Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:48

Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Cayman S uit Limboland 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Cayman S uit Limboland
................

Laatst bijgewerkt door geertsabine op 25 feb 2016 20:58, in totaal 1 keer bewerkt.

18 feb 2016 0:01
Profiel
Box* schreef:
Keuren en proefrijden. De historie van deze auto...
Aantal Eigenaren tot nu toe: 12
Datum eerste toelating NL: 25 april 2008
APK verloopdatum: 28 mrt 2016
Import auto: Ja

Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 11 oktober 2014
Dagen Eigenaar: 495
Eigenaar tot: heden

Eigenaar 11
Eigenaar van: 02 december 2013
Dagen Eigenaar: 313
Eigenaar tot: 11 oktober 2014

Eigenaar 10
Eigenaar van: 13 oktober 2011
Dagen Eigenaar: 781
Eigenaar tot: 02 december 2013

Eigenaar 9
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 23 september 2011
Dagen Eigenaar: 20
Eigenaar tot: 13 oktober 2011

Eigenaar 8
Eigenaar van: 17 september 2008
Dagen Eigenaar: 1101
Eigenaar tot: 23 september 2011

Eigenaar 7
Eigenaar van: 10 september 2008
Dagen Eigenaar: 7
Eigenaar tot: 17 september 2008

Eigenaar 6
Eigenaar van: 05 augustus 2008
Dagen Eigenaar: 36
Eigenaar tot: 10 september 2008

Eigenaar 5
Eigenaar van: 01 juli 2008
Dagen Eigenaar: 35
Eigenaar tot: 05 augustus 2008

Eigenaar 4
Eigenaar van: 13 juni 2008
Dagen Eigenaar: 18
Eigenaar tot: 01 juli 2008

Eigenaar 3
Eigenaar van: 14 mei 2008
Dagen Eigenaar: 30
Eigenaar tot: 13 juni 2008

Eigenaar 2
Type Eigenaar: Fleetowner
Eigenaar van: 25 april 2008
Dagen Eigenaar: 19
Eigenaar tot: 14 mei 2008

Eigenaar 1
Type Eigenaar: Eigenaar/eigenaren onbekend
Eigenaar van: 28 maart 2006
Dagen Eigenaar: 759
Eigenaar tot: 25 april 2008

Als dit klopt zou ik zeggen: Niet doen :scratch:

18 feb 2016 0:10
PorscheForum Junkie
Tja, ik krijg er ook een raar gevoel bij maar goed, het zegt niets over de staat van de P.... of mis ik iets? :scratch:

18 feb 2016 0:29
Profiel
PorscheForum Rakker
iets met geld en gezondheid
verre oosten
Mis ik iets?

Ik lees vnl autobedrijven met relatief korte doorlooptijden en aantal particulieren die de auto in bijna alle gevallen een/meerdere jaren in bezit heeft gehad.
Niks vreemds toch?

gr John

18 feb 2016 1:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Dus mis ik niets.... maar op het eerste gezicht komt het wat vreemd over.

18 feb 2016 9:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
996 C2, 944 RS-style
De laatste particulieren hebben de auto toch langer dan een paar weken gehad (495, 313, 781, 1101 dagen)

Lijkt me dus verder geen onlogische eigenaarshistorie voor een fun auto.

De particulier die van juli tot augustus 2008 35 dagen eigenaar was is vast geschrokken van het achterstallige onderhoud toen en wilde er misschien snel weer vanaf.

Misschien wel een indicatie dat de laatste 2 eigenaars toch aangehikt hebben tegen de lopende kosten van een wat ouder wordende P. Daar kwamen ze dan na een jaartje of wat dan achter. Of misschien wilden ze gewoon een ander praktischer speeltje, of was er een familieuitbreiding waardoor de auto weg moetst of ... of ...

Ik vind het kort door de bocht om zo aan te geven of het verdacht is of niet. Er zijn zoveel valabele redenen te bedenken waarom mensen zo een auto maar een jaartje of 2 rijden en dan weer wegdoen.

Gewoon gezond verstand gebruiken maar in het achterhoofd houden dat het eventueel wel eens door de oplopende onderhoudskosten zou kunnen zijn. Bij interesse gewoon ns gaan kijken. Kritische vragen stellen kan altijd! AKK sowieso verplicht!

18 feb 2016 11:44
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Die particulier kan ook gewoon nog een eenmanszaak "Autobedrijf" geweest zijn OF de garagist die hem zelf een maandje op naam heeft gezet....
Niet zo spannend. Heeft gewoon wat handelaren gezien.
AKK al voorbij gekomen hier?! ;)

18 feb 2016 13:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
AKK al voorbij gekomen hier?! ;)

Uiteraard! :cheers:

18 feb 2016 14:43
Profiel
Cayman S
Al iets gehoord van de handelaar?

René

18 feb 2016 15:09
Profiel
PorscheForum Rakker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Nee, nog niks gehoord van de garage. Geeft ook niet. Ik wilde er vandaag even achteraan bellen, maar had ff wat spoedjes op het werk...

Mijn vriendin vind het geen goed idee omdat we onze oude woning nog niet hebben verkocht... maarja, deze is m.i. wel een onderzoekje waard.

... SPANNEND!

18 feb 2016 19:34
Profiel
3.2S
010
Gewoon een afspraak maken en er naar toe rijden voor een proefrit. Als het niks wordt, dan ben je toch weer wat wijzer geworden.

18 feb 2016 23:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Vanmorgen reactie gehad via de email.

Vanmorgen om 10.00 komt er ook iemand kijken naar de auto. Ik moet dus even bellen maandag of de auto al verkocht is voordat ik langskom.

Auto word verkocht door ouder iemand ivm instaphoogte.
Auto komt uit Luxemburg, geimporteerd dus vandaar "onlogisch" maar auto is bij PCmaastricht gecheckt en km kloppen.
3000 km geleden grote beurt gehad bij PCMaastricht
De handgeschreven opmerkingen naast beurt 1 en 2 kan de garagehouder ook niet ontcijferen.
AKK is toegestaan.

Op zich een redelijk verhaal maar weet niet of het verhaal n.a.v. de "onlogische" kmstand klopt. Maandag weet ik meer als ze nog niet is verkocht.

Moet ik (ruim) van te voren een afspraak maken voor de akk?

19 feb 2016 11:32
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Toeterboy schreef:
Auto komt uit Luxemburg, geimporteerd dus vandaar "onlogisch" maar auto is bij PCmaastricht gecheckt en km kloppen.

weet niet of het verhaal n.a.v. de "onlogische" kmstand klopt. ?

Onzin, bij import krijg je geen onlogische stand, maar krijg je geen oordeel.

Onlogische stand = echt een trendbreuk :salut: (kan ook gewoon typfout zijn)

- Logisch > de reeks tellerstanden is oplopend.
- Onlogisch > de reeks tellerstanden is niet oplopend.
- Geen oordeel* > er is te weinig informatie bekend voor een betrouwbaar
oordeel.
.*Geen oordeel is van toepassing in de volgende situaties:

Het voertuig heeft een afwijkende teller (teller die niet tot 999.999 telt);
De teller is vervangen;
Het betreft een ingevoerd voertuig;
Er zijn te weinig standen;
Er was een onlogische tellerreeks volgens NAP standen.

19 feb 2016 13:16
Profiel
PorscheForum Rakker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Goedenavond,

een update van mijn bevindingen en wat vragen want ik deze Porsche-maagd kan wel wat hulp gebruiken nu de interesse wat vastere vormen begint aan te nemen.
De vragen:
1) Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik was bij aankomst zo onder de indruk van de auto dat ik naar mijn mening niet kritisch genoeg heb kunnen kijken naar de auto. In mijn optiek zag de auto eruit als "a million bucks". Ik zou het zeer op prijs stellen als anderen hun gefundeerde mening kunnen geven over de staat van de auto. Is één van jullie bereid en in de gelegenheid om de auto kritisch te beoordelen? Ik heb helaas geen auto fanaten in de familie/ vriendenkring. :bang: Ook kan ik de bezichtiging bespreken bij PCM, zie vraag 2.

2) Ik wil PCM de opdracht geven náást de eventuele AKK de historie van de auto grondig te checken (als dat al niet gebruikelijk is). Met name hetgeen hier in het topic voorbij is gekomen o.a. "vervangen km-teller", de aantekeningen bij de beurten en de "onlogische" km-stand. Kan PCM hier dan definitief uitsluitsel over geven? Hoeveel eigenaren de auto heeft gehad zegt mij weinig, ik vind het eigenlijk niet zo'n probleem als de staat van de auto goed is.

Goed, zoals gezegd, vandaag naar de Cayman gaan kijken. Ze stond er erg netjes en goedgemutst bij, ondanks de regen.

De verkoper: (in opdracht voor een particulier) Sjaak kwam over als een aardige man, hij gaf te kennen dat er inderdaad érg veel handelaren/publiek op afkwam. Hij vertelde dat hij aan de particulier in kwestie een goede klant had die een echte autoliefhebber was. De beste man deed hem weg wegens gezondheidsredenen en ik kreeg de indruk dat Sjaak het enigszins moeilijk had met de gesteldheid van zijn klant. Vanwege de mateloze toestroom van enthousiaste Porsche proefrijders hebben we nog geen meter gereden. "anders ben ik hele dagen rondjes aan het rijden" klonk het, in mijn oren oprecht gemeende antwoord. Bij een verdergaande interesse was een proefrit uiteraard geen enkel probleem. Tot zover aimabele Sjaak.

De auto: Cayman, S, PASM, Sportchrono, handgeschakeld en géén (verouderde) navigatie. Mooie opties! En dan de kleur, Indisch rood... In mijn optiek hadden ze de kleur beter KNALROOD!! kunnen noemen, jeetje wat springt dat op je netvlies zeg, erg aangenaam. :) Over de staat van de lak was weinig te zeggen, want dat ziet er altijd netjes uit bij regen Minpuntjes zijn in mijn optiek de niet originele velgen (mooie winterset) en wat lichte beschadigingen aan het interieur. Het middenstuk bij de versnellingspook is beetje bekrast bijvoorbeeld. Ook is de kleur van het interieur grijs. Ik heb dit bij meerdere advertenties op de foto's voorbij zien komen en vond het toen érg hinderlijk maar het is me héél erg meegevallen. Zo erg zelfs, dat ik me pas realiseerde dat het daadwerkelijk grijs was en geen zwart nadat ik afscheid had genomen van Limburg. Dus zo "lelijk" zal het wel niet geweest zijn. :D eigenlijk geen minpunt dus.

Zo. Nu meteen even een mail sturen aan PCM.

Wordt vervolgt

22 feb 2016 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
iets met geld en gezondheid
verre oosten
Spannend hoor, succes met je keuze

Ik zou niet snel voor een rooie gaan maar gewoon doen als ie bevalt...

Anders hebben we ook allemaal dezelfde vriendin/vrouw :D :D :D

Oh enne ....zelf ook weg van de cayman!

22 feb 2016 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
2008 987 Cayman S
Veluwe
PCM kan je waarschijnlijk wel meer vertellen, maar dan vooral als de auto in NL bij dealers onderhouden is. Zo niet, dan wordt het volgens mij voor hen een stuk lastiger. Wel kunnen ze je waarschijnlijk achtergrond info geven over het oordeel en misschien zien wat er evt aan de teller gedaan is? Als er onderhoudsboekje bij zit met stempels zou je zelf nog wat na kunnen bellen voor extra info.

Anyway, de opties en kleur binnen en buiten zijn wat jou betreft dus prima. Als er geen grote beschadigingen aan de buitenkant zijn, is het kennelijk niets dat niet opgelost kan worden met goede detail-beurt (wat met deze vraagprijs qua kosten voor jou zou moeten kunnen zou ik zeggen). Als de grondige AKK dan geen bijzonderheden/gebreken/schades oid oplevert heb je volgens mij alle risico's zoveel mogelijk afgedekt. Er kan uiteraard altijd iets stuk gaan, maar dat kan je niet uitsluiten.

Wat ik me nog wel zou afvragen, als er dan zoveel interesse voor is geweest, waarom de auto nog niet verkocht is? Kwestie van smaak? Of toch iets anders?

22 feb 2016 21:05
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Je verhaal klinkt goed, Fijn dat je zo enthousiast bent!

Ik sluit me wel aan bij de vragen van Bertjan: als er zoveel aanloop is waarom is ie dan nog niet verkocht? Maar AKK bij PCM en je weet veel meer. 100% zekerheid krijg je nooit maar als je na de AKK er nog steeds een goed gevoel bij hebt en km-stand bijzaak lijkt, dan gewoon doen!

22 feb 2016 21:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Verhaal klinkt goed. Maar ik weet bijna zeker dat ik deze Cayman de vorige keer dat deze te koop stond op internet heb gezien. Destijds viel me op dat er een kentekenplaathouder op zat met verwijzing naar een website van een bedrijf. Werd toen dus zakelijk bereden.... Zoveel rode Caymans met die specifieke velgen kunnen er toch niet zijn. Blijft de vraag over de km. stand dus staan. Verder sluit ik me inderdaad aan bij Bertjan. Wel zaak om antwoorden op de door hem gestelde vragen te krijgen.

22 feb 2016 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Verkopende garage moet gewoon een NAP rapport kunnen uitdraaien mijn inziens. Momenteel is het nog niet gemeengoed dat mensen weten dat je de zelf makkelijk kan zien of de NAP logisch is, maar ik neem aan dat dat over twee jaar standaard checkje wordt bij aankoop tweedehands auto. Ik zou dan niet met een 'onlogische' auto willen zitten. Dit is echt wat anders als 'geen oordeel'.

Verder is rood inderdaad toffe kleur voor een Cayman. Je zult vast wel moeten wennen aan de aandacht die je trekt :wink:

22 feb 2016 22:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Idd, verkopende garage kan met rijbewijsnummer van de kentekenhouder een nap uitdraai maken.

Binnenkort kan de particuliere verkoper dat ook doen.
Rdw erkende bedrijven hebben er al bericht over gehad.

22 feb 2016 22:57
Profiel
‘64 Kever
Wellicht interessant, maar is die "onlogische" stand ook weer te corrigeren. Dus stel dat er inderdaad een keer een trendbreuk is geweest door een typefout, of bij die teller wissel een denkfout gemaakt, kan dit dan weer opgelost worden en dus het "onlogisch" oordeel verwijderd worden?

Kan wellicht interessant zijn als je die auto wilt kopen, want denk dat het inderdaad bij eventuele verkoop in de toekomst wel een issue kan zijn.

22 feb 2016 23:02
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Dit is wel mogelijk, maar dan moet het wel iets aantoonbaar foutje zijn, bv per ongeluk 86000km in gevuld bij een beurt bij 68000km. Hoe en waar je dat regelt weet ik niet. Was laatst geloof ik bij een Boxster op het forum aan de orde en die heeft t laten rechtzetten geloof ik.

Dat was ook mijn insteek van mijn opmerking: uitdraai vragen en dan kijken hoe de vork in de steel zit. Als t echt gewoon foutje is, dan laten rechtzetten.

22 feb 2016 23:16
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Ik vind het een mooie wagen. Rood staat de Cayman wel degelijk en, ook al zou ik de voorkeur geven aan een zwart interieur, het grijze vind ik op foto's zeker niet storend.

Succes met de vervolgstappen en droomze...

23 feb 2016 0:11
Profiel
PorscheForum Rakker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
AKK is ingepland!

Gisternacht tot 2:00 wakker gelegen...

Nakijken van de historie en NAP samen met PCM was geen probleem. Ook al zo'n vriendelijke en behulpzame man. :)

Hopelijk is de Cayman icm het oplossen van de kleinigheidjes op tijd klaar voor onze geplande wandelvakantie in Duitsland.... Wat zullen we een boel km maken

"te voet or not te voet, thats the question"

23 feb 2016 19:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Toeterboy schreef:
AKK is ingepland!

Nakijken van de historie en NAP samen met PCM was geen probleem

Waarom niet vooraf een inzage in de NAP? Je weet zeker dat die niet logisch is en kun je nu nog kostenloos inzien.

Als daarna blijkt dat het een typfout is kun je altijd geld stukslaan op een AKK...
Als hij echt onlogisch is laat je de auto staan neem ik aan? :roll:

23 feb 2016 19:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende