Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 15:41

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Bumper rozetten voor/achter 911 69-73 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Bericht Bumper rozetten voor/achter 911 69-73
Ik kijk naar verschillende auto's uit de jaren 69-73 en mij valt dan op dan veel auto's zonder de chromen rozetten (met/of zonder rubber) uitgevoerd zijn.

Volgens mij had de USA uitvoering orgineel 100% rubber en waren de andere uitvoeringen zilver al dan niet in combinatie met een extra rubbertje.

Zit hier een reden achter of zijn de auto's toch anders uitgelverd worden orgineel?

Groeten,

Guido

24 jan 2016 19:05
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Bumper rozetten voor/achter 911 69-73
Standaard is chroom met rubber voor en achter. Ook voor US, want wetgeving impactbumpers (zonder schade botsing van 5 Mph overleven) kwam pas na '73
Ik weet niet of zonder rozetten een optie was. Voldig chromen rozetten zijn geloof ik van voor '69

25 jan 2016 22:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Ik lees dat er een verschil tussen de S-uitvoering en de normale modellen die geen S-pakket uitvoering hebben.

25 jan 2016 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Modellen overzicht Porsche Site

Hier zijn ze ook niet helemaal éénduidig foto wijkt soms af van de tekst.

S-pakker houdt volgens mij in dat de strips op de bumper dikker zijn en dat er op de dorpels aluminuim strips zitten.
(verder ook nog gouden script, leren stuur, Oliedruk/volume combinatie meter)

26 jan 2016 11:28
Profiel
PorscheForum Rakker
S is zon beetje zoals Heinz zegt, Rubber is idd dikker op de bumper, combi instrumenten waren bij E en S standaard vanaf bepaalde tijd.

Heb ooit fabriek gemailed over Rozetten aan voorkant. Dat is optioneel als ik het goed begrepen heb. Bij mij zat het er niet op. De S strips ook niet. Die werden er echter later veel vuldig wel opgezet omdat dat wel heel makkelijk ging. Gouden script op 72+ is zeker optioneel want het heurt zwart geanodiseerd te zijn, wat natuurlijk veel mooier is. :mrgreen:

Ergo er is een niet te duur boekje met al dat soort puristisch gebeuren. Ik heb "The 911&912 Porsche"van Dr. B. Johnson. ISBN 092975800-5

Ben wel gestopt me er heel erg druk over te maken. Mijn auto was bv. orgineel met Porsche sticker en achterruitwisser. Laatste zie ik het nut niet van in en de sticker vind ik eigenlijk niet meer zo mooi. Dus ook beetje persoonlijk denk ik.

27 jan 2016 14:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Directer antwoor dop je vraag is overigens dat vanaf 73 er lelijke bumperguards (foam rubber) ook op de pre-impact gebruikt werden alleen voor de US markt.
EU had bumpergaurds met chrome maar die konden ook volledig zwart voor 1972 en 1973 op S en Carrera 2.7. Naar keuze ook chroom.

Volledig chrome was standaard tot 1972, met rubber was optioneel.

Snap je het nog? Lijkt wel italiaans :mrgreen:

27 jan 2016 15:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]