Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 12:21

Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Dagje Nordschleife 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht Dagje Nordschleife
Na een heerlijk avondje met forummers , een overnachting buitens huis en voor mij een zeer vroeg ontbijt :wink: vertrok ik richting Nürburg om , zoals ik hier gelezen had, met andere forummers die gingen te gaan genieten van de Nordschleife. Nog even een kennis van me gebeld die eens graag meeging en na hem af te halen (extra gewicht 109kg :twisted: ) en de koffer nog vol geladen scheurden we richting Nordschleife. Op de autobahn hadden we al dadelijk leuk gezelschap waarmee de rit zeer vlotjes verliep. Samen met een 996 4S en twee moto's (R1 en Aprillia Mille 1000) vlogen we laag richting bestemming. Dat dit vlot vooruitging hoef ik niet te vertellen. De eigenaars van de 996 kwamen dadelijk bij aankomst vragen of het een Turbo was (straal straal) . Mijnheer reed , maar de wagen was van mevrouw . Zijn wagen stond in de US waar hij veel voor zijn werk was. Dat was een GT3RS.Hij verklaarde dat mevrouw de wagen wel goed los gereden had maar was verwonderd .Hij moest echt aftrappen om de blauwe te kunnen bijhouden en als we dan eens kop wisselden , mijn wagen zo goed kon volgen. Op de teller hebben we meermaals de 290 zien voorbij komen.
Afbeelding
Het was er (waarschijnlijk mede het schitterende weer) meer dan overvol.
Nedrlandse Porsches heb ik voldoende gezien toch niemand bekends tegen gekomen. Een deel van die Porsches heb ik gefotograffeerd.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

De vorige keer dat we er waren was het echt het dagje van de M3 CSL's maar vandaar was het de GT3RS dag. Hier enkele van de aanwezigen.

AfbeeldingAfbeelding

Ook waren er weer extreem veel Engelsen , maar ook Zwitsers en vooral Finnen en Zweden waren in grote getallen aanwezig.
Als Porsche liefhebber kon je vandaag je ogen uitkijken. Ik denk dat wel de helft van het Porsche pallet aanwezig was. Natuurlijk kon ik niet alles fotografferen (ik heb 140 foto's gemaakt) , maar hier een deel foto's om jullie een indruk te geven .

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Ook waren er nog drie andere 968CS-en. Twee blauwe (één ervan met de velgen ook blauw) en een okergele (ook velgen in de kleur).
Ik heb een tijd me onderhouden met de eigenaar van onderstaande wagen en zijn ook samen op de ring gegaan. Doch er was een duidelijk verschil en hij vroeg of ik iets aan de wagen gedaan had. Hij had 81000kmop de teller. (en ik ben echt zeker geen Nordschleifenprofi integendeel. Dit was de tweede keer dat ik er kwam) en ik had vandaag echt wel extra gewicht bij :roll: :wink:
Afbeelding

Buiten al dat lekkers Porsche gevroem waren er natuurlijk ook een hoop andere nobelen.
Daar dit een Porsche forum is zal ik er maar een klein deel ervan hier neer zetten.
Meer foto's kunnen jullie in MIJN ALBUM
Jullie zullen zien dat er echt wel lekker geschut tussen zat.

Mmmmmmmmmmmmm
Afbeelding
886 PK . Ze hadden nog een Skyline bij , maar die had "maar" 675pk
Afbeelding
Noble, erg Noble :shock:
Afbeelding

Ook deze combinatie van Old meets New wilde ik niet onthouden
Afbeelding

Vandaag zijn er meerdere ongevallen gebeurd. Eentje zelfs waarvoor het circuit een dik uur werd afgesloten en de helicopter er aan te pas kwam.
Ook het laatste ongeval (tegen 17u) deed de dag voor iedereen vroeger be-eindigen dan gepland. Wij waren gelukkig al naar huis en toen we even wilden gaan kijken langs het circuit was het net gebeurd.

Afbeelding

Dan terug de rit naar huis aangevat. Ook de terugweg liep zeer erg vlot. Hierover wil ik momenteel niet teveel zeggen. Het gaat over een gevoelig punt dat we hier al eens besproken hebben. Met eigenaar van deze wagen en zijn bijzitter (die ook een hier besproken wagen bezit) hebben we in een file (autobahn stond dicht vanwege een afgebrande VW Polo) lekker gekeuveld en moest ik voor hun ongeloof zelfs de motorkap openen. Ik vertelde hun dat wat er de 20 minuten ervoor gebeurde hier niemand dat geloofde en dat we hier een discussie over gehad hebben. Zij vroegen het forumadres en hebben beloofd zich in te loggen en uit te leggen wat er gebeurd is. Nu hopen dat ze hun woord houden. Dus als er Duitsers zich hier aanmelden .... :twisted:

Op het laatste stukje autobahn nog even Horn tegen gekomen die blijkbaar in het zwart ook met een busje rijdt op zijn vrije dagen.

Afbeelding

Het was in elk geval weer heerlijk en ik zal er nog dagen (neen weken) van kunnen nagenieten.

Laatste update 22/10/2013

18 sep 2005 23:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
koen

dus je hebt je eigen weer flink misdragen :lol:

18 sep 2005 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
290?! En toen werd je badend in het zweet wakker zeker?!
:lol: Dat haalt de mijne niet eens! Haal met veel pijn en moeite 280. Maar goed, zo te zien was het weer een mooie dag en veel mooie foto's!
Ik ga er toch ook een keertje heen. Ben er nog nooit geweest.
Greetz.

19 sep 2005 0:36
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Rescue911 schreef:
290?! En toen werd je badend in het zweet wakker zeker?!
:lol: Dat haalt de mijne niet eens! Haal met veel pijn en moeite 280.

ECHT NIET (deze is van 1 mei) maar dat is hier al meer ter sprake gekomen.
Ik wacht tot die Duitsers hier iets plaatsen :wink: :lol:

19 sep 2005 0:41
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
Mooi leesverhaal iig Koen ! Ik sta op 't punt om nu naar Zandvoort te vertrekken(Driving Academy), en heb mijn ontbijt genuttigd tijdens jouw verhaal.. :wink: :wink:

Tja, wordt een gewoonte he..even 't forum op.. 8)

19 sep 2005 6:04
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Jurgen schreef:
Mooi leesverhaal iig Koen ! Ik sta op 't punt om nu naar Zandvoort te vertrekken(Driving Academy), en heb mijn ontbijt genuttigd tijdens jouw verhaal.. :wink: :wink:

Tja, wordt een gewoonte he..even 't forum op.. 8)

UITERMATE verslavend is het..........

En eh, Koen: gaaf verhaal. Hopelijk heb je je niet laten kennen op de Nordschleife. Laat alle jakkeraars alsjeblieft gáán met d'r banaan en blijf je eigen tempo rijden.

De Grüne Höhle blijft het meest uitdagende, maar tevens het meest verrassende circuit in Europa.

19 sep 2005 7:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Hoezo verslavend, ik moest ook nog ff mijn porscheforum morningshot nemen voor ik de deur uit ga. Koen, het is weer een prachtverhaal met dito foto's en ik sta echt te kijken wat die blauwe van jou allemaal in zich heeft.
Gaat het ook nog om de rondetijden zo op zondag, of is er dan geen kans dat je een scherpe tijd kan rijden.

19 sep 2005 7:58
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
zo, weer een lading bejaarden terug gebracht :wink:
effe forummen en hup... aan het werk! 8)

19 sep 2005 8:16
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht Nordschleife
Hoi Koen,
Ik ben zaterdag naar de Nordschleife geweest en heb ook een prachtige
dag gehad. Toen ik net 30min. aanwezig was werd de parkeerplaats plots
overspoeld met een hele horde engelsen die bezig waren de Cannonbal8000 te rijden. Binnen no time was de hele parkeerplaats gevuld
met de meest exotische auto's die er zijn! Zal vanavond mijn foto's ook in
mijn album plaatsen.(heb mijn toestel nu niet bij de hand). Heb ook nog een mooie foto gemaakt van een maritim blauwe 968 samen met een 964RS in dezelfde kleur. Toen ik de auto aan het fotograveren was kwam de eigenaresse (jawel!) van de RS even kletsen en scheurde toen vol gas
weg :lol: Dacht trouwens dat de 964RS een zeldzame auto was? Heb er denk ik wel 15 gezien dit weekend :? Sterker nog, ik heb meer RS'jes op
de Nordschleife gezien dan "gewone" Carrera2 of 4!

19 sep 2005 9:40
Profiel
Hasselt/België
Bericht Re: Nordschleife
marknineoneone schreef:
Toen ik net 30min. aanwezig was werd de parkeerplaats plots
overspoeld met een hele horde engelsen die bezig waren de Cannonbal8000 te rijden. Binnen no time was de hele parkeerplaats gevuld
met de meest exotische auto's die er zijn!

Er waren idd een hoop Engelsen met exoten. Ik heb er ook een heel deel gefotograffeerd. Ze hadden bijna allemaal hun wagen volgeplakt met stickers van www.eurotrash.com
Misschien hebben we het over dezelfde.

ER schreef:
Hopelijk heb je je niet laten kennen op de Nordschleife. Laat alle jakkeraars alsjeblieft gáán met d'r banaan en blijf je eigen tempo rijden.

Dat doe ik zeker Erwin. Diegene die vorige keer zijn meegewest weten dat al. Ik heb volle respect voor dat circuit en ga geen grenzen opzoeken. Ik ben steeds van plan met dezelfde waen terug thuis te geraken (en neen niet op een vrachtwagen) :wink:

Marcos schreef:
Gaat het ook nog om de rondetijden zo op zondag, of is er dan geen kans dat je een scherpe tijd kan rijden.

Ik rij vlot maar zeker geen scherpe tijden.De eerste keer hebben we 8.37 neer gezet (ik had een goede co-piloot die het circuit van buiten kent en de streek daar). De tweede keer net geen 10 minuten. Er was een gestoorde met een serie Ford Mondeo Clipper TDCI voor mij , die niet oplette op het achterliggende verkeer en reed alsof het circuit voor hem alleen was. Ik zat achter hemnet iets na de eerste Carrousel. Ik ben er blijven achter hangen want ik durfde die echt niet voorbij gaan. Helmpje op en elke bocht werd die Mondeo dwars gezet. En dat op een moment dat het circuit overvol zat. Neen dank u , dan liever een slechte tijd dan een risico op schade of meer :roll: :wink:

19 sep 2005 10:37
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Jaja, de Koen heeft een leuk weekend achter de rug.

Gisteren heb ik ook de Porsche uitgelaten om naar de Truck races en BTCS in Zolder te gaan kijken. Was daar ook prachtig weer en die grote trucks blijven toch tot de verbeelding spreken. Totaal iets anders dan autoracen. Een diesel- en rubberwolk die je over jou krijgt, niet te doen...

Op de terugweg heb ik ook die Engelsen gezien op de E40 tussen Brussel en Gent : Noble, Subaru Impreza, ...

Greets,
Rufie.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

19 sep 2005 11:19
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
911-lover schreef:
Ik rij vlot maar zeker geen scherpe tijden.De eerste keer hebben we 8.37 neer gezet (ik had een goede co-piloot die het circuit van buiten kent en de streek daar).

Wow das snel want Walter Rohrl klokt daar 8.17 rijdt wel is waar geen 968, maar toch, hij heeft wel een 996 GT3 noding om dit te doen.

Jeetje Koen met jouw meerijden kost mij m'n maaginhoud.

:wink: :wink:

19 sep 2005 11:46
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Röhrl is volgens mij ietsjes sneller als 8.17 hoor, zeker met een GT3,
8.17 is Carrera.
om precies te zijn 7.49, wel met een iets lichtere versie.

Hier linkje naar andere tijden.
Bijv, Carrera GT 7.40
Gereden door von Saurma, die langzamer is dan W.R.
http://20832.com/?rubrik=rekorde&lang=deu

19 sep 2005 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
911-lover schreef:
Ik rij vlot maar zeker geen scherpe tijden.De eerste keer hebben we 8.37 neer gezet

:shock:

Dit meen je toch niet of wel? 8"37 met een 968 dan moet je echt flink planken en het circuit helemaal van buiten kennen anders haal je dat echt niet. Ik denk eerder dat het 9"37 moet zijn.

Paskal (die er afgelopen weekend ook was van vr t/m ma. en inmiddels meer dan 500 rondes Ring heeft gedaan)

19 sep 2005 13:10
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Dan moeten jullie niet aan mijn adres zijn , maar aan die van mijn co-piloot.
Ik heb enkel gereden.
Ik schrijf maar wat hij doorgeeft.
Hij heeft genavigeerd en de tijden opgenomen :roll:

Ik zal hier de gehele quote zetten ZONDER weg gelaten gedeelte :wink:

911-Lover die dus volledig schreef:
Ik rij vlot maar zeker geen scherpe tijden.De eerste keer hebben we 8.37 neer gezet (ik had een goede co-piloot die het circuit van buiten kent en de streek daar). De tweede keer net geen 10 minuten

Laatst bijgewerkt door 911-lover op 19 sep 2005 13:17, in totaal 1 keer bewerkt.

19 sep 2005 13:15
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Ik wilde het eigenlijk ook niet zeggen... :wink:
maar 8.37 is erg rap.

19 sep 2005 13:15
Profiel
Bericht 
911-lover schreef:
Ik heb enkel gereden.

zeker zo'n klokkie van Ebay :lol:

19 sep 2005 13:16
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
RS-R schreef:
911-lover schreef:
Ik heb enkel gereden.

zeker zo'n klokkie van Ebay :lol:

Neen , het origineel chronometer Porsche klokje dat in mijn wagen zit :roll: :wink:

19 sep 2005 13:24
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Dat er vlot gereden hebt verklaarden mijn bandjes vandaag :shock:
Maar dadelijk 4 nieuwe besteld.
Zaterdag gaan ze erop

AfbeeldingAfbeelding

19 sep 2005 14:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
911-lover, ik heb een albumpje voor je aangemaakt en de foto's alvast verplaatst. Mooi (foto-)verslag 8)

http://www.porscheforum.nl/album/album_cat.php?cat_id=55

Shark :wink:

19 sep 2005 14:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
911-lover schreef:
Dat er vlot gereden hebt verklaarden mijn bandjes vandaag :shock:
Maar dadelijk 4 nieuwe besteld.
Zaterdag gaan ze erop

Koen, ik neem aan dat je dit op de Nurburgring al had gezien, zodat je op de terugweg geen 290 gereden hebt, want anders heb je toch echt stinkgeluk dat je geen klapband gekregen hebt.

De volgende keer ga ik echt mee, want ik wil het ook wel eens live aanschouwen.

19 sep 2005 15:02
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Neen , dit heb ik daarnet vijf minuten voor posting gemerkt.
Als ik dat toen wist had ik echt geen meter meer gereden :cry:
Morgen moet de wagen naar de garage.
Ik zal hem op de auto-ambulance brengen en halen.
Nieuwe bandjes komen er zaterdga op , maar iets breder dat ik niet meer zo'n last heb van doorspinnende banden telkens bij het opschakelen.
Nu komt er voor 225/45 op en achter 265/40

@Shark:Hartelijk dank. Dan kan ik nog meer exclusieve fotootjes van de aanwezige exoten plaatsen :wink:

19 sep 2005 15:41
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-Lover schreef:
Als ik dat toen wist had ik echt geen meter meer gereden

Ik had je zaterdag of zondag nochtans verwittigd :zwbl: :thumbdown: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

19 sep 2005 16:10
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ik had je zaterdag of zondag nochtans verwittigd :zwbl: :thumbdown: :wink:

zondag iig, je hebt een getuige :wink:

19 sep 2005 16:28
Profiel WWW Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
is dat het karkas van de band wat je rechts op het rechter fotootje ziet?

19 sep 2005 17:07
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende