Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 1:42

Antwoord op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
En floep... Murano 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: En floep... Murano 964
Wie betaalt, die bepaalt.....

01 maart 2016 20:38
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
alvin01 schreef:

Grondwet, artikel 7. :mrgreen:

01 maart 2016 20:45
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
alvin01 schreef:

+1, en smaken verschillen ;-)

01 maart 2016 21:11
Profiel
Noord-Brabant
Absoluut, dat blijkt maar weer eens. Maar ik vind die kleur juist zo apart dat ik het niet zou combineren met andere kleuren, en zeker geen plastidip. Ik zou dan nog eerder de velgen een andere kleur geven, wit of zo. Dan maakt de auto denk ik veel sportiever. Maar zoveel meningen.....i know, maar het is dan ook een forum. :wink:

01 maart 2016 21:22
Profiel
Moderator
PF #57
t zijn maar stickers en een rubbertje. effe schrobben en hij is weer origineel. heb mijn 964 ook ooit in den beginne matzwart laten wrappen. toen wrappen nog bijzonder was :lol: 't is gewoon weer eens wat anders. Ik vind het wel ruig.

01 maart 2016 21:24
Profiel
Heerlijk! Mooie eerlijke antwoorden ipv gevlei :thumleft:

Ik geef toe, 't is euhm "acquired taste", maar hoe meer ik 'm zie, hoe vetter ik 'm vind.

't Ding is, Murano of niet, na 2 jaar gaat een auto me tegensteken. De Jubi staat sinds januari bij een OPC te koop, bijna dag op dag 2 jaar nadat ik 'm gekocht had. Mijn 4S heeft 't iets meer dan 2 jaar volgehouden, de smurf ... 2 jaar, mijn SC en Boxster, 2 jaar. Vroeger verkocht je je auto en kocht weer een andere. Echter, zoals ik eerder in een andere thread al schreef: momenteel interesseert me nog maar één auto en da's een 911. De put om in te vissen wordt dus klein. De put is ook overbevist en ja, strikt bekeken kan ik me niet verbeteren. Daarbovenop komt Vadertje Staat met steeds grotere klauwen het geld uit je zakken slaan elke keer je zo'n hok wil inschrijven en (de leeftijd waarschijnlijk) dat gaat me moeilijker en moeilijker af om die Euro's zo maar buiten te smijten. Vandaar dus de beslissing om me met de Murano (welke op zich een vet hok is) te amuseren zelfs terwijl hij stil staat.

Ik zit teveel op Porschefora vrees ik en hoe meer ik las over "origineel dit en origineel dat en waardestijging etc", hoe meer het me begon tegen te steken. Ik zou hem dus idd kunnen binnendoen bij een carrossier om 'm tiptop in orde te zetten, daar 20K achterlaten en krak dezelfde auto terugkrijgen als ik nu heb maar die een beetje meer blinkt. Bovendien zou ik er dan extra spaarzaam op zijn want anders is die 20K op een paar maand gesmolten als sneeuw voor de zon, en ja, dat wil ik niet. Ik wil rijden en me amuseren.

Alles is ook omkeerbaar. Als ik wil zet ik 'm morgen weer zoals hij stond. *VOLLEDIG*, maar waarom zou ik dat doen, behalve voor de waarde of de puristen een plezier te doen?

En eigenlijk, door er zo mee bezig te zijn begin ik dat hele outlaw-gedoe te snappen. Ik betrapte mezelf er steeds meer en meer op dat ik foto's van rare 911's meer begon te appreciëren dan de afgelikte Porsche foto's. Zoals die foto's van die half opgeroeste 911 welke ik onlangs in de Porsche pic of the day thread postte (waar dan ook niks van commentaar op gekomen is). Dat doet me meer dan een foto van pakweg een zilvergrijze 993 cabrio in showroomstaat :oops: Vroeger zou ik een rondrit meegedaan hebben alleen al om bij de tussenstops te gaan kijken naar al het lekkers dat er stond. De laatste jaren was het "geeuw". "Waauw, een originele 996 in 't zwart, kijk hier, een originele 997 in 't blauw, en wat hebben we hier, een zilvergrijze 993, volledig standaard, hey kijk, een witte SC mét Fuchs natuurlijk..." and so on... Soms had je geluk en stond er eens eentje tussen die het aangedurfd had om andere velgen te steken, maar daar werd dan over geroddeld 8)

't Zal wel een ding zijn van voorbijgaande aard, maar meanwhile is 't toch maar mooi de mijne :cheers:

01 maart 2016 22:00
Profiel
En gelijk heb je....ik hang dezelfde filosofie aan.

01 maart 2016 23:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Mooie uitleg, Tilt! Het gaat er om wat jij (als eigenaar) het liefst met de auto doet. En inderdaad, het mooie is dat ie zo weer origineel is. Ik mag dit graag zien,
dat creatief omgaan met mooie spullen. Ga zo door.
Ook de 964 van Gulia vind ik prachtig zoals ie er bij staat, maar is gedaan volgens zelfde filosofie zoals hij schreef. Doorgaan, mannen :thumleft:

01 maart 2016 23:58
Profiel
PF #911
België
Toffe insteek om echt van een wagen te genieten en ermee te rijden! Enja, als steeds meer mensen hun wagen gaan modificeren, worden net standaard exemplaren wat speciaals :wink:
Ex: Elise S1 111S

02 maart 2016 10:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Als je "ruig" wilt doen, doe dan rat-look.
Als je durft... :popcorn:

02 maart 2016 19:02
Profiel
Mja, bij mij is daar niets aan te durven. Ik hoor dat dikwijls "da's gewaagd, en da's gedurfd", terwijl ik het gewoon mooi vind.

Een rat-look? Graag. Maar zoiets "maak" je niet, zoiets gebeurt :thumleft:
Deze vind ik affengeil:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

't Is ook niet de bedoeling om ruig te doen, eerder de (ja, hoe noemt dat) California look, de Kevers en de T1 en T2 busjes, stuff like that. Anders had ik er ook wel strepen over getrokken en een dikke witte bol met racenummers erop geplakt, maar 't is geen racer, 't is een cruiser 8)

Laatst bijgewerkt door Tilt! op 02 maart 2016 20:53, in totaal 1 keer bewerkt.

02 maart 2016 20:10
Profiel
Noord-Brabant
Hoe zou het zijn om ook de bagageklep te plastidippen?

02 maart 2016 20:43
Profiel
Dat idee werd door een vriend ook al geopperd maar dan overheerst het bruin teveel, terwijl ik toch ook nog het mooie Murano wil laten zien.

Nu in dubio om de velgen in goudkleur te zetten 8)

02 maart 2016 20:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Op cups vind ik dat wat minder staan, maar op beetje racy 5 spaaks wel mooi. Beetje zoals dit:
Afbeelding

02 maart 2016 20:59
Profiel
F*ck, die Idlers dingen op de banden spuiten was ik ook nog van plan 8)

Andere velgen zitten momenteel niet in budget, vriend van me heeft effe gephotoshopped (wel met CupI ipv CupII) en ik vind het totaal niet mis...

Afbeelding

Integendeel zelfs :thumleft:

While I'm at it (en ik denk dat ik de vraag al ooit gesteld heb maar ik kan er niet direct meer iets van terugvinden): Klapraampjes achteraan... Is dat te retrofitten? Want klapraampjes vind ik echt de max!

02 maart 2016 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Current P-kes: 968 CS & 968 cabrio 944 Turbo cabrio 987 Spyder & 987.2 Cayman S Taycan 4S 718 25 jahre & 718 Spyder RS
Tilt! schreef:
En eigenlijk, door er zo mee bezig te zijn begin ik dat hele outlaw-gedoe te snappen. Ik betrapte mezelf er steeds meer en meer op dat ik foto's van rare 911's meer begon te appreciëren dan de afgelikte Porsche foto's. Zoals die foto's van die half opgeroeste 911 welke ik onlangs in de Porsche pic of the day thread postte (waar dan ook niks van commentaar op gekomen is). Dat doet me meer dan een foto van pakweg een zilvergrijze 993 cabrio in showroomstaat :oops: Vroeger zou ik een rondrit meegedaan hebben alleen al om bij de tussenstops te gaan kijken naar al het lekkers dat er stond. De laatste jaren was het "geeuw". "Waauw, een originele 996 in 't zwart, kijk hier, een originele 997 in 't blauw, en wat hebben we hier, een zilvergrijze 993, volledig standaard, hey kijk, een witte SC mét Fuchs natuurlijk..." and so on... Soms had je geluk en stond er eens eentje tussen die het aangedurfd had om andere velgen te steken, maar daar werd dan over geroddeld 8)

't Zal wel een ding zijn van voorbijgaande aard, maar meanwhile is 't toch maar mooi de mijne :cheers:

+1

Maar ik ben dan ook wat bevooroordeeld

67823

02 maart 2016 21:14
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Je moet lekker doen wat jij wilt, maar ik vind het een sjonnie auto worden met die goudkleurige velgen.

Misschien dat het in het echhie meevalt ! ?

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

02 maart 2016 21:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Tilt, mooi vindt ik het niet, maar je filosofie begrijp ik volledig. Al dat standaard spul boeit niet echt, juist net dat beetje anders door wat aanpassingen maken het voor mij pas interessant. :wink:

02 maart 2016 21:39
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
gewoon lkkr doen wat jij leuk/mooi vind :thumleft:

doe ik al jaren :wink:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

02 maart 2016 21:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Je wilt dus eigenlijk rat-look, ' voor mij is daar niks aan te durven". Maar toch doe je het niet.
Why not?

02 maart 2016 21:52
Profiel
Om wat ik hierboven al zei: een rat look kun je niet (na)maken. Je kan eentje kopen met een bepaald "patina" zoals die die ik hierboven toon, maar zoiets kan je niet op een mooie manier "namaken". Die roestbak hierboven... I'd drive it into battle 8)
Hier hebben ze 'n soort rat look op een T5 geprobeerd:
Afbeelding
In eerste instantie vond ik het ubercool, tot je dan eens deftig begint te kijken. Dit zijn dan ook nog foto's, in het echhie zie je dan niks van structuur, roestophopingen, krassen etc, alleen een plat stuk vinyl.
Ik ga nu ook niet van de Murano de verf afbijten en 'm een paar maand in de regen zetten om dat echte effect te verkrijgen. Gek, maar zo gek niet 8)

De goudkleurige velgen dan... De foto nog eens bekeken en ja, misschien heeft outletvalve gelijk. Is dus van "doen" veranderd naar "in dubio". Nog niet volledig afgeschreven maar ik moet er ook blij mee zijn uiteindelijk. Moest het van de vriendin afhangen was hij al volledig gedipt in 't bruin, zou dat ook best es willen proberen maar zie tegen dat afplakwerk op. Vroeger was de slogan van Plastidip dat je niets moest afplakken en wat je verwijderd wou, je er gewoon kon afpellen, maar hun laatste You-tube filmpje laat véél afplakwerk zien. Een deel "remove when wet", en een deel gewoon af te plakken.
Daar heb ik niet veel zin in.
De onderdelen die ik gedipt heb zijn volledig verwijderd en leeggemaakt geweest. Tip voor iemand die ooit een voorbumper terug moet monteren: eerst de smile monteren alvorens de bumper op de wagen te zetten :bang: Ask me how I know! :bang:

En STD... 't Is jouw "Interscope" die (één van de) aanzet(ten) geweest is om deze "creatie" te maken, "creatie" want ik moet nog de eerste "Hey, da's mooi" comment krijgen :mrgreen:
*Ik* denk, dat als je 'm gaat zien komen, je gaat denken van "Woooow, wa's dat?" :mrgreen: Maar ik kan fout zijn ;)
Spijtig genoeg heb ikzelf de wagen nog steeds niet buiten kunnen zien.
1. Koop nooit onderdelen bij Spartacus.de, zij waren ver de enige die alle stukken aanboden maar blijkbaar hebben ze niets op stock en bestellen zij pas als jij afgetikt hebt, waardoor ik al 3 weken op clips en rubbers voor de sideskirts zit te wachten en
2. Sinds hij terug gemonteerd is is het beginnen regenen en nog eens regenen in Belgie.

Als de sideskirts er dus ooit op geraken en ik hem dan buiten eens kan bekijken hak ik de knoop door betreffende de velgen :thumleft:

Laatst bijgewerkt door Tilt! op 02 maart 2016 23:13, in totaal 3 keer bewerkt.

02 maart 2016 23:00
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Mooi vind ik de wijzigingen niet, maar als het jouw smaak is vooral DOEN :thumleft:

Ben benieuwd om hem eens in het echt te spotten (niet zoals in "spotten met" Horn :wink: ) hier in het Waasland!

Veel rijplezier ermee en veeg vooral de regels ivm oldtimer platen - nu het nog kan- aan je laars, controle daarop is hier momenteel quasi nihil. Komt helaas verandering in met steeds meer camera's die automatische nummerplaat herkenning doen.... :bang:

02 maart 2016 23:01
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
:thumleft: Ziet er top uit.

03 maart 2016 0:15
Profiel WWW
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
outletvalve schreef:
Je moet lekker doen wat jij wilt, maar ik vind het een sjonnie auto worden met die goudkleurige velgen.

Misschien dat het in het echhie meevalt ! ?

Gouwuh velgen zijn top 8)

03 maart 2016 11:05
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Nou vooruit dan maar...Hey, da's mooi!

En dat meen ik echt. Gouden velgen zou ik niet doen, maar een brons oid zou wel mooi zijn.

03 maart 2016 11:17
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende