Auteur |
Bericht |
Mr.Borrie
924 - 986SDen Bosch
|
Verschillen boxster motoren
Is er op dit forum, of een andere site een plek met informatie over de verschillen tussen de motor van de Boxster? Ik zie een 2.5 een 2.7 en 3.2 variant waarvan de laatse een S is en de 2.7 een tussenmodel?
Ik heb wat vragen m.b.t. deze motoren zoals welke hebben koeling en IMS problemen. Tevens zoek ik algemene informatie over de verschillende varianten boxster. Meer munitie om een juiste afweging te maken bij de aanschaf van een Boxster.
_________________________________________ 924 + 986S My other ride is a Volvo
|
20 jan 2016 11:52 |
|
|
mgm
|
Re: Verschillen boxster motoren
Ja, en allemaal
|
20 jan 2016 11:59 |
|
|
Mr.Borrie
924 - 986SDen Bosch
|
Re: Verschillen boxster motoren
Super, heb je er toevallig een linkje van ? Zoeken leverde niet de juiste pagina's op. of ik gebruik de verkeerde termen
_________________________________________ 924 + 986S My other ride is a Volvo
|
20 jan 2016 12:05 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: Verschillen boxster motoren
|
20 jan 2016 13:04 |
|
|
Mr.Borrie
924 - 986SDen Bosch
|
Re: Verschillen boxster motoren
Ik had deze als eens via google gevonden maar zie nu pas de dropdown optie! Zeer waardevol! Bedankt
_________________________________________ 924 + 986S My other ride is a Volvo
|
20 jan 2016 13:11 |
|
|
Robert69
|
Re: Verschillen boxster motoren
Ik ben zelf bezitter van een 3,2 S uit 2001 (252 PK de latere 3,2 S modellen hebben 260 PK). De eerste belangrijke keuze ligt bij het type motor. Ben je tevreden met een 2,5 of een 2,7 liter met wat minder vermogen of wil je wat pittigers. Ik wilde bijvoorbeeld erg graag de S. Opties en kleur vond ik niet zo belangrijk, de meeste boxsters zijn prima compleet uitgevoerd. Daarna is de afkomst (lees onderhoud) en de leeftijd i.c.m. kilometers (NAP) wat de prijs bepaald. Maar daar was je zelf vast ook al achter gekomen . Als je handig bent en wat risico durft te nemen is er voor een prima prijs heel wat te koop. Goedkope of onbetrouwbare bocht laat je natuurlijk altijd links liggen. Een beetje achterstallig onderhoud weer in orde maken (of laten doen) kost je veel geld of in ieder geval tijd en wat geld. Echte (motor) schade herstellen is specialisten werk en onvoorstelbaar duur. Goed warm rijden en netjes zijn beurten is voor een Porsche basis verzorging. Een verkoper of één van zijn voorgangers die daar niet goed mee omgegaan is is dus ook een risico. En dat weet je niet. Wat ik altijd een redelijke indicatie vind is hoe de originele delen erbij staan. Stoelen, bekleding, interieur, plaatwerk, onderkant etc. Alles wat origineel is er er nog goed verzorgt uitziet in combinatie met rekeningen helpt bij mij wel. Zekerheid heb je niet. Garantie (Porsche occasion) is wel een tijdelijke fijne oplossing voor dit probleem maar kost ook weer veel geld. Interessant om te volgen is de discussie over het IMS lager probleem en de mogelijke oplossingen. Ook hier op het forum te volgen maar ook op veel andere internet spelonken. Samengevat : er sneuvelen nogal wat IMS lagers met mogelijk vervelende gevolgen. Voorkomen kan maar je raad het al : kost geld. En dat geld geef je dan uit aan iets wat misschien kan gebeuren. Dat laatste doen we niet graag! Dus dan kletsten we er maar heel lang over met elkaar en doen we het niet. Als je vragen hebt dan mail me maar. Het zijn heerlijke auto's. S6 met de aankoop!
|
28 apr 2016 21:03 |
|
|
M@rtin
Hellevoetsluis
|
Re: Verschillen boxster motoren
Je kan alleen kiezen als je alle 3 een keer gereden hebt. Meer vermogen rijd gewoon wat soepeler. Verder bedenken of je zelf wilt schakelen of een automaat neemt. Achterstallig onderhoud gaat wel wat kosten dus houd daar rekening mee. Vertrouw verder ook op het gevoel wat je bij de auto/verkoper hebt. Voelt het niet goed,lekker laten staan. Een aankoop keuring is een mogelijkheid. Succes
|
16 mei 2016 19:33 |
|
|
Math-9xx
Ex. Porsche 911 3.0 SC
|
Re: Verschillen boxster motoren
Ik probeer momenteel soortgelijke info te vinden over de verschillende Boxter motoren.
Mijn insteek daarbij is: Uitgaande van een goed onderhouden en correct bereden youngtimer Boxter - bij welke motor (2.5, 2.7, 3.2) zijn de risico's op grote problemen het kleinst. M.a.w. heeft een van deze motoren de naam beter/betrouwbaarder te zijn als de andere of maakt dat verder geen verschil.
Verder wil ik ook vergelijken met een 996 3.4.
|
16 mei 2016 22:09 |
|
|
912
|
Re: Verschillen boxster motoren
Je kan wel stoppen met het zoeken naar die info.
Alle motoren hebben er last van, het percentage is klein, maar niemand weet welke motor ploft. Dus de wet van de grote getallen gaat voor jouw als bezitter van één motor niet op....
Gemoedsrust zal je nooit hebben....
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
16 mei 2016 22:38 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Verschillen boxster motoren
+1. En welke percentage dan klein is weet ook niemand maar verbaas je niet als het 10%+ is.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 mei 2016 22:43 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Verschillen boxster motoren
Het schijnt zo te zijn dat de 3.2 het minste problemen geeft. Garantie tot aan de deur De 3,2 rijdt naar mijn smaak soepeler. Kan heel goed lage toeren rijden en ook veel sneller accelereren dan de 2,5 en 2,7. Persoonlijk vind ik de 6 bak prettiger dan de 5 bak die in de 2.5 en 2.7 zit. Dat geeft voor langere stukken veel meer rust in NL op de snelweg. De 6 bak geeft meer ruimte om te spelen. De verdeling van de verzetten lijkt ook beter. Het blijft persoonlijk natuurlijk. Veel plezier met de zoektocht.
_________________________________________ Last Rat standing
|
18 mei 2016 17:45 |
|
|
CaseyB
ex Boxster 986 2.5Ede
|
Re: Verschillen boxster motoren
Mr. Borrie: ik sluit me helemaal aan bij de visie van Ernest 986. Volg je gevoel. Laat voor de zekerheid een aankoopkeuring doen. Bedenk dat de 5-bak inderdaad minder plezier geeft dan een 6-bak. Ik kan dat helemaal bevestigen. Vooral op snelwegen, en op langere afstanden zul je een 6-bak kunnen waarderen. Kun je kiezen tussen een 'gewone' en een 'S' versie, en is je budget toereikend voor de 'S', dan zou ik altijd voor die versie gaan. Maar neem van mij (als bezitter van een standaard 2.5 Boxster mét een 5-bak) aan dat je ook daaraan heel veel plezier kunt beleven! Laat je niet gek maken door het IMS spook. De kans dat je daarmee geconfronteerd wordt is statistisch klein. Laat je leven daardoor niet vergallen, zou ik zeggen, maar geniet gewoon ('life is short, so you better enjoy it'!).
|
19 mei 2016 9:46 |
|
|
Mr.Borrie
924 - 986SDen Bosch
|
Re: Verschillen boxster motoren
Bedankt voor alle reacties, ik heb inmiddels een 3.2 en een 2.5 gereden...
_________________________________________ 924 + 986S My other ride is a Volvo
|
25 mei 2016 10:50 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Verschillen boxster motoren
En, welke beviel het meeste?
|
25 mei 2016 16:13 |
|
|
Mr.Borrie
924 - 986SDen Bosch
|
Re: Verschillen boxster motoren
Lastig omdat ik met de 2.5 niet zelf ben gaan rijden, gemiste kans. De 3.2 was erg leuk
_________________________________________ 924 + 986S My other ride is a Volvo
|
25 mei 2016 17:45 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Verschillen boxster motoren
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
25 mei 2016 19:52 |
|
|
Mr.Borrie
924 - 986SDen Bosch
|
Re: Verschillen boxster motoren
Verkeerde woord gebruikt, meegereden in de 2.5 en zelf gereden in de 3.2. Heb ze beide wel kunnen "ervaren" om het maar even zo te verwoorden
_________________________________________ 924 + 986S My other ride is a Volvo
|
26 mei 2016 9:40 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Verschillen boxster motoren
Helder
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
26 mei 2016 20:44 |
|
|