Vandaag was ik weer aan het hobbieen met de boxster. Mij Alpine radio ingebouwd en ik wilde kijken of de speakers die ik heb liggen in de portieren pasten, aangezien daar niets in lijkt te zitten. Krijg daar in elk geval geen geluid vandaan.
Tot mijn grote verbazing źit er in het portier wel degelijk een speaker in een hele behuizing. Verder onderzoek wijst uit dat er ooit een PCM in gezeten heeft af fabriek. Alle kabels liggen er nog. De hoofdunit is weg, even als de versterker (?) voorin en de cd wisselaar.
Is er iemand die deze speakers via een externe versterker aangestuurd heeft? Zijn dit enkel lage tonen?
Is het een goed plan er weer een pcm en versterker bij te zoeken, of is het beter ook de laatste speakers eruit te trekken en alles anders te maken?
Ik neem aan dat je een 986 hebt. Ik heb bij mijn 987 een tijdje de Bose speakers met een externe versterker aangestuurd (ipv het MOST PCM systeem). Let op dat je een (goede) versterker gebruikt die 1 of 2 ohm stabiel is want Bose gebruikte lage impedantie basspeakers. Niet de standaard 4 ohm speakers.
Terugbouwen is zeker een optie als je de pcm spullen kan vinden. Dan heb je weer de functionaliteit van weleer. Zelf heb een dubbeldin alpine navi unit met 7" scherm (nu de scherm maat die men in de 991/981 toepast) geplaatst met externe versterkers etc
Laatst bijgewerkt door Octaaf op 13 feb 2016 17:54, in totaal 1 keer bewerkt.
13 feb 2016 17:48
Martinos
Re: Pcm, versterker en speakers
Klopt idd. Betreft een 986. Tip van de versterker is een goede!
Heb al even rond gekeken, maar de originele delen liggen nog niet voor t oprapen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum