Originele Traffic Pro weer inbouwen in Boxster... Wie-o-wie?
Ik ben best handig en ik heb in het verleden tal van radio's ingebouwd, maar nu zit ik een beetje met mijn handen in het haar...
Zoals velen wellicht inmiddels weten, heb ik inmiddels een 986 Boxster S gekocht. Die gaat aanstaande maandag naar de RDW en hopelijk staat hij dan einde volgende week of -uiterlijk- de week erna bij mij voor de deur.
De Duitser waarvan ik de auto heb gekocht heeft de originele Becker Traffic Pro eruit gehaald (omdat deze geen USB en 'Freisprechanlage' had en heeft die vervangen door een Pioneer DEH-X5700BT die echt van alles is voorzien: bluetooth, aux-ingang, usb, handsfree-telefoon, en weet ik wat nog meer. Er komt ook prima geluid uit, maar ik vind 'm veel te modern ogen voor in de Boxster (hoewel de kleur verlichting ook hetzelfde is als van de Boxster).
De Traffic Pro heb ik er echter bij gekregen. Alle papieren zitten erbij (inclusief de kaart met de code), maar -helaas- zit er geen navigatie-cd bij en ook geen GPS-antenne. Die is wel uitgebouwd, maar niet bij de radio gestopt...
Bovendien zit er ook niets bij de Pioneer om die uit het dashboard te halen (van die klemmen) en ik ga ervan uit dat ik die wel nodig heb om de Pioneer eruit te kunnen halen.
Mijn vraag is dan ook de volgende: wie hier op het forum -met verstand van zaken- is bereid om me een keertje (liefst op een zaterdag) te helpen met het vervangen van de Pioneer door de Becker?
Daarnaast heb ik nog de volgende vragen:
- waar kan ik voor een schappelijk prijsje redelijk recent kaartenmateriaal voor de Traffic Pro krijgen?
- waar kan ik een correcte GPS-antenne voor de Traffic Pro die ik heb vandaan halen?