996 c2 AANSCHAF HULP A.U.B.
Goedenavond Porsche liefhebbers,
Midlife crisis of niet, na jaren twijfelen is de knoop doorgehakt. Ik ga een 911 kopen! Een vriend van me (hier ook actief) heeft me het laatste zetje gegeven met zijn 993.
In tegenstelling tot een 993 wil ik vooralsnog eerst kijken of het merk me bevalt en of ik de opoffering van mijn garage op den duur aan kan
.
Ik ben daarom uitgekomen op een 996 cabrio (zie onderstaande specs).
Ik heb er rekeningen bij van totaal 5000 euro van de laatste motorrevisie. Wat ik op internet nogal eens lees is dat de 996 bekend staat om opblazen van de motor. Ik heb geen idee met welke onderdelen dit verband houdt. Wellicht IMS lager? Nu heb ik de facturen van de onderdelen in mijn bezit maar ben benieuwd of met deze onderdelen de motor *(voldoende) gereviseerd is.
Facturen 03-2014
nokkenas ketting
nokkenas ketting
oliefilter
aanzuigpakkingen
inlaatpakkingen
koppakkingen 1-3
koppakkingen 4-6
klepseals
kopbouten
zuigerveersets
drijfstanglagers
hoofdlagers
kettinggeleiders
voering kettinggeleiders
kleppen slijpen/ontkolen
klepzetels frezen
koppen vlakken
De gebruikte onderdelen zijn orginele porsche delen. Ik heb de typenummers.
MIJN CONCRETE VRAAG IS OF MET DEZE ONDERDELEN DE MOTOR VOLDOENDE GEREVISEERD IS OF ER WEZENLIJKE ZAKEN MISSEN NOG. IK BEGRIJP DAT 100% ZEKERHEID NIET BESTAAT MAAR IK BEN GOED VOORWERK/ONDERZOEK LIJKT ME ERG VERSTANDIG!
IK HOOP ECHT DAT JULLIE ME OP WEG KUNNEN HELPEN!
ALVAST ENORM BEDANKT!
FRANK
Porsche 911 CARRERA 2 CABRIO
Merk Porsche
Model 911
Type CARRERA 2 CABRIO
Bouwjaar 1998 oktober
Kenteken 88-DL-VN
Kilometerstand 173.522 km
Inrichting Cabriolet
Aantal deuren 2
Brandstof Benzine
Versnellingsbak Automaat
Vermogen 221 kW (300 pk)
Laadvermogen 425 kg
GVW 1.840 kg
Totale afmetingen (lxbxh) 443 x 176 x 131 cm
Wielbasis 235 cm
Cilinderinhoud 3.387 cc
Aantal cilinders 6
Kleur Grijs metallic
Motorrijtuigenbelasting € 181 tot € 204 per kwartaal
Gewicht (leeg) 1.415 kg
Gecombineerd verbruik 12,0 l/100km
Verbruik stad 18,3 l/100km
Verbruik snelweg 8,5 l/100km
BTW/Marge Marge
Bijtellingspercentage 35%
€ 19.911,-
Kosten rijklaar maken:€ 350,-
Opmerkingen
nieuwe distributieketting, geleiders, spanners, zuigerveren, kleppen. Kortom totale motor-update. Ook zijn de remmen voor en achter vervangen, schijven en blokken. Deze Porsche 911 is klaar om direct van te genieten. Interesse? Bel of kom gewoon even langs. Vraag naar Henri van Erven voor onze aantrekkelijke financieringsmogelijkheden. Bereken snel en eenvoudig uw maandbedrag op onze site onder het kopje Service / Financiering