Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:00

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Mercedes 500E w124 built by Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: Mercedes 500E w124 built by Porsche
http://autoleitner.nl/assets/uploades/DSC_0383_(Custom)1.JPG

Staat een Hammer te koop bij Leitner.
Niet schrikken hoor!!!

22 feb 2016 16:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Fantastische auto! Ik kreeg er laatst eentje aangeboden, de enige (naar het schijnt) origineel NL-geleverde gelimiteerde met dat groene interieur.
Erg gaaf. Taxatie stond op 33 k. Toch maar voor een M5 gegaan uiteindelijk. Heeft denk ik ook meer sportwageneigenschappen qua stuur en weggedrag, maar dat is een aanname.
BMW M5 2001

22 feb 2016 17:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
hey gasssss hij zeg ERRORRRR :shock:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

22 feb 2016 17:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
http://autoleitner.nl/assets/uploades/DSC_0383_(Custom)1.JPG

Komt omdat het laatste stukje niet als linkje mee wordt genomen. Zo zou de link het wel moeten doen.

22 feb 2016 17:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964
De tandjes, staat die komma goed bij die prijs?!
(En wat is zo'n ding afgri.... :shock: )

22 feb 2016 17:23
Profiel
mozes kriebel wat een droomstoelen zeg die recaro,s 8) waren optioneel 10 k guldens per stuk toen d,r tijd :shock:

.

22 feb 2016 17:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Hier nog één;

Afbeelding

Stond eerst te koop in Italië voor 77.000 euro.

Dit klinkt trouwens wel als een aannemelijk oorsprongsverhaal voor de 500E

Citaat:
1990-1995 Mercedes-Benz 500E

The famously bulletproof W124 Mercedes sedan was a handsome car that radiated a timeless quality. And then Porsche got its hands on it.

The 959 assembly line sat idle after the final 1989 production run. Financial times were tight and new-model Porsches gathered dust in showrooms. In contrast, Mercedes-Benz R&D was tapped-out, busy with new model launches on the horizon. Porsche's bored eyes lingered on Mercedes' blooming order sheets, and a fleeting partnership was formed.

While Benz called the shots on what it wanted the 500E to be, it was Porsche that made it special. Cars would leave Mercedes-Benz to spend time at Rössle Bau, where Porsche massaged the flanks to allow widened 16-inch alloys, installed an all-aluminum, five-liter V8 under hood, and fitted a reinforced rear suspension. Then, these cars would be sent back to the M-B shop for paintwork. Following that, each 500E would return to Zuffenhausen for further final assembly.

After 18 days of being shuttled between parents like a kid in a custody battle, you might expect the 500E to be a little confused—all the more impressive then, this behemoth's singularity of purpose. The 500E is kicked down the road with the relentless prodding of 326 normally-aspirated horsepower, while four passengers fit within the confines of well-bolstered, leather-trimmed Recaros.

Vlak daarna hebben ze ook nog de Audi RS2 gedaan.

http://www.roadandtrack.com/car-culture ... benz-e500/

22 feb 2016 18:16
Profiel
.

http://ww3.autoscout24.de/classified/28 ... asrc=st|as

.

22 feb 2016 18:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
408.000 km, wagen is gelukkig gebruikt waarvoor hij gemaakt is.

22 feb 2016 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Wow die grijze coupe widebody :shock:

22 feb 2016 20:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Frans D schreef:
Hier nog één;

Afbeelding

Stond eerst te koop in Italië voor 77.000 euro.

Dit klinkt trouwens wel als een aannemelijk oorsprongsverhaal voor de 500E

Citaat:
1990-1995 Mercedes-Benz 500E

The famously bulletproof W124 Mercedes sedan was a handsome car that radiated a timeless quality. And then Porsche got its hands on it.

The 959 assembly line sat idle after the final 1989 production run. Financial times were tight and new-model Porsches gathered dust in showrooms. In contrast, Mercedes-Benz R&D was tapped-out, busy with new model launches on the horizon. Porsche's bored eyes lingered on Mercedes' blooming order sheets, and a fleeting partnership was formed.

While Benz called the shots on what it wanted the 500E to be, it was Porsche that made it special. Cars would leave Mercedes-Benz to spend time at Rössle Bau, where Porsche massaged the flanks to allow widened 16-inch alloys, installed an all-aluminum, five-liter V8 under hood, and fitted a reinforced rear suspension. Then, these cars would be sent back to the M-B shop for paintwork. Following that, each 500E would return to Zuffenhausen for further final assembly.

After 18 days of being shuttled between parents like a kid in a custody battle, you might expect the 500E to be a little confused—all the more impressive then, this behemoth's singularity of purpose. The 500E is kicked down the road with the relentless prodding of 326 normally-aspirated horsepower, while four passengers fit within the confines of well-bolstered, leather-trimmed Recaros.

Ondertussen van Marco Hof naar Leitner gegaan en verkocht.

23 feb 2016 11:28
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Lijken wel vastgoedpraktijken. Doorschuiven en prijs verhogen...

23 feb 2016 15:24
Profiel
993 4S
Denk dat de Leitners cs daar van leven...

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 23 feb 2016 18:15, in totaal 1 keer bewerkt.

23 feb 2016 15:38
Profiel
PorscheForum Rakker
felix bahama 912 schreef:
Ondertussen van Marco Hof naar Leitner gegaan en verkocht.

Ik had zo'n vermoeden, maar durfde dat niet te opperen, omdat ik wat kleine verschillen op de foto's zag.
Geen ster op de kap, hart van de velgen lijkt donkerder bij Leitner, en een lampje extra op het dashboard (links van het stuur).

Marco Hof heeft er best veel aan moeten doen, ding had eerst een neus van een SEC en er zat een verkeerde bak in.
Maar goed, dat heeft zich ruimschoots terug betaald.

23 feb 2016 18:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Als ik de prijzen zie denk ik dat ik mijn '92 500E best nog een beetje laat staan... tenzij een bod die ik niet kan weigeren.

24 feb 2016 11:18
Profiel
Is er dan echt niemand meer die rijdt met een auto ongeacht wat ie waard is? Begint een beetje sneu te worden...

24 feb 2016 11:25
Profiel
M140i
Frans D schreef:
Marco Hof heeft er best veel aan moeten doen, ding had eerst een neus van een SEC en er zat een verkeerde bak in.

Verkeerde bak? Nee hoor, die handbak is er gewoon in gebleven, juist de handbak maakte deze Hammer zo bijzonder. Marco Hof heeft de handbak laten zitten. De Hammer die nu bij Leitner staat, is een andere... :wink:

24 feb 2016 11:37
Profiel
964 c2
Den Haag
giulia schreef:
Is er dan echt niemand meer die rijdt met een auto ongeacht wat ie waard is? Begint een beetje sneu te worden...

Gisteravond nog hoor. :thumleft:

Zelfs nog lekker wat steenslag erbij! :mrgreen: :wink:

24 feb 2016 14:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Noah schreef:
Als ik de prijzen zie denk ik dat ik mijn '92 500E best nog een beetje laat staan... tenzij een bod die ik niet kan weigeren.

Prijzen zijn op dit moment niet slecht te noemen.
Ik heb een jaar geleden prijzen van dit model, Boxsters, klassieke Mustangs en SL's in de gaten gehouden, omdat ik uiteindelijk uit die modellen een aankoop keuze wil maken.
Verleden jaar stonden er best relatief veel 500E's te koop, terwijl het aanbod nu een stuk minder is en de prijzen hoger zijn.
Het spreekt voor zich dat een 92'er minder opbrengt als een later model uit de Ltd serie, die zijn ook gewilder.

erwin996 schreef:
Verkeerde bak? Nee hoor, die handbak is er gewoon in gebleven, juist de handbak maakte deze Hammer zo bijzonder. Marco Hof heeft de handbak laten zitten. De Hammer die nu bij Leitner staat, is een andere... :wink:

Mijn fout, ik had destijds de hele topic gelezen en dacht me te herinneren dat er een andere bak in gegaan was.
Nu even opnieuw gelezen en het blijkt dat er alleen een andere pook in gegaan is, zag er wat vreemd uit zo'n BMW M pook in een MB.
Zijn dus inderdaad twee verschillende auto's.

24 feb 2016 17:06
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Ronaldo schreef:
giulia schreef:

Gisteravond nog hoor. :thumleft:

Zelfs nog lekker wat steenslag erbij! :mrgreen: :wink:

Goed zo,ik blijf ook gewoon rijden :mrgreen:

24 feb 2016 17:41
Profiel Facebook 
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ik vind dat zo'n bullshit. Alsof je met een auto perse moet gaan rijden om ervan te genieten. Ik kan er ook van genieten om een dagje de auto helemaal te poetsen of eraan te klussen. Tuurlijk is rijden erin heerlijk maar dat soort momenten bewaar ik toch liever als ik effe een uurtje of wat ongestoord kan gaan rijden. Die momenten zijn bij mij zeldzaam maar de rest vul ik in met bovenstaande activiteiten. Vind het prima zo.

24 feb 2016 17:51
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bullshit is wel een groot woord! Klussen doe ik ook wel,indien nodig :wink: Heb een ontzettende hekel aan poetsen.
Ik kijk ook graag naar de auto,maar persoonlijk rij ik dus liever,heb daar ook alle tijd voor 8) Zal de leeftijd wel zijn!
Van nu kan het nog :cheesy:

24 feb 2016 18:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
De 500E werd bij Porsche gebouwd omdat ze inderdaad overcapaciteit hadden vanwege de algehele malaise in de automarkt, waar zeker Porsche last van had....Het is bullshit dat de 964 een overgangs/tussenmodel was voordat de 993 kwam en eigenlijk niet gebouwd had moeten worden, de 959 is al eerder de grondlegger geweest van de 964 kenmerken zoals 4x4 en de wielophanging.
Porsche is verder gegaan met de ontwikkeling en toen kwam de 993 als finalestuk van de luchtgekoelde modellen, maar Porsche ging bijna failliet door de hoge productiekosten en de lage aantallen....half jaren 90 verkochten ze minimaal volume, ook toen de 993 er was.
Ik was al student in Zuffenhausen toen de 500 E daar geassembleerd werd en verbaasde me toen al over deze situatie, heb er wel mooie foto's kunnen maken van velden vol met voorraad 964's, zelfs een paar RS-en.....Nu rij ik zelf in zo'n apparaat en denk nog met plezier terug aan die tijd...

24 feb 2016 18:32
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
@ arenarood: Ik vind dat anders niet zo'n bullshit hoor omdat iedereen met een andere intentie een auto koopt en daar zijn specifieke voorkeuren op afstemt. Iemand die zijn 40k zakelijke kilometers per jaar wil afleggen in een lufti zal doorgaans geen smetteloos exemplaar met 50k op de teller kopen. Diegene die hem puur wil gaan gebruiken voor recreatie/circuits zal niet zo'n moeite hebben met een exemplaar wat niet geheel origineel is. En iemand die hem puur wil gebruiken voor een weekendje weg en hem in de winter schorst zal eerder een Porsche kopen met een lagere kilometerstand en originaliteit omdat hij er niet teveel op wil afschrijven. En ik denk dat die laatste groep hier het sterkst vertegenwoordigd is als het om de lufti's gaat

En dan heb je nog mensen die een Boxster kopen :scratch:

:res:

24 feb 2016 18:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 964 nu R107
010
Genieten doet iedereen hier op zijn/haar eigen manier.

Ook ik wil zoveel mogelijk rijden met mijn 964 maar voor een 12km enkele woon/werk reis haal ik deze niet uit de garage (wordt niet eens goed warm) en mijn gezin past er ook niet in als wij op zondag naar oma willen. Blijven dus alleen over de mooi weer ritjes....en als ik tijd heb.

24 feb 2016 19:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende