Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 22:36

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Eenvoudige (extra) startonderbreker 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Eenvoudige (extra) startonderbreker
Je bent je ervan bewust dat dit niet echt een beveiliging is, of is dat ook niet je bedoeling?
Als iemand een startkabel op de massa van je accu zet en de andere kant op het chassis, dan heeft de wagen gewoon stroom.

26 feb 2016 22:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Maar dat moeten ze wel bij hun hebben en doen :scratch:
This vaak het onverwachte, haalde bij mijn eerste 911 de rode relais uit het kastje.
Dan werkte de benzinepomp niet en die moeten ze maar bij hun hebben.

26 feb 2016 22:32
Profiel
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bedankt voor alle reacties tot zover. Er zijn meerdere suggsties voorbijgekomen. Na alles gelezen te hebben blijf ik bij mijn idee voor een extra, verdekte onderbreking van de stroomtoevoer naar de brandstofpomp. Geen bobinekabel losmaken als ik de auto even ergens parkeer, geen massasleutel "meesjouwen", geen DME relais eruit. Gewoon een simpel schakelaartje op een plek die alleen ik weet.
Wie kan mij eventueel via pb informeren waar ik DIE draad vind die ik het beste kan onderbreken zonder de kabelboom te beschadigen.

26 feb 2016 23:34
Profiel
Moderator
PF #57
Netjes stukje huisvlijt (of heb je dit zo gekocht?). Ik kan me voorstellen dat je geen massasleutel wil meesjouwen, maar vertil je je dan ook niet aan de sleutel van dit apparaat? :lol:

Heb op de buggy in Z-Afr alleen een massasleutel en een startknop. Dus rode massasleutel eruit en start niet meer. Voordeel is dat ik met die rode sleutel aan een drijvertje gewoon de zee in kan :idea:

27 feb 2016 8:11
Profiel
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
:D Ja Horn was het maar zou eenvoudig. Maar we leven helaas niet in Zuid-Afrika en ik schat mijn 993 toch een fractie hoger in dan een buggy. Nou ja ik wacht eventuele reacties over welk draadje ik kan gebruiken wel af.

27 feb 2016 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
molen934 schreef:
Maar dat moeten ze wel bij hun hebben en doen :scratch:

Het gaat me er meer om dat het wel een heel eenvoudige methode is, die makkelijk te omzeilen is.
Ik ken zeer veel mensen die standaard startkabels en een sleepkabel in hun auto hebben, ondanks dat ze die de laatste 20 jaar (ik noem maar wat) niet nodig hebben gehad.
Het zal wellicht vele gelegenheidsdieven tegenhouden, persoonlijk zou ik ze het liever wat moeilijker maken.
Ik zag echter dat Heran ook poster was in het massaschakelaar topic, dus wellicht is het hem voornamelijk te doen om een lege accu te voorkomen en daarnaast een gelegenheidsdief tegen te houden.

27 feb 2016 11:51
Profiel
Moderator
PF #57
bjft schreef:
:D Ja Horn was het maar zou eenvoudig.

opmerking sloeg meer op 'massasleutel meesjouwen' :lol: En wie betaalt bepaalt. Ik vind het er netjes uitzien, hoop dat het het doet. Kan je hem open/dichtdraaien of moet je de sleutel erin laten zitten als hij actief is?

27 feb 2016 14:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2