Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Avonturen met mijn 964
Maar dan zonder handschoenen, mag ik hopen; beetje gay
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
23 feb 2016 10:35 |
|
|
Peter 911 RSR
|
Re: Avonturen met mijn 964
Weet je hoe handig die dingen zijn! Blijven ook grip houden met vet...
|
23 feb 2016 11:09 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Avonturen met mijn 964
Ik ga ze ook proberen achter het stuur...veel goedkoper dan alle spul die langs is gekomen in de andere topic.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
23 feb 2016 12:21 |
|
|
Nine-6-four
|
Re: Avonturen met mijn 964
Johann, heb je toevallig het onderdeelnummer van de steun van de versnellingsbak? Via PET kom ik er ook niet helemaal aan uit. Heb onlangs de motorsteunen vervangen (wat al een enorme verbetering bracht ), maar aan deze had ik ff niet gedacht.
|
02 maart 2016 13:31 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Avonturen met mijn 964
Let op, de onderdelen zijn anders voor een C4 en een C2. C4 = 964.375.023.01 C2 = 964.375.055.02
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
02 maart 2016 14:05 |
|
|
Nine-6-four
|
Re: Avonturen met mijn 964
Super, dankjewel
|
02 maart 2016 15:00 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Avonturen met mijn 964
Ik heb hier een tijdje geen update gedaan dus dan maar weer wat foto's De 964 is eigenlijk nu zoals ik hem zou willen. Er zal natuurlijk altijd een wenslijstje zijn, maar er is geen zaken wat de komende jaar meer moeten uitvoeren. Sinds mijn laatste update heb ik de laatste ophangingspunt van de aandrijving vervangen en is alle rubber nu weer nieuw. Dat heeft een zeer soepele en vlotte auto als resultaat geleverd. Mijn laatste grote wens was een verse ophanging. Ik was maanden lang aan't zoeken naar de juiste oplossing. Ik heb gekeken naar Intrax, Elephant Racing, Öhlins, KW maar op het eind toch gekozen voor Bilstein omdat ik zou dicht mogelijk aan fabrieksorigineel willen pimpen en Porsche ook Bilstein aanbieden als sportonderstel (dan wel groen of rood gespoten en voor dubbel de prijs ) Allereerst heb ik H&R Stabi's op ebay gewonnen via een ouderwetse veiling Daarna bij Porsche een RS veerpootbrug gescored Toen bij Rebel Engineering langs gegaan om een setje Bilstein B6'en te monteren. Ik mocht als leerjong rondlopen en vond het een top dag Daarna een RS uitlijning En als toetje, uitgewogen Afgelopen week bijna vierduizend kilometers gestuurd in de Alpen en de wagen is subliem. Het verschil met vorige jaar op de oude veerpoten, stabi's en uitlijning is dag en nacht. O ja, en weer 10pk erbij en PBVH approved Mijn volgende project is de startermotor reviseren en een nieuwe batwing scoren en plaatsen. To be continued.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
25 mei 2016 18:51 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Avonturen met mijn 964
Goed bezig Johann
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
25 mei 2016 19:55 |
|
|
Nine-6-four
|
Re: Avonturen met mijn 964
Keep up the good work!
Heb je de originele veren behouden?
|
25 mei 2016 21:29 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Avonturen met mijn 964
B6 onder de 964 is top Rolkooitje erin voor de show???
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
26 mei 2016 9:01 |
|
|
fins
|
Re: Avonturen met mijn 964
Goed bezig, sheriff!
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
26 mei 2016 9:03 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Avonturen met mijn 964
Ja, B6 is gewoon subliem! Showkooitje ga ik niet doen, het voegt weinig toe aan performance volgens mij en bij mij is het toch veel meer om de "Go" dan de "Show". Als ik ooit de geld hebt ga ik de wagen kaal maken en dan laten seamwelden, lekker icognito. De Veerbpootbrug heb ik ook onder de tapijt verstopt dus je ziet het niet, maar je voelt hem wel.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
26 mei 2016 12:36 |
|
|
giulia
|
Re: Avonturen met mijn 964
Seamwelding is leuk voor het circuit maar op straat merk je er geen donder van. Bovendien heb je een probleem bij een aanrijding. Geen kreukelzone meer.
|
26 mei 2016 18:59 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Avonturen met mijn 964
Ahem, zei je dat niet ook over uitwegen een jaartje of wat geleden Anyhoo, de standaard 964 RS is ook geseamweld, en volgens de kenners een van de grootse bijdragers aan de strakke wegligging
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
26 mei 2016 20:15 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Avonturen met mijn 964
Mag ik weten waar je dit vandaan haalt. kreukel zone blijft behouden ,misschien alleen wat stijver .
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
26 mei 2016 22:02 |
|
|
giulia
|
Re: Avonturen met mijn 964
Klopt en ik heb hem ook niet tot in de perfectie uitgewogen. Geen tijd voor en ik zie het nut niet want zodra je instapt is je balans weer weg. Idem als je een passagier meeneemt. Met die 2 gegevens kan je nooit een perfecte instelling maken.
|
26 mei 2016 22:29 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Avonturen met mijn 964
Kan je toch rekening mee houden? Uitwegen incl jouw gewicht op de bestuurdersstoel? Tja, dan rijdt hij wel klote als je er niet in zit, but who cares En als je vaak met een bijrijder rijdt kan je daar ook een zak knauf neerleggen als je uitweegt. Zou voor mij geen reden zijn hem niet te laten uitwegen. Maar wie betaalt bepaalt. 'Geen tijd voor' vind ik wel een mooie, uit jouw mond mbt je 964. Moet je kijken wat je er allemaal voor gaafs aan gedaan hebt. Geen tijd is geen prioriteit. Dat kan ik me dan wel weer voorstellen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 mei 2016 23:04 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Avonturen met mijn 964
Als je geen circuit gaat rijden is uitwegen ook minder relevant. Voor wat betreft de kreukelzones; ik heb ook altijd begrepen dat die bij doorlassen niet meer functioneren. Zou voor mij trouwens geen reden zijn om het niet te doen.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
27 mei 2016 9:31 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Avonturen met mijn 964
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
Laatst bijgewerkt door Johann op 27 mei 2016 14:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 mei 2016 10:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Avonturen met mijn 964
Ach, zo heb ik in het kader van gewichtsbesparing ook diverse 964 eigenaren gezien die het reservewiel vervangen voor een schuim spuitbusje. Echter, het reservewiel van de 964 is naar ik begreep ook een vitaal onderdeel van de kreukelzone...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 mei 2016 14:07 |
|
|
giulia
|
Re: Avonturen met mijn 964
Ook de langsnaden van de voorspatborden want daar zit samen met de torens de meeste flex... Ik denk overigens dat je rot schrikt van de kosten mocht je dit serieus willen aanpakken ooit.
|
27 mei 2016 15:28 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Avonturen met mijn 964
Dus dit kan je eigenlijk het beste doen als je de boel al helemaal los hebt liggen (zoals ik)? Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit best wel interessant vind. Is dit zelf te doen of is het echt specialistisch werk?
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
27 mei 2016 15:36 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Avonturen met mijn 964
Volgens mij prima te doen als je een beetje kunt lassen. De instructies zijn helder, maar misschien moet je op zoek naar de las instructies voor een '73 RS? Als de wagen toch al kaal gaan valt de kosten van een beetje laswerk wel mee, maar ik heb nogmaals gekeken er zit geen instructies voor doorlassen bij de torens
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
27 mei 2016 16:55 |
|
|
giulia
|
Re: Avonturen met mijn 964
Ja is echt specialisten werk. Race- en rally preparateurs weten hoe dit moet. De kunst is om niet te lange verbinden te maken in 1 keer vanwege de hitte die je dan in het materiaal brengt met grote kans op krom trekken. Verder is het wel een kostbaar klusje. Mijn Alfa specialist heeft het me wel eens uitgelegd omdat hij veel circuitauto's prepareerde met kooien en doorlassen. Auto moet kaal (interieur en lak) en uit alle verbindingen moet de kit er uit anders gaat het uiteraard niet. Dan gaat er nog heel veel tijd zitten in lasverbindingen om het echt netjes te doen. Dan nog strak maken en uiteindelijk weer wat lak erover. Dan weer (interieur) delen monteren Dit alles bij elkaar brengt je zo 5 mille verder. Uurtjes die tellen hard door.
|
27 mei 2016 17:25 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Avonturen met mijn 964
Lassen lukt onderhand wel, vandaar dat ik dit ook dacht zelf te kunnen gaan doen. Dus maar eerst eens op zoek naar een instructie voor een '73 RS (verschilt niet veel van een 72-er?) Logisch dat je zegt dat het een kostbaar klusje is als alles wat jij beschrijft nog moet gebeuren. Maar aangezien ik straks toch een hele kale koets heb, leek het mij wel makkelijk om dit er extra bij te doen. Je spreekt ook over "kit tussen de verbindingen", bedoel je dat tussen de gepuntlaste stukken nog kit zit ofzo? Is het volledig zandstralen van mijn koets dan niet voldoende?
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
Laatst bijgewerkt door Neppert op 28 mei 2016 10:05, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 mei 2016 9:49 |
|
|