Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Een kleine update!
We zijn gestart en de eerste hobbel is genomen: De techniek....
De 911 heeft een paar weken gelogeerd in Den Dolder bij VOF De Loods. Iedere vrijdagmiddag belde Monteur Kees met een update waar we stonden met de werkzaamheden. Er was geen haast dus vandaar "een paar weken".
Afgelopen week geen update maar een telefoontje dat de patient opgehaald kon worden en technisch weer fris en fruitig is.
Zaderdag de vader van mijn buurman nog eens lief aangekeken en gezamenlijk met zijn oprijwagen de Porsche opgehaald. Wat is er dan zoal gebeurd?
Allereerst de grote beurt inclusief alle vloeistoffen en natuurlijk de kleppen gesteld. Direct bleek de tussendemper behoorlijk vergaan, dus daar is een nieuw RVS exemplaar voor besteld. Wat ziet dat er heerlijk uit! Zo'n verse glimmer in het motorcompartiment. Vervolgens bleek de handrem niet goed te werken, deze is gerepareerd. Tevens bleken de remmen behoorlijk vast te zitten. Alles is losgehaald maar bleek niet versleten, dus goed schoonmaken en smeren. Tevens zijn verdroogde remleidingen vervangen,dat moest echt gebeuren. De auto liep koud wat hoog stationair. De koudstartinrichting werd verdacht en nader bekeken. Revisie bleek toch niet nodig. Alles werkte naar behoren en met de juiste afstelling bleek de motor weer rustiger te lopen. Ook weer opgelost. Conclusie: een frisse motor die door de jaren toch goed is onderhouden. Hij kan weer een tijdje mee..
Toen waren de gasdrukveren aan de beurt aan voor en achterzijde. Achter een extra zware uitvoering vanwege de radiateur van de airco die aan de motorkap bevestigd is. Ook zijn de meeste amerikaanse accenten verwijderd. De europese koplampen gemonteerd en blokken op de achterbumper zijn vervangen. De verlichting is aangepast. De europese achterrlichtglazen liggen klaar om gemonteerd te worden na het carosseriewerk. Ik twijfel nog of ik de extra clignoteurs verwijder. Vind ze nl. niet misstaan.
Zaterdag thuisgekomen direct de Fuchsen gedemonteerd en vandaag afgeleverd bij Conti in Barneveld: De nieuwe banden waren nl. net binnen gekomen. Nu kunnen de amerikaanse Goodyear Eagle "zevenklappers" eraf en de juist gecodeerde duitse sloffen eronder. 1 fuchs velg achter heeft wat stoeprandkrassen. Ik heb goed gelezen op dit forum en weet inmiddels dat herstellen eigenlijk alleen kan door opnieuw te anodiseren. Dat wordt me vooralsnog te kostbaar en zo groot is de beschadiging nou ook weer niet. Heb de stoute schoenen maar aangetrokken en heb voorzichtig met een piepklein schuurtolletje op de dremel het plekje gepolijst ten koste van de geanodiseerde beschermlaag. Moet zeggen dat het veel netter is geworden. Tevreden over het resultaat dus. Morgen velg retour brengen en het laatste bandje erop en dan de set weer mee naar huis. Dan de harten opfrissen en kan de P weer op z'n sloffen.
Zaterdag een afspraak met de restaurateur om het spuitwerk te bespreken. Bij overeenstemming kunnen we dan naar de volgende stap. Nog een paar foto's voor de liefhebbers en vervolgens op naar de volgende episode ... Wordt vervolgd!
Een oude en een nieuwe lamp. Kapje nog met een stok. Dat hoeft nu niet meer
Remmerij in revisie
Wat glimt de nieuwe: oude demper helemaal op...
Ik zou alle uitlaatdelen wel willen vervangen, maar dat zit er nog niet in en is ook niet noodzakelijk..
Kleppendeksel eraf. Alles ziet er nog prima uit.