Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:59

Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Porsche gebruik, eerste, tweede, of enige auto ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Porsche gebruik, eerste, tweede, of enige auto ?
Ik ben wel eens benieuwd naar hoeveel mensen nou eigenlijk dagelijks met hun Porsche naar het werk gaan, want ik heb het idee dat de meeste mensen dat met hun "BMW 3 serie" doen, en de Porsche alleen in het weekend uit de garage halen.

Ik heb niet anders dan mijn 993 4S en rijd er dus vaak in, en zie in het weekend verdacht veel meer Porsches dan door de week. Of in de regen, of in de winter. Daarentegen heb ik mijn werk aan huis (internetbedrijf) dus ik hoef niet dagelijks door de file of weet ik veel wat. Alleen naar familie of vrienden in het land, of boodschappen. Ik heb dus geen tweede auto, maar zou ook niet in wat anders willen rijden. Ja af en toe is het wat lastig als je niet veel bagageruimte hebt of mensen wilt meenemen, maar dat heb ik er graag voor over.

Dus wie heeft de Porsche ook al enige auto en rijd er dagelijks mee, of heeft nog een andere auto, en rijd er alleen in het weekend mee ?

20 sep 2005 3:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
ik rij er dagelijks mee, maar heb ook nog wel een andere auto.

Afbeelding
mijn vorige auto gebruikte ik ook dagelijks zo'n 25000 km per jaar en dat is een pontiac le mans bj 1966
Afbeelding
wel op lpg trouwens

robert

20 sep 2005 3:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
ik gebruik de P. alleen met goed weer
verder heb ik nog een ford transit bus en 2 cannondale's :wink:

20 sep 2005 6:32
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Porsche gebruik, eerste, tweede, of enige auto ?
Gerco schreef:
Dus wie heeft de Porsche ook al enigste auto en rijd er dagelijks mee, of heeft nog een andere auto, en rijd er alleen in het weekend mee ?

Heb de Porsche voor erbij. Rij 40+10+10K km per jaar (40 in de leasebak, 10 in de gezinshurse en 10 in de Porsche).
Moet er niet aan denken om die 60 allemaal in een 15 jaar oude 964 te doen... :shock:

Kilometers in de Porsche blijven zo wel een stuk leuker. Rij er wel eens mee naar mijn werk of naar klanten, maar met deze benzineprijzen slaat de schaal bij zakelijke kilometers toch wel vaak door naar de-baas-betaalt-de-kilometers auto.

Als ik, zoals jij schetst, een bedrijf aan huis had en qua transport alleen naar vrienden en familie in het land zou moeten, zou hier ook alleen (voor mij) de Porsche voor de deur staan. Dat is nl. ongeveer die 10K die ik rij. Als familieauto met 2 kleine koters is hij minder geschikt, dus een grotere handzamere bak zou er altijd bij staan.

En ach, dan zou ik de Mini niet hebben en dat zou ook jammer zijn... 8)

20 sep 2005 6:33
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Inderdaad de 911 als 2' auto.

Heb de pech dat wanneer ik mijn bed uitrol ik op mijn werk ben :?

Wanneer wat klanten in gebreke blijven (wat steeds meer voorkomt) neem ik wel de 911 mee om even met de mensen te praten.

Het gesprek gaat dan al snel over de 911 en heb dan heel snel een "ezelsbruggetje" om over de uitstaande posten te praten :evil:

20 sep 2005 7:53
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Porsche als 3e wagen, wordt wel wekelijks gebruikt, vrouw in Z3 en ik moet dagelijks afzien in een M5 :wink: Zit wel eens te denken aan M5+993 = 9964S voor dagelijks gebruik....maar vind de 996 minder klassieke vormen hebben, alhoewel de 4S wel een super auto vind...

20 sep 2005 7:57
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik woon 1400 m van mijn werk, ga dus altijd met de fiets. Al die korte eindjes met welke auto dan ook zijn slecht. Daarnaast hebben we nog een gezinsautootje dat meestal door mijn vrouw gebruikt wordt.

20 sep 2005 8:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
Vreemd hoor, je Porsche is toch altijd eerste wagen? De rest is toch maar om te behelpen?

Porsche is ook mijn tweede wagen...

20 sep 2005 8:02
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Mijn P wordt alleen in het weekend gebruikt als het droog is. Ik rijd dagelijks in een Volvo XC 90 T6.

20 sep 2005 8:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ik heb maar één auto,
maar er kan er ook maar één in mijn garage,
dus heb ik sowieso een excuus (lol)
Als haarkapper en mijn zaak is onder mijn privé kan ik gerust de trap nemen om tijdig op mijn werkt te geraken.
Dus max 15-20 k per jaar en wij hebben no kids,
dus de keus is snel gemaakt. :)

20 sep 2005 8:10
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
P is eerste auto, mijn auto van de zaak tweede en auto vriendin derde (Ford Ka) :lol: Wij rijden in die volgorde 10 + 30 + 2 ofzo :oops:. Ik moet zeggen dat ik voor de gewone even-over-de-A1-naar-vrienden-toe steeds vaker de auto van de zaak neem. Dit ivm benzineprijs. En de echte funkilomterers natuurlijk met de P.

20 sep 2005 8:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
De 944S2 wordt gebruikt om dagelijks naar het werk te gaan (de volle 9 km :) )

Verder hebben we nog een Toyota Yaris T-sport voor de boodschappen en voor de weekend-uitstapjes.

De P wordt dus enkel gebruikt voor woon-werk verkeer en voor het occasionele uitje in de zon.

20 sep 2005 8:41
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
De Porsche is de eerste gezinsauto ... gevolgd door de 4x niks cabrio :idea:

Geen kinderen en de hond kan bij beide auto's gewoon achterin zitten :wink:

En in het geval dat er een dillemma ontstaan mbt laad-ruimte :arrow: dan huren we wel een station ofzo de volvo heeft namelijk het veld geruimd

20 sep 2005 8:44
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Mijn Porsche wordt mijn enige auto. Zakelijk bovendien. 40K op jaarbasis. Ook als dagelijkse auto blijft de Porsche leuk.

Als ik wat meer ruimte nodig heb leen ik de auto van mijn vriendin wel (nu Alfa 156, binnenkort een 120d). Als ik ga verhuizen oid, huur ik een verhuisbedrijf.

Overigens, uit ervaring kan ik je vertellen dat er 4 personen in een 911 gaan, zonder probleem. Achterpassagiers klagen wel eens over de stoelen, maar dat begrijp ik niet, ik zit altijd prinsheerlijk in een 911...

20 sep 2005 9:02
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
De Porsche is voor mij de eerste auto (20-25k jaar), mijn meisje heeft de BMW om naar haar werk te gaan. Eerst wel even getwijfeld om de Volvo erbij te houden, na een paar weken toch verkocht. Slechte dag op de zaak en ik ben het kwijt als ik naar huis rijd, vroeger stond ik me alleen maar op te vreten in file. Kinderen hebben we niet en in de BMW passen 2 koffers voor als we op vakantie gaan.

20 sep 2005 9:29
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
SC is puur voor erbij, voor leuke dingen of als het eens een mooie dag is om zomaar wat te toeren... Dagelijks rij ik in de Leon TDI, ongeveer 60-65k/jaar...

20 sep 2005 9:36
Profiel Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
De 993 is de tweede auto, maar wordt wel vrijwel dagelijks gebruikt, we hebben ook nog een Volvo S40 (leasebak) maar daar rij ik alleen in als het moet, meestal rijdt m'n vrouw daar in rond :D
En ik heb nog een motor. Idd, een Harley :wink:

20 sep 2005 10:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Afwisselend de 4S en de BMW touring, maar ik probeer de laatste tijd toch zoveel mogelijk de saaie snelwegritten naar het werk met de BMW te doen, ja omwille van de benzineprijzen (met de P kost het dubbele aan de pomp tov de BMW-diesel).

En als 't vrouwtje een wagen nodig heeft, ben ik ook met de P onderweg...

Ik heb trouwens haast wekelijks een ruime wagen nodig owv het meenemen van de fiets.

Verhouding is zowat 40000km BMW en 15000 Porsche

20 sep 2005 10:07
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
De 911 voor "all day, all season" gebruik naast de boodschappenwagen-tevens-handig(er)-met-de-kids.

Zoals ik eerder schreef ..... :^:

20 sep 2005 10:21
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marco schreef:
en in de BMW passen 2 koffers voor als we op vakantie gaan.

In de Porsche ook... Zelfs voorin past een koffer. Op vakantie dus ook met de Porsche.

Als je kinderen hebt wordt dat natuurlijk wel lastiger. De enige goede reden om een kjenne te nemen.

20 sep 2005 10:50
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Devils son schreef:
Marco schreef:
en in de BMW passen 2 koffers voor als we op vakantie gaan.

In de Porsche ook... Zelfs voorin past een koffer. Op vakantie dus ook met de Porsche.

Als je kinderen hebt wordt dat natuurlijk wel lastiger. De enige goede reden om een kjenne te nemen.

op vakantie met het vliegtuig, dus de BMW voor Schiphol v.v. :wink:

20 sep 2005 11:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ovlov 70v voor dagelijks gebruik, Porker voor de Fun.

met 3 koters(1 + 2ling) heb je een hoop spul om mee te sjouwen als je op pad gaat met de hele familia.

Porker gaat meestal mee naar het circuit om even lekker uit te leven.

20 sep 2005 11:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Ik heb de 930 als 3e auto en gebruik hem met name in de weekenden en voor leuke ritten naar kennissen e.d. Bij fatsoenlijk weer gaat hij ook wel eens mee naar het werk.

Ik rij dagelijks woon-werk in mijn circuit-205 terwijl vrouwlief in een saaie maar oerdegelijke Nissan Primera rondrijdt.

20 sep 2005 11:23
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb mijn P als tweede wagen.
Als dagelijkse wagen rijdt ik een BMW 525TDS Touring

Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

20 sep 2005 11:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 - 1994
Amersfoort
Bericht