Auteur |
Bericht |
996C4-Torquehorse
996 - Carrera 4 Cabrio (Strosek)
|
Is een handgeschakelde 6-bak sneller dan een Tiptronic???
Hallo beste Porschisten,
Ik had graag geweten wie van beiden het snelst is acceleratievermogen.
Bedankt voor de spontane reacties...
Sportieve groetjes vanwege,
Torquehorse.
_________________________________________ What a feeling ==> the 996 sensation of real 4ce on a 4wheel base. Beauty finally got a name... Porsche, all the way... because the sky is the limit...
|
19 sep 2005 11:17 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Handbak is sneller..
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
19 sep 2005 11:46 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Inderdaad. Dit is wat CarBase er over te zeggen heeft.
PRESTATIES
topsnelheid 280 km/h 275 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,4 s 6,2 s
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
19 sep 2005 11:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
In de handen van een geoefende rijder...
|
19 sep 2005 11:55 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Jups, da's het verschil tussen theorie en praktijk (en ik ben geen geoefende rijder)
|
19 sep 2005 12:19 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nog iets: maximaal accelereren met een handbak vergt nogal wat van de techniek. Leuk om te weten dat je in 5 komma nog wat naar de 100 kan, maar beter is het om met de handbak ook gewoon voor de 6 komma nog wat te gaan, of gewoon helegaar geen stoplichtspurtjes te doen (achter op de auto staat immers al dat je snel bent).
|
19 sep 2005 13:59 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Hier staan veel (gemeten) accelaratie tijden: http://www.einszweidrei.de/.
Leuk om ook de verschillen tussen een 4s/2s/targa/cabrio/coupe te zien.
|
19 sep 2005 17:43 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik vraag me zomaar af of hier iemand komt die met zijn auto de 0-100 tijd van zijn auto kan rijden. Ikke niet iig.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 sep 2005 19:11 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
abspecken dann!
|
19 sep 2005 20:03 |
|
|
F@RGO
|
iedere tiptronic verliest het van een manueel tenzij
de bestuurder het laat afweten.
Beltar heeft ooit es bijna de hoofdvogel geschoten op een meeting,
de 400 m.. met zijn targa 993 manueel,
ik dacht dat er toen een heel pak porsches waren.....
alleen de turbo was sneller, kwestie van goed te kunnen schakelen.
Tiptronic is snel maar kan aan geen kanten optornen tegen manueel,
kijkt u ook maar naar de specificaties en ga er es mee rijden....
u voelt dat ook meteen.
996 turbo tiptronic bv 0-100 in 4,8 sec
996 turbo manueel 0-100 in 4,2sec
997s tiptronic 0-100 in 5,3sec
997s manueel 0-100 in 4,8 sec
Boxster s tipronic 0-100 in 6,3 sec
Boxster s manueel 0-100 in 5,5 sec
en het wordt nog ergen bij hogere snelheden.
Ik breek hiermee geen tiptronic mee af, maar op gebied van pure prestaties........ maar of dat belangerijk is op de weg en in de file, hangt van de keuze af van de koper .
Mij kan het jammer niet bekoren, in een cayenne dan weer wel.
|
19 sep 2005 20:47 |
|
|
F@RGO
|
Ik denk dat Beltar in die discussie geen enkele directe confrontatie zou uit de weg gaan tegen een tiptronic.
Wij voerden daar al zoveel gesprekken over.....
|
19 sep 2005 20:56 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik heb mijn vorige 964 wel eens vol laten accelereren (volgens het machientje 5,4 sec. 0-100). Stinken! Niet goed voor de koppeling, aandrijflijn, enz. Niet meer doen dus... (note to myself)
|
19 sep 2005 20:58 |
|
|
F@RGO
|
Vol doorgaan bij optrekken van 0- .....
zal natuurlijk slijtage vragen van banden, koppeling en meerdere bewegende delen.
Maar daar is Porsche ook voor gemaakt.
Al moet ik zeggen dat ik ook niet elke dag alle registers open trek.
Het is ook verre van comfortabel om vol in het gas te gaan van nul.
Absoluut niet, ik hou er wel van om vanaf tweede het gas open te trekken, dat koppel en zo, heerlijk,
die versnelling is trouwens veel langer genietbaar, die eerste ....... die is zo heel kort en mijn vrouwtje zeurt dan weer.
|
19 sep 2005 21:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Bij een 4wd komen er toch wel erg veel krachten op de koppeling. Tuurlijk kan je het doen. En vast wel meerdere keren. Maar het is niet goed voor de auto. En frankly, ik doe er liever wat langer over om de 100 te bereiken, als dat inhoudt dat mijn auto er langer over doet om te gaan zeuren om nieuwe onderdelen.
|
19 sep 2005 21:24 |
|
|
Porschegek
|
Wat een onzin lees ik hier toch....
Een Porsche 911 is een sportscar en dus bedoeld om zo af en toe te racen en om hard op te trekken
Als je bv. een BMW M3 tegenkomt dan wil je die arrogante mof toch even van katoen geven ?
Die draaiende onderdelen zijn er toch op gebouwd ?
Cruisen doe ik wel in een reguliere auto van A naar B
|
19 sep 2005 21:42 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Je doet je naam eer aan.
|
19 sep 2005 21:44 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Is jouw Porsche dan niet van Duitse makelij
Nu wel ja
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
19 sep 2005 21:49 |
|
|
M.
993 2S
|
Conclusie (2 open deurtjes):
- potentie van de handbak is groter
- het is echter de vraag of de rijder dit eruit kan halen.
Dit weekend zelf voor het eerst in een schakel gereden (rijd zelf tip). De handbak is "sneller op het gas", maar bij het schakelen verlies ik weer net zoveel als ik eerder heb gewonnen.
Tip voor de tip-rijders: zet haar in de "1" ipv van de geijkte "2" waarin ze normaliter begint. Heerlijk!
|
19 sep 2005 21:53 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
19 sep 2005 21:58 |
|
|
F@RGO
|
Een 911 is wel een sportauto, maar altijd alle 100% pk gebruiken vraagt toch wel wat inspanning die toch veel slijtage vergt,
een volbloed paard ga je toch ook een beetje rust gunnen als het ff kan,
als dierenvriend, en als autolilefhebber mag dat ook wel.
maar idd , die m3 ga ik ook wel es aan de tand voelen... dat zekers.
En ivm die 1e versnelling van de tiptronic gaat de tijd dan de manueel
niet verbeteren, klop krijgt ie toch.
Anders had porsche al zekers een gt3 tiptronic gemaakt.
|
19 sep 2005 22:11 |
|
|
F@RGO
|
|
19 sep 2005 22:14 |
|
|
horn
PF #57
|
gaaaaaaap....
Voor mij is er nogal wat verschil tussen cruisen en proberen de fabriekswaarde van 0-100 met je eigen auto te halen.
En ergens tussen die twee zit genoeg power om met een M3 te spelen.
Maar jij mag de jouwe wat mij betreft vol op zijn staart trappen, elke keer weer... Jouw auto, jouw plezier...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 sep 2005 22:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Toen ik 20 was had ik daar nog last van ja...
|
19 sep 2005 22:55 |
|
|
Porschegek
|
Dacht bij mezelf laat ik er eens een vrolijk noot doorheen gooien
Tuurlijk is Porsche het genieten van de auto, het gevoel, de motor, het geluid en uiteraard het vermogen.
Maar tevens ook het opvegen van auto's op de linkerbaan en zeker weten dat je bijna altijd de snelste bent
|
19 sep 2005 22:55 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
en zie hoe je opgeveegd wordt
|
19 sep 2005 22:57 |
|
|