Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2025 0:50

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Banden opties porsche boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Banden opties porsche boxster
Rescue911 schreef:
Dus zo'n harde reactie is niet echt nodig...

Als je " schei eens uit. " een harde opmerking vindt dan adviseer ik je niet teveel naar het journaal te kijken met de huidige ellende in de wereld :mrgreen: .... Geertsabine komt met een opmerking over de werking van banden in grensgebieden die nergens op slaat. Falken is geen slecht merk en je vergelijking met de andere merken geven aan dat ondanks jouw ( zoals je zelf regelmatig meldt)ervaring in de autobranche je het toch niet helemaal goed weet. Falken heeft een uitgebreid trackrecord in de autosport. Mijn ervaring tot nu toe is dat ze fijner en beter zijn dan de Conti's met N2 die onder mijn 964 zaten.

Maar vooral lekker doen waar ieder zich goed bij voelt.

29 nov 2015 13:17
Profiel
PorscheForum Junkie
tjonge..... lekker bezig Giulia... maar goed om te weten dat mijn mening nergens op slaat..... :bang: :bang: C'est la ton qui fait la musique...

29 nov 2015 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
Ja.... Worden ook gewoon de bridgestone... Just wondering... Hahahaha. En beetje discussie is goed toch... Vind alleen dat geknak van die banden irritant als je bv een scherpe draai moet maken.. voorbanden.

29 nov 2015 14:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
En beetje discussie is goed toch...

Daar is het ook een forum voor :mrgreen: Maar ik ga de discussies voorlopig maar even uit de weg....

29 nov 2015 14:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Hellevoetsluis
Hahahahaha. Sommige hakken er idd gelijk lekker in.

29 nov 2015 20:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Ja, dat zijn de internethelden....

Laatst bijgewerkt door geertsabine op 30 nov 2015 7:04, in totaal 1 keer bewerkt.

29 nov 2015 20:44
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Ik heb goede ervaring met zowel Falken als Toyo! Beide zonder n-codering 8) :mrgreen: Op het circuit doet Falken het ook goed,al is dat geen straatband.
Maar toch.....

30 nov 2015 0:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Even dit draadje omhoog trekken.

Ik wil 4 nieuwe banden onder de Boxster. Op bv onze Alfa GTV6 heb ik erg goede ervaring met Falken RS-R

Maar uiteraard wordt er gezegd, enkel N codering gebruiken.

De auto is nu zoekerig, maar staat op 4 verschillende, oude banden...

Iemand ervaring met de rsr onder een 986?

10 feb 2016 17:15
Profiel WWW
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Geen ervaring met Falken RS-R banden. En dat moet je ook niet willen als het geen N-coderingbanden zijn!!!
Alleen die zijn goedgekeurd door Porsche.

Ik weet niet wat de gevolgen verzekeringstechnisch zijn als mocht blijken dat je geen goedgekeurde banden gebruikt hebt bij een ongeval.

10 feb 2016 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Martinos schreef:
Even dit draadje omhoog trekken.

Ik wil 4 nieuwe banden onder de Boxster. Op bv onze Alfa GTV6 heb ik erg goede ervaring met Falken RS-R

Maar uiteraard wordt er gezegd, enkel N codering gebruiken.

De auto is nu zoekerig, maar staat op 4 verschillende, oude banden...

Iemand ervaring met de rsr onder een 986?

Rij zelf met michelin pilot sport. Erg over te spreken. Bakken grip en lekker stil. Ja zit een n codering op de voorbanden maar achter niet. Rijdt er niks minder om ;)

10 feb 2016 22:55
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bekijk het eens zo: waarom zou een Porsche een N-codering moeten hebben en Ferrari's, Lamborghini's, Bugatti's en andere supercars niet? :|

Als er een land streng is met wat je op je auto mag schroeven en wat niet, is het Duitsland wel en ook daar is een N-codering ook niet verplicht. Er wordt alleen gesproken van 'empfehlenswert', maar de banden moeten vooral voldoen aan de verplichte belastings- en snelheidscodering.

Gewoon goede banden met een Y-codering of hoger nemen...

10 feb 2016 23:07
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Volgens mij staat in het instructieboekje het e.e.a. over de N-codering. Ik zal het binnenkort even opzoeken.

10 feb 2016 23:18
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Ik bekijk het zo,

N codering betekent specifiek ontwikkeld en getest (door en) voor Porsche, (overigens doen andere merken dit ook alleen heet het geen n codering), en wat rijden we ...

Voor de meeste modellen en maten zijn de n coderingen ook gewoon leverbaar bij veel van de goede A merken. Heb in het verleden conti's, pirelli en nu michelins eronder gehad.

Banden lijkt mij zo'n beetje een van de belangrijkste, en verhoudingsgewijs minst dure slijtage onderdelen.
Tenzij je dagelijks rondjes CPZ doet.

Waarom dan op zoek naar niet-n banden/merken? My2cents en het is ook zeker geen verplichting en verzekeringsgeneuzel gaat imho ook niet op maar als ik een Porsche te koop zie staan en er zitten geen n codering merk banden onder dan kijk ik ook net even wat kritischer naar de rest van de wagen en het "verhaal".

Maar zoals met wel meer topics hier is het eigenlijk heel simpel, je bent of voor of tegen of het interesseert je geen ... :wink:

10 feb 2016 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
996 gt3 mk1 ex 996 TT ex 993 c2
Amsterdam
Michelin pilot sport, falken, bridgstone, toyo 888, ik heb alles gereden.
ik vond eigenlijk voor straat gebruik alles goed, de michelins en bridgstone stuurden wat directer, mede door de stijvere wang. op het circuit de michelin pilot sport cup 2 beste zover.

10 feb 2016 23:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ik lees vaak dat je een N codering moet hebben omdat de auto anders niet goed stuurt of zelfs gaat zoeken.

Theoretisch kan ik dat echter niet begrijpen. Wat is er dan zo anders aan die band dat er voor zorgt dat de auto niet meer lekker spoort?

Begrijp me ook niet verkeerd, het is geen reden van bezuiniging of eigenwijzigheid, maar vooral omdat ik op mijn andere autos, erg te spreken ben over de federal RS-R. Ook bij circuitmatig gebruik houden ze het heel goed op de trackdays.

Enige wat me tegenhoud is het verhaal van evt slecht sporen... toch zonde als je een kleine 1000,- uitgeeft aan banden en t ding spoort niet lekker daarna.

10 feb 2016 23:57
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Octaaf schreef:
Daves schreef:
Vooral met in/uit parkeren knoeppen de pirelli's en hier had ik met de michelins nauwelijks last van!

Ah zo noem je dat geluid :D ik heb Michelin Pilot sport N2 op 19" op de 987. En hoor dat geluid bij achteruit rijden met het stuur gedraaid. Is dat normaal?

Dat 'knoeppen' heb ik ook met de Boxster inderdaad. Wanneer de banden volledig gedraaid staat en je langzaam wegrijdt...

====================================
knoepen (ww., knoepte, heeft geknoept)
bijten
wordt uitgesproken als knoeppen

WNT:1. Bijten, knabbelen, knappend (op)eten.
Knoepen … gezegd van ‘t bijten of ’t knappen der paarden: ’het peerd heeft hem in den arm geknoept’ Schuerm. (1865-1870)
====================================

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

11 feb 2016 0:03
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Ik moet zeggen dat de Boxster S heel erg aan het zoeken is op de weg. Rijdt soms mega irritant. Zeker in België waarbij de auto wobbelt als van rijbaan wissel. Altijd even beide handen aan het stuur houden.

Met de circuit 924 geen last van. Maar wel dunnere banden maat (195 Toyo's R1R t.o.v. 225 P-zero's).

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

11 feb 2016 0:06
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2