Auteur |
Bericht |
boxster550spyder
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
|
Re: Expat en emigratie ervaringen: Waar is het beter toeven?
Beste oplossing: Gewoon in Nederland wonen en in België werken (maar dan wel in Brussel voor het Europese Parlement).
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
|
19 sep 2015 17:22 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Ik heb de optie om een Cypriotisch contract bij een Cypriotische BV te nemen. Alleen in het artikel dat je linkte moet je vanuit Cyprus werken. Menig zeeman doet dat ook en woont daar. Als zeeman in Cyprus op Cypriotische gevlagd schip betaal je trouwens helemaal niks. Ik wil daar alleen niet wonen.... Als ik nu zon contract neem en in NL blijf wonen dan krijg ik dus nog aanslag in NL. Wel grappige site. Een van de redenen waarom ik nog geen Cypriotisch contract heb is dat je dan alles zelf moet regelen: ook pensioen en arbeidsongeschiktheid verzekeringen. Samen met de sociale zekerheden is dat toch wel prettig. Ik zou er meteen voor tekenen. En elke dag intekenen voor de dagvergoeding...
|
19 sep 2015 19:33 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Ik heb mijn chauffeurs een tijd via een Cyprus constructie verloond. Als werkgever is het financieel interessant, als werknemer ook totdat er iets gebeurt zoals ziekte of ontslag. Dan loop je als werknemer ondanks EU regelgeving tegen een muur op. Met veel moeite haal je als werknemer uiteindelijk wel waar je recht op hebt maar makkelijk is het niet. Ook de NL fiscus kan moeilijk gaan doen als je hier woont en daar afdraagt.
_________________________________________ Boxer power.
|
19 sep 2015 21:42 |
|
|
quickstep
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)Over de grens bij Venlo
|
Leuke discussie: al meerdere jaren woon ik in Duitsland. Eerder werkte ik ook in Duitsland inmiddels werk in Nederland maar woon er nogsteeds. Ik lees dat meerdere forummers actief zijn in de scheepvaart en offshore: via mijn werk kwam ik de constructie tegen bij een (internationaal) Nederlands bedrijf dat al het varend personeel in dienst heeft bij een vestiging in het Zwitserse Züg (ZG).
Wellicht interessant om het nader uit te zoeken.
G
Laatst bijgewerkt door quickstep op 09 feb 2016 10:12, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 sep 2015 23:19 |
|
|
jeff_911
|
Zo even een kick... dat bedrijf is zeker Allseas? Daar werk ik dus niet.
Maar wie van t forum woon in Oostenrijk?
|
08 feb 2016 23:52 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Zelf weinig ervaring op dit gebied, maar steevast als ik mensen spreek die op veel plaatsen ter wereld gewoond hebben, noemen zij Nederland als beste land om te leven. Lees nog maar eens Johann's commentaar. En met de opwarming van de aarde, wordt het klimaat er ook nog eens beter op...
_________________________________________ rouge et noir
|
09 feb 2016 0:27 |
|
|
rens914
|
Er zijn een aantal landen waar het "goed vertoeven" is. Thailand ( alles wat je verdiend hebt voor je 50e is belasting vrij, je betaalt daar dus niets voor je pensioen) Nigeria ( belasting paradijs maar je wordt daar anderszins geript) Curacao ( iets van 2 % belasting over je pensioen) Malta ( weinig belasting maar wel een minimum te besteden bedrag voor onroerend goed) Gibraltar ( weinig belasting maar ook een minimum te besteden bedrag voor onroerend goed) Waarschijnlijk zijn er nog meer maar mij even niet bekend
In Nederland betaal je iets van 42%, in Spanje 35%, in Frankrijk ook iets van 35%, in Goa 25%
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.
|
09 feb 2016 16:18 |
|
|
912
|
Ja, inderdaad. Het is gewoon goed geregeld hier. Ondanks alle 'ellende'... Ik ken genoeg mensen die inderdaad weg willen, met pensioen bijvoorbeeld, maar ik raad ze altijd aan om het 50/50 te doen. Hou iets aan in NL, zorg dat je de winters weg bent. Best of both worlds... En om op de post hierboven te reageren: als je belastingdruk als maatstaf neemt dan is dat wel een heel marginale keuze.
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
09 feb 2016 17:34 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Ik weet dat er van alles aan te merken is op Curaçao maar anders dan voor vakantie ga ik echt niet meer terug naar Nederland! en nee, dat heeft niets met het belastingklimaat van doen
|
09 feb 2016 17:52 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Precies, als er niet binnen 2 uur rijden een top-circuit ligt, is het no-go. (iets tussen Imola/Mugello/Misano/Monza moet het worden dus )
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 feb 2016 18:12 |
|
|
jeff_911
|
Ik zou graag minder belasting betalen, maar t gaat ons vooral om de omgeving. Maar niemand dus permanent op wintersport?
|
09 feb 2016 22:41 |
|
|
rens914
|
Ik heb in Madrid, Beiroet, Bombay, clermont Ferrand en Turnhout gewoond. Trekt Nederland ? Ja, maar dat is nostalgie. Ons kikkerlandje is aan het veranderen en niet ten goede. Zou ik het nu nog missen ? Nee. Er komt een moment dat ik bij die emigratie golf zit en me expat kan noemen. Wat een hamlappen land is dit aan het worden. Circuit ? Man dan koop ik toch een boot. Teveel beperkt volk om me heen
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
|
09 feb 2016 23:18 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Belastingdruk zegt inderdaad erg weinig. Bruto / netto inkomen en dan ook nog gerelateerd aan de levensstandaard, dan heb je een eerlijke vergelijking. Voor de duidelijkheid, bij een vorige werkgever hadden we veel mensen "in de loods" aan het werk. Op de heftruck, terreintruck, dat soort werk. En de mensen in Venlo kregen daarvoor minder dan de mensen in Amsterdam. Om de eenvoudige reden dat "het leven" in Amsterdam duurder is. Dus hetzelfde werk, maar een ander salaris. En dat binnen Nederland, binnen hetzelfde bedrijf! Dat het krom is, tja, is wat voor te zeggen, maar anders kon je niemand vinden die in Amsterdam op de heftruck ging zitten
|
10 feb 2016 8:50 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Een oud collega die een paar terug naar curacao is vertrokken stond vandaag weer bij ons op de zaak om te soliciteren. Ben er 2 jaar tijdens de vakantie bier wezen drinken, toen zei hij dat hij er spijt van had en weer terug wilde. Het fijne weet ik er niet van. Zou zelf ook wel op cura willen wonen, ben er geboren.
|
10 feb 2016 10:54 |
|
|
rens914
|
Heeft alles met je dromen maar vooral ook je leeftijd te maken. Als je nog veel wensen en een werkzaam leven voor de boeg hebt dan moet je "in de drukte blijven". Emigreren wordt dan bijna altijd een deceptie.
vroegah was het wel een stuk lastiger. Ja wij hadden kindermeisjes, koks en een chauffeur maar in tegenstelling tot vandaag de dag geen social media, TV, konden niet buiten spelen etc etc. Er was alleen een wereld radio waarop het nieuws beluisterd kon worden en de spreekwoordelijke parties bij de ambassade. Met een schoteltje ontvang je nu overal op de wereld je favoriete TV programma's, met een smartphone heb je Watt's app en gezichtsboek, met de laptop skype en vliegen zijn de kosten ook niet meer. wereld ziet er tegenwoordig heel anders uit.
Ben je nog niet "los" van je zgn vrienden en familie en wil je toch weg dan moet je dichter bij huis blijven met meer faciliteiten om je heen. Naar een plek gaan waar mensen graag naartoe komen voor een bezoekje. mn Broer woont in qatar. heeft me al vaak uitgenodigd maar ik zou niet weten wat ik daar moet doen. zn vrouw en dochter ook niet maar ome Shell is zn werkgever.
Locatie moet dus wel passen bij wensen en leeftijd
|
10 feb 2016 11:27 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Een zekerheid: waar je ook heen gaat, de auto's zijn er goedkoper.....
|
12 feb 2016 12:36 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Eeeh....... Ik woon in Singapore en ik kan je verzekeren dat auto's veel, veel, veel duurder zijn dan in Nederland..... 5-serie touring... http://www.ppsl-bmw.sg/products/27185-535i-Touring.html
|
12 feb 2016 12:46 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Dichterbij; Denemarken
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 feb 2016 15:03 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Inderdaad!
|
12 feb 2016 15:50 |
|
|