Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:24

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
CDR 31 Bluetooth niet mogelijk 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht CDR 31 Bluetooth niet mogelijk
Bij de aanschaf van de boxster afgesproken dat er bij aflevering de bluetooth module ingebouwd zou worden om zo de telefoon te kunnen gebruiken in de Porsche.

Echter het blijkt bij mijn CDR31 NIET mogelijk te zijn om de module eraan te koppelen, was voor de dealer ook nieuw dat dit niet mogelijk is.

Nu wil ik toch de mogelijkheid hebben om te handsfree te kunnen telefoneren als dit nodig is.

Wat zijn de opties:
1 nieuwe (gebruikte) CDR 31 waar men wel de module op kan aansluiten, kost ca €1000,- (600 voor een gebruikte cdr 31 en 450 voor de bluetooth)
2 een complete PCM unit met navigatie, echter kost ca €3000,- (gebruikt incl inbouw)
3 een "parrot" ergens netjes wegwerken, maar of je dat mooi geregeld krijgt?
4 een "aftermarkt" radio/navi die mooi past, zonder afbreuk te doen aan het (eenvoudige) design van de Boxster.

Wie heeft hier ervaring mee, en eventueel een mooie (betaalbare) oplossing??

Laatst bijgewerkt door Boxy&Boraman op 25 jan 2016 15:07, in totaal 1 keer bewerkt.

23 jan 2016 21:08
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Carrera
Bericht Re: CDR 31 Bluetooth niet mogelijk
In DD heb ik voor onder de 100 euro op MP een tweedehandse Parrot 9200 gekocht..werkt perfect met de iPhone...

Maar ik kan nog steeds niet wennen om in de auto handsfree gebeld te worden.....vind het maar niks.

In de 3.2 van mij wil ik dat geleuter niet eens hebben, ding is om te rijden...en dus max. de kop erbij, is ook wel nodig in zo'n lompe hok. . :mrgreen:

23 jan 2016 21:20
Profiel
PorscheForum Junkie
PF# 1732
Een parrot werk goed, al diverse gehad in de andere auto's, maar een "standaard" in de radio ingebouwde carkit is toch een veel mooiere oplossing.

23 jan 2016 22:54
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
PF# 1732
Kom net dit tegen :arrow:

http://www.navinc.nl/webshop/multimedia ... -3601.html

Zou DE oplossing kunnen zijn, alleen geen bluetooth :bang:

Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat je zoiets maakt zonder bluetooth/carkit mogelijkheid :flush:

23 jan 2016 23:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1990 964 C4
Den Haag
Ook al ben ik ook geen voorstander van bellen in de auto, sinds kort heb ik de Kinivo BTC455 in gebruik.
Ik heb hem vooral voor het streamen van m'n muziek gekocht maar ook de telefoon kwaliteit in beide richtingen is erg goed. Het mooie van dit dingetje is dat ie automatisch linked met je smartphone en (voor iPhone gebruikers) zelfs Siri ondersteunt. De 455 heeft verder voor op de 450 dat ie twee devices kan koppelen. Je hebt wel een aux mini stereo jack ingang nodig.
Voor het geld een aanrader. Ze zijn niet in Nederland te koop. De mijne komt via eBay uit de US.
Ik vind het een aanrader want vooral de muziek kwaliteit is erg goed.
Je moet wel dat draadje een beetje mooi wegwerken en die bedienings 'puck' een goede plek geven.

Just my two cents!
Groet!

24 jan 2016 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
1990 964 C4
Den Haag
.......oh, en betaalbaar?
$50 en 'Bob's your uncle'

24 jan 2016 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Turbo, 991.2 GT3
Ik heb net een iSimple Tranzit Blu HF gekocht, hele goede reviews vanuit Amerika maar vrijwel onbekend in Europa.

Moet hem nog inbouwen maar in principe sluit je deze unit aan tussen de FM antenne. Daarna zet je je radio op de goede frequentie en heb je altijd 100% ontvangst dus goede audio kwaliteit en hij verbind met je telefoon over bluetooth. Je normale FM kanalen kan je ook nog steeds ontvangen. Geen gedoe met aux in of een optisch zoals de Dension units.

Heb hem in Amerika gekocht en was met het benodigde Fakra kabeltje nog geen $100. Ik was toen in Amerika dus geen hoge verzendkosten of invoerrechten hoeven betalen.

Kwa inbouw moet je de microfoon ergens wegwerken en kan je optioneel een knopje installeren gesprekken op te nemen. Dit kan je echter ook vanaf je telefoon doen.

25 jan 2016 2:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
gewoon een parrot nemen. je bouwt m in de buurt van je stuur (rechts eronder) in zodat ie niet eens echt opvalt. stuk goedkoper en je neemt m weer mee naar je volgende auto

25 jan 2016 13:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]