Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:05

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Trage i pad, wat te doen ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Trage i pad, wat te doen ?
dobbelsteen schreef:
MarkS schreef:
Updates installeren, laatste iOS versie

Dit dus zeker niet doen. De laatste iOS versies zijn bedoeld voor de nieuwste modellen, die kunnen dat met gemakt aan.
Maar oudere modellen kunnen hier soms serieuze vertraging van ondervinden.

Wat versta je onder oudere modellen?
Alleen als je een iPad gebruikt van laten we zeggen ruim voor de iPad retina / eerste iPad air.
Anders gewoon zorgen dat je up to date bent.

iPad mini 2 is ook geen recent model en hebben hier nog een iPad retina (4) wat ook al weer 3 modellen geleden is. En beide draaien prima (en snel) op laatste iOS. Vergeet niet dat behalve nieuwe functionaliteiten ook verbeteringen en optimalisaties worden uitgerold met iOS. Bepaalde functionaliteiten werken simpelweg niet op een oud device. Dus heb je daar ook geen last van.

Laatst bijgewerkt door MarkS op 02 maart 2016 20:18, in totaal 3 keer bewerkt.

02 maart 2016 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Franz schreef:
Apple doet dat expres, ze maken je hardware gewoon langzamer. En er zijn ook geen mensen op de maan geland en Elvis leeft nog gewoon.

Zonder gekheid, hardware van de iPad wordt niet langzamer, dat is natuurlijk onzin. De ontwikkeling van apps en OS gaan gewoon ontzettend snel en dat vergt gewoon meer processorkracht en geheugen. Evolutie heet dat. :wink:

Maar Elvis leeft toch nog wel?

02 maart 2016 20:15
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Alleen op een hele trage iPad. :wink:

02 maart 2016 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
MarkS schreef:
Alleen op een hele trage iPad. :wink:

67822

02 maart 2016 21:09
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Nee joh, Elvis has never left the building.

02 maart 2016 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Franz schreef:
Nee joh, Elvis has never left the building.

67824

02 maart 2016 21:21
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
he did leave the building :!:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

02 maart 2016 21:25
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Ik heb er een gewoonte van gemaakt om alle apps altijd te sluiten (dubbel klik home scherm en dan apps "wegswipen"). Heb het idee dat dit helpt om hem kwiek te houden.

En upgrades naar nieuwere iOs versies hebben naar mijn idee wel degelijk vertragend effect. Is niet de hardware die trager wordt - is de software die meer van de hardware vergt.

Dus Elvis is wel dood, maar zijn geest leeft voort, of zoiets.

03 maart 2016 0:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Enguess schreef:
Ik heb er een gewoonte van gemaakt om alle apps altijd te sluiten (dubbel klik home scherm en dan apps "wegswipen"). Heb het idee dat dit helpt om hem kwiek te houden.

Dat zie ik veel mensen doen, meestal om de accu te besparen. In werkelijkheid verkort je de accuduur.

Apps die jij niet gebruikt (en niet volledig afsluit) worden bevroren. Zodra je de app weer start, dan zal hij verder gaan op het punt waar je gebleven was. Recent gebruikte apps zitten nog in het werkgeheugen en staan er direct, soms kost het iets meer tijd, maar dat regelt iOS zelf.
Anyway, nadat je zo’n bevroren app weer start zal er een korte opstartprocedure plaatsvinden, afhankelijk van de app. Zo doet Facebook een refresh van je feed zodat je niet tegen oude informatie (ten tijde van de bevriezing) aan zit te kijken.

Sluit je een app helemaal af en wil je hem opstarten, dan zal de app een uitgebreidere opstartprocedure plaatsvinden. Hij moet dan volledig ingeladen worden. Facebook zal bijvoorbeeld kijken of je ingelogd bent en bepaalde instellingen toepassen, voordat ie je feed gaat refreshen. Dat zijn dus meer handelingen en dat vereist ook meer van de CPU, en dus accu.

Verder mogen apps via de functie ‘Background refresh’ op de achtergrond nog code uitvoeren. Dat kunnen ze ook als ze niet in die lijst staan (dus als geen enkele app is opgestart). Welke apps dat mogen kun je instellen via settings. Als je ze daar allemaal uit zet bespaar je wel accu. Maar, dat staat los van het handmatig afsluiten van apps.

En voor de volledigheid: apps die recent actief geweest zijn kunnen ook korte tijd nog code op de achtergrond uitvoeren (bijv. voor Spotify om de synchronisatie van je offline playlist af te ronden). Dat voorkom je wel door het hard af te sluiten. Dat mogen ze, op een paar uitzonderingen na, maximaal 10 minuten doen. Vervolgens zal iOS ze volledig bevriezen. Die uitzonderingen zijn bijv. muziekspelers of VOIP apps, je wilt niet dat je muziek na 10 minuten stopt en je die app altijd actief moet hebben. Apple kijkt echter streng naar dat soort zaken voordat apps goedkeuring krijgen en in de app store te komen.

Kortom: handmatig dingen afsluiten is niet nodig, iOS kan dat prima zelf regelen :)

15 maart 2016 17:56
Profiel
Moderator
PF #57
hoe komt het dan dat een ipad een stuk sneller is als je al die apps handmatig afsluit? of lijkt dat maar zo? Ik heb nl echt het gevoel dat eea weer sneller is...

15 maart 2016 22:43
Profiel
Er worden wat zaken door elkaar gehaald. Bericht van hierboven circuleert sinds enkele dagen en betreft reactie van Apple op een vraag van een klant over de accuduur. Dit topic ging vooral over traagheid en beschikbare vrije opslag en geheugenruimte. Alhoewel ik bovenstaande redenering mbt accuduur wel kan begrijpen vind ik het persoonlijk ook gewoon niet handig om veel apps tegelijk open te hebben staan. Vooral als daar apps tussen zitten die instabiel kunnen worden, zeker op een iPhone waar je vooral ook goed wilt kunnen bellen niet zo handig. Performance wordt door meer zaken beïnvloed dan door de beschikbare accuduur.

15 maart 2016 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Zojuist de laatste update gedownload. 9.3.1 Deze moet de problemen van het niet of traag reageren verhelpen. Tot dusver lijkt het goed te gaan. :salut:

68119

02 apr 2016 23:41
Profiel
De 9.3.1 update is een fix voor het probleem dat met 9.3 werd geïntroduceerd en waar de halve wereld last van heeft gehad afgelopen week met het niet kunnen gebruiken of vastlopen van linkjes in safari of mail.

Heeft verder weinig met verbeteren van performance of traagheid te maken.

http://tweakers.net/nieuws/109871/apple-repareert-link-probleem-in-safari-met-release-ios-931.html

02 apr 2016 23:43
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
MarkS schreef:
dobbelsteen schreef:
MarkS schreef:
Updates installeren, laatste iOS versie

Dit dus zeker niet doen. De laatste iOS versies zijn bedoeld voor de nieuwste modellen, die kunnen dat met gemakt aan.
Maar oudere modellen kunnen hier soms serieuze vertraging van ondervinden.

Wat versta je onder oudere modellen?
Alleen als je een iPad gebruikt van laten we zeggen ruim voor de iPad retina / eerste iPad air.
Anders gewoon zorgen dat je up to date bent.

iPad mini 2 is ook geen recent model en hebben hier nog een iPad retina (4) wat ook al weer 3 modellen geleden is. En beide draaien prima (en snel) op laatste iOS. Vergeet niet dat behalve nieuwe functionaliteiten ook verbeteringen en optimalisaties worden uitgerold met iOS. Bepaalde functionaliteiten werken simpelweg niet op een oud device. Dus heb je daar ook geen last van.

Ik kijk bijvoorbeeld naar de iPhone 4 met iOS 7, dat was gewoon een ramp voor performantie. Mijn 3GS met iOS 6 was toen pakken sneller dan een 4 met iOS 7.

horn schreef:
hoe komt het dan dat een ipad een stuk sneller is als je al die apps handmatig afsluit? of lijkt dat maar zo? Ik heb nl echt het gevoel dat eea weer sneller is...

Ondanks dat Apple ook bevestigd heeft dat apps in de achtergrond afsluiten nefast zou zijn, merk ik zelf ook dat mijn toestellen sneller gaan als ik alles handmatig gesloten heb.
Mijn background refresh staat trouwens voor bijna elke app af, dus daar kan het niet aan liggen.

03 apr 2016 9:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2