 100km per jaar, alleen maar het stukje van de snelweg naar de garage). Moet ik in het centrum van Rotterdam zijn, ga ik altijd met de tram of met de fiets. Het onderzoek dat de gemeente zelf vooraf heeft laten uitvoeren laat zien dat de youngtimer benzine auto's slechts 0.33% bijdragen. De hele maatregel dus voor 0.33% effect.

Afbeelding

P.S. Dezelfde milieupopulisten zoals @Franz hebben nu in Rotterdam het voorstel gedaan om het eerste uur de parkeergaragetarieven naar 1 euro te verlagen zodat er extra veel bezoekers naar de winkels in het centrum komen. Een van de redenen: de parkeergarages staan veel leeg. Die 0.33% van de oldtimers wordt hierdoor ruimschoots gecompenseerd Snapt u het nog? Willekeurige dictatuur door milieupopulisten zoals @Franz onder het mom van democratie.

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/4212180/2015/12/22/Voor-1-euro-parkeren-in-het-centrum-van-Rotterdam.dhtml

19 jan 2016 11:08
Profiel
Noord-Brabant
Milieupopulist Franz? :mrgreen: :mrgreen: Ik doe netjes mijn afval scheiden en laat niet onnodig in lege ruimtes het licht branden, maar daar houdt het wel een beetje mee op hoor. Maar de toon en argumentatie waarmee deze discussie nu gezet wordt door je bevestigt meteen wel meteen mijn gevoelens wie er achter deze petitie zitten. :mrgreen:

Maar ik wist natuurlijk allang dat je met dat eeuwige Duits rapport op de proppen zou komen. Appels met peren vergelijken dus. Maar vertel nou effe welke ideeën jullie hebben over dat het ook anders kan? Want dat staat er prominent vermeld. Ik lees dat ook jullie voor schonere lucht zijn maar alternatieven aandragen wordt dan weer net effe te lastig voor jullie lijkt wel. Dus roeptoeteren prima, maar zorg voor goede alternatieven waar men iets aan heeft. Want goede stuurlui hebben we voldoende aan de wal staan, zeker in Rotterdam.

19 jan 2016 12:15
Profiel
Noord-Brabant
Cazzo Super Veloce schreef:
Milieuzones zijn een linkse hobby, dat weet jij ook Franz.

Tuurlijk, is ook zo. Maar daar gaat het mij helemaal niet om. Het gaat mij om de bewoners en politiek Rotterdam, die dit voorstel breed steunen, te overtuigen dat het ook anders kan. En dat mis ik op alle fronten.

19 jan 2016 12:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Milieupopulist @Franz is niet echt consequent. Eerst geeft hij aan dat hij geen enkel onderzoek kent, komt je dan met iets dan kent hij dat opeens wel maar is het natuurlijk weer niet relevant terwijl dat juist wel is. Ook gaat hij wijselijk niet in op het onderzoek van de gemeente zelf vooraf en de actie om nu weer extra auto's de stad in te krijgen. Als je net doet alsof dat niet bestaat, bestaat het ook niet in jouw 'weltanchauung' (In Duits toch altijd iets mooier)

hier nog wat leesvoer voor milieupopulist @Franz https://nl.wikipedia.org/wiki/Milieuzone#Effectiviteit_Milieuzones

Ook moet je blijkbaar een alternatief bedenken voor een probleem dat er helemaal niet is. Het probleem is namelijk dat bewoners binnen de milieuzone die een eerlijke hobby er op na houden nu onredelijk worden benadeeld en een hele kleine groep wordt voor een voldongen feit gezet.

Alternatieven:
- door de vernieuwing van het wagenpark in Nederland wordt de luchtkwaliteit vanzelf al veel beter. Deze trend is al sinds 2010 ingezet en gaat heel hard. Met de komst van de elektrische auto gaat het alleen nog maar sneller. Die paar oldtimers die dan nog overblijven maakt echt niets uit.
- maak Rotterdam Centrum helemaal autoluw maar nog wel toegankelijk voor de bewoners met meer P+R plekken aan de rand van de stad
- Geef bestaande bewoners een ontheffing en als ze hun auto verkopen krijgen ze geen nieuwe ontheffing. Via natuurlijke weg verdwijnen de oude auto's vanzelf.
- Voor een landelijk CO2/NOx/Fijnstof budget in voor iedere inwoner. Als iemand een vakantievliegreis doet is ie in 1 keer door zijn budget heen. Iemand die 2000 km met een oldtimer rijd houdt nog over. (Ik geef toe dit is wat minder realistisch maar wel eerlijk)
- Verbreed te snelwegen en ga de files tegen omdat stilstaande auto's rond rotterdam oneindig meer vervuiling per gereden km produceren . Kijk maar hoeveel schade al dat uitstel van de A4 heeft opgeleverd aan de bewoners van Schiebroek. Doordat de milieupopulisten die A4 50 jaar hebben tegengehouden zijn er in Schiebroek heel veel mensen geconfronteerd met extra vervuiling die simpel voorkomen had kunnen worden.

Laatst bijgewerkt door Driver4S op 19 jan 2016 13:14, in totaal 2 keer bewerkt.

19 jan 2016 12:48
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Wat echt effect heeft: elektrische autos en duurzame stroom opwekken

Hier heb je je antwoord Franz. Moeilijker is het niet
mooie is dat duurzame stroom ook voor bedrijven, de grootste vervuilers, geldt. kijk, dan maken we meters

19 jan 2016 13:01
Profiel
964 c2
Den Haag
Ook centimeters zijn uiteindelijk meters. :wink:

19 jan 2016 13:58
Profiel
Noord-Brabant
mbembe schreef:
Wat echt effect heeft: elektrische autos en duurzame stroom opwekken

Hier heb je je antwoord Franz. Moeilijker is het niet
mooie is dat duurzame stroom ook voor bedrijven, de grootste vervuilers, geldt. kijk, dan maken we meters

Leuk, en wat doen we met al die brandstofautos? Gaan we die dan massaal verbieden? Dit is een prima oplossing over een veel langer termijn. Niet voor de hoge fijnstofconcrntraties die er nu heersen in bepaalde woongebieden. En daar ging het om. De milieuzone is overigens ook maar een tijdelijke maatregel.

19 jan 2016 14:27
Profiel
Noord-Brabant
Driver4S schreef:
Milieupopulist @Franz is niet echt consequent. Eerst geeft hij aan dat hij geen enkel onderzoek kent, komt je dan met iets dan kent hij dat opeens wel maar is het natuurlijk weer niet relevant terwijl dat juist wel is.

Vooruit, je wil antwoord....dan krijg je een antwoord. :salut:
Je doelt waarschijnlijk op dit onderzoek van ADAC uit 2009. Weet je wat nu zo grappig is, in 2009 beschikte men nog niet over meetapparatuur die dat soort fijnstofdeeltjes konden meten (want daar is het ze om te doen https://de.m.wikipedia.org/wiki/Verordn ... fbelastung ) Dus totaal achterhaald. Latere onderzoeken hebben juist weer wel aangetoond dat die umweltzones wel degelijk zin hebben. Hier nog een leuk artikel, in het Duits, omdat je dat toch wat mooier vindt. http://m.spiegel.de/auto/aktuell/a-8974 ... p?t=218929

Dus voortaan beter je huiswerk doen Drivertje. :wink:

19 jan 2016 14:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
En weer gaat milieupopulist @Franz een hele andere richting in en gaat hij verder niet in op de gegeven antwoorden. Het is zo voorspelbaar. Als ik kijk naar de reacties op dit topic dan lijkt het mij verder wel duidelijk hoe men er over denkt en nogmaals iedereen bedankt voor het tekenen van de petitie. Ongetwijfeld heeft men in het Rotterdamse college ook een betonnenplaat voor zijn hoofd maar als we ons als burgers niet verzetten zijn we de makke schapen die naar het slachthuis worden afgevoerd. "I rest my case".

19 jan 2016 15:49
Profiel
Noord-Brabant
Ehm, dus je komt met een onderzoek aan waar je op baseert dat de umweltzone geen bijdrage levert aan een verbetering van de luchtkwaliteit, ik geef aan dat dit onderzoek achterhaalt is ivm de tekortkoming van de gebruikte meetinstrumenten en nu ga je de discussie op een beetje kinderachtige manier kappen? Jammer :lol:

Maar voor wie het lezen wil, hier nog een leuk artikeltje betreffende de verrichte metingen. http://www.nrc.nl/nieuws/2011/07/05/eur ... rafijnstof

Toedels, en een fijne nutteloze toertocht gewenst. :thumleft:

19 jan 2016 17:20
Profiel
964 c2
Den Haag
Driver4S schreef:
En weer gaat milieupopulist @Franz een hele andere richting in en gaat hij verder niet in op de gegeven antwoorden. Het is zo voorspelbaar. Als ik kijk naar de reacties op dit topic dan lijkt het mij verder wel duidelijk hoe men er over denkt en nogmaals iedereen bedankt voor het tekenen van de petitie. Ongetwijfeld heeft men in het Rotterdamse college ook een betonnenplaat voor zijn hoofd maar als we ons als burgers niet verzetten zijn we de makke schapen die naar het slachthuis worden afgevoerd. "I rest my case".

Goed te weten dat jij de waarheid in pacht hebt. :thumleft: :wink:

Ik vind 't echt prima dat je een petitie steunt, of desnoods een tentje opzet voor 't stadhuis, maar is toch ook prima als er mensen voor het plan zijn, en daarmee tegen de petitie? :scratch:

Ander puntje; ik vind de informatie die wordt aangeboden door de gemeente nog steeds erg onduidelijk, was vorig jaar al zo, maar ondanks de urgentie wordt 't niet veel beter.
Ik heb er niet direct last van, maar als ik even snel zoek wat de voorwaarden zijn voor dagontheffingen, hoe je die dan aan moet vragen, etc. dan blijft het enorm vaag.
Helpt wat mij betreft niet in de hele discussie, 't begint vaak met duidelijkheid.

19 jan 2016 18:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoals in de andere topic aangegeven heb ik er niets op tegen dat iemand een betere leefomgeving voor zichzelf wenst.
Maar vroeg me dan tevens af, of die in een grote stad wel te vinden is.

Verder vraag ik me af of al die ingrepen, niet een druppel op de gloeiende plaat zijn.

Straks zouden de volgende wagens de milieuzone niet meer in mogen;

•Bestel- en personenauto’s op diesel met een Datum Eerste Toelating (DET) vóór 1 januari 2001.
•Bestel- en personenauto’s op benzine of lpg met een DET vóór 1 juli 1992.

Ik heb toen zomaar eens d.m.v. Google streetview ritjes gemaakt, door straten die als meest vervuild te boek stonden.
Het zoeken naar wagens die straks de zone niet meer in mogen, was echt als een speld in de hooiberg.

Ik ben dus zeer benieuwd om wat voor een percentage van het Rotterdamse wagenpark het daadwerkelijk gaat.
Naar mijn gevoel, wordt er veel geïnvesteerd in een maatregel die nauwelijks effect heeft.

19 jan 2016 18:34
Profiel
Noord-Brabant
Weet je wat nu zo jammer is, en het lijkt haast wel een landelijk tendens, dat er totaal geen begrip is voor het probleem en dus ook geen rekening gehouden wordt met de omwonenden zelf met alle argumentatie. Een tegengeluid laten horen en een petitie tegen de regeling is prima maar kom dan ook met een alternatief ipv roepen dat "ook wij" voor een schonere luchtkwaliteit zijn en het ook anders kan maar tegelijkertijd het probleem van ultrafijnstof bagataliseren. Sterker nog, het wordt gewoon ontkent. En als iemand kritisch is dan wordt deze weggezet als milieupopulist.
Feit is gewoon dat alle onderzoeken naar ultrafijnstof van voor 2011 sowieso de prullenmand in kunnen want de gebruikte meetapparatuur kon deze fijnstof gewoonweg nog niet meten. Dus het befaamde Duitse rapport van ADAC uit 2009, waar iedere tegenstander van het milieuplan mee loopt te wapperen, is simpelweg achterhaald. Nieuwe metingen hebben vanaf 2011 aangetoond dat het weren van oudere auto's wel degelijk een verbetering van de luchtkwaliteit heeft opgeleverd in die steden.

19 jan 2016 19:07
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
@Franz je hebt inmiddels je punt wel gemaakt hoor....

Als ik jouw geouwebet met CSV wel eens volg hier dan dacht ik altijd dat CVS altijd het laatste word wil hebben, maar geloof dat jullie beiden die eigenschap hebben zeg :?

19 jan 2016 20:09
Profiel
PorscheForum Junkie
De discussie is een herhaling van zetten, al een compleet eerder topic over geweest. Althans, het vervolg op de oorspronkelijke vraag. Wat ik me afvraag: wat doen mensen in de omgeving waar het om gaat er zelf aan? Rij willekeurig welke straat in Utrecht, Rotterdam of Amsterdam in en je struikelt over de auto's. Steden staan urenlang vol met files met dampende auto's (van mensen buiten de stad maar ook zeker mensen die in de stad wonen). Zonnepanelen moet je zoeken met een vergrootglas en dit zijn simpele voor een ieder te constateren zaken. Geen onderzoek voor nodig. Milieubewust? Denk het niet. Dat geldt overigens wat mij betreft landelijk.....

Wij wonen niet in een grote stad maar wel hemelsbreed 700 meter van de A2. En als de wind de kant van onze woning opstaat, dan ruik je de A2. Laten we het maar niet hebben over de concentraties van fijnstof. Vervelend? Ja. Wat doe ik er zelf aan? Weinig: 2 auto's voor de deur en evenmin bijvoorbeeld zonnepanelen.

Zou het me echt allemaal zo erg storen, dan zou ik verhuizen. Een collega van mij heeft die stap wel genomen. Verhuist naar Zeeland voor de schonere lucht. En uit nood woont hij doordeweeks in Amsterdam, want, tja, dat werk en vooral die centjes he? :popcorn:

19 jan 2016 20:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Als ik jouw geouwebet met CSV wel eens volg hier dan dacht ik altijd dat CVS altijd het laatste word wil hebben, maar geloof dat jullie beiden die eigenschap hebben zeg

Ik ben er ook nog he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

19 jan 2016 20:11
Profiel
Noord-Brabant
mbembe schreef:
Als ik jouw geouwebet met CSV wel eens volg hier......

Hé Cazzo, er zitten hier dus figuren op 't forum die echt niets beters te doen hebben. :mrgreen:

19 jan 2016 20:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 964 nu R107
010
Hoewel ik met mijn 964 nog net de milieuzone in mag, maar ik deze zone zowieso vermijd omdat ik er met mijn P niets te zoeken heb, heb ik toch de petitie getekend.

Ik geloof best dat deze milieuzone iets helpt maar het gaat geen levens redden of veranderen, daarvoor is de impact van alleen deze maatregel veel te klein. Bovendien als men niets had gedaan zouden alle vervuilende, meestal oude meuk, auto's toch op relatief korte termijn automatisch verdwijnen (gaan een keer stuk en iets couranter kopen is goedkoper dan repareren) en had de gemeente zich de kosten van een dure sloopregeling kunnen besparen. Alleen de liefhebbers auto's zullen blijven rijden maar dat zullen er maar een paar zijn zonder dat deze ook nog veel km's gaan rijden, meestal klassiekers.

Om de de luchtkwaliteit significant te verbeteren is meer nodig dan alleen 'vervuilende' auto's te weren. Bijna iedere dag gaat de brug op de A20, grenzend aan de milieuzone, open tijdens de spits en er zijn maar weinig auto's die de motor uitzetten. 2 takt scooters rijden af en aan op de Coolsingel en omstreken en het vervuilende scheepvaart verkeer vaart ook dwars door de zone heen.

Daarbij staat het mij ook nog tegen dat vele onder ons het volle pond aan houderschaps belasting betalen voor hun P terwijl ze op jaarbasis met hun P minder uitstoten dan gemiddelde overgesubsidieerde Foutlander.

19 jan 2016 21:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende