Rondje Duitse Caymans afgelopen week + leuke verrassing 8)
Goedenavond!
Daar istie weer. Hopelijk kunnen jullie mijn verhalen (gezwets) over mijn aankoopperikelen/zoektocht een beetje waarderen.
Vorige week een weekje er tussenuit geweest, Duitsland, was fijn. Gelukkig ook mijn vriendin zo gek gekregen dat we wat verschillende Caymans gingen bekijken

Hieronder het verslag dat ik me had voorgenomen te maken.
Op de heenreis langs 1 Cayman nabij Eindhoven: (inmiddels al verkocht zie ik)
http://www.autoexact.nl/porsche-cayman- ... ealerauto/Hier ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de Cayman in het zwart voor mij een heel andere uitstraling heeft dan in het Rood. Het moest dus een rode worden, auto zag er goed uit, beetje raar deukje in de "motorkap" (aan de voorkant dus) linksbovenin. Het is op foto's volgens mij niet te zien. Het zag eruit alsof bij het dichtdoen van de klep er iets klem heeft gezeten onder de klep waarbij een hoge puntbelasting is ontstaan. maargoed, doet er niet toe want, verkocht dus.
Ook had verkoper een mooie 996 4S tiptronic te koop staan, die trok eigenlijk nog meer mijn aandacht dan de zwarte Cayman, maargoed, dat lag misschien meer aan de zwarte cayman dan de 996

.
Bij het afscheid raadde de verkoper mij aan om in Duitsland uitsluitend bij de Porschedealer te kopen, want bij de rest heb je grote kans op rommel...
Toen een midweekje gewandeld door de sneeuw en modder. Ik had daar geen internet en (bijna) geen mobiel signaal, SUPER!! wat was dát wennen, niet 20x per dag op je mobiel je mail bijwerken op vakantie.

Afijn, ook nog even in Trier geweest waarbij ik in een parkeergarage terechtkwam met een mooie verrassing (meerdere eigenlijk). Helaas had mn vriendin genoeg van mijn gekwijl anders had ik wat meer foto's gemaakt.
Een kleine greep uit de verzameling:
http://s103.photobucket.com/user/Toeter ... os%20TrierDaarna de Cayman uit Köln bekeken: geen S, maar we moesten op tijd uitchecken en hadden dus tijd over. ...
http://ww3.autoscout24.de/classified/28 ... detail-mixhieronder wat foto's die ik gemaakt heb, 1 daarvan is van een soort kapje dat boven de deur zit, deze waren beschadigd, waarschijnlijk omdat deze regelmatig zijn verwijderd en teruggeplaatst ivm skidragers, die zag ik in de kofferbak liggen namelijk, maar ik wist niet eens dat dat mogelijk was bij de Cayman.
http://s103.photobucket.com/user/Toeter ... an%20KleveDe auto had niet al te veel km gelopen, maar de lak was er niet al te best aan toe, véél steenslag op de motorokap, de verkoper wist me te melden dat dit bij de Cayman een bekend probleem is en dat het bij de kleur rood véél meer opvalt dan bij grijs en zwart. Delen jullie die mening? Onderhoudsboekjes waren wel ingevuld, zag er wel uit alsof het in orde was maar al-met-al heeft de auto niet een goede indruk op me achter gelaten.
Daarna door naar Kleve:
http://fahrstil.eu/nl/cayman-s-2/De auto had wat meer km gelopen dan op het wensenlijstje stond, maar het was een S, shortshift en de auto heeft PASM dus wellicht een bezoekje waard. Ook was deze, in tegenstelling tot de meest geadverteerde Caymans écht volleder. En de auto heeft een extra design optie in de vorm van de rood-accenten in het interieur. Op de foto zag het er een beetje kitcherig uit, maar "live" gaf het echt een gaaf accent aan de auto.
Eigenaar van Fahrstil is Nederlands, dus dat was makkelijker kletsen dan met de oer-Duitse toyotaverkoper uit Köln. Hij was erg behulpzaam, keuring was geen probleem, etc. Ook een rondje met de auto gereden.
De auto:
Wederom veel steenslag op de motorkap, gek genoeg zag deze motorkap er beter uit dan diegene uit Köln. Maar het interieur was redelijk ver opgeleefd. Bijv. de temp-knop van de airco en de deurgreep waren beschadigd, de wang van de bestuurdersstoel was ver op en er waren nog wat dingetjes waardoor de auto blijk gaf van zijn wat hogere km-stand (en ruwe gebruik door vorige eigenaar). Het viel me bij deze auto op dat er een soort "gat" zat bij de achterlichten tussen de bovenkant van het achterlicht en de rest van de carrosserie maar dat kan ook normaal zijn, want ik heb er bij de andere auto's niet op gelet. Bovendien zag ik bij deze auto dat de kofferbak-klep een "tikje" gehad had, waarschijnlijk te ver doorgedrukt bij het dichtduwen de auto geraakt heeft. Ook was volgens mij hier het onderhoud maar om het jaar uitgevoerd met intervallen van +- 30.000 km. Dat vind ik, in vergelijking tot de meesten die ik gezien heb, aan de krappe kant...
Afijn, zie de fotos hieronder.
http://s103.photobucket.com/user/Toeter ... an%20KleveDe proefrit, (eerste rit in een Porsche en dus ook in een Cayman voor mij) De auto is echt super rap, terwijl ik totaal niet het idee had dat ik snel optrok en/of hard reed, de auto lijkt aan de weg vast te plakken en is zo stabiel dat ik eigenlijk het idee had dat ik met 150km/u door de bocht kon waar 50 was toegestaan. Ook het shortshift vond ik erg prettig trouwens, alhoewel het metalen pookje wel heel erg koud aanvoelde...
Na de proefrit heb ik afscheid genomen van de Cayman, Paul van Fahrstil en Duitsland. Gelukkig had ik in de auto naar huis genoeg tijd om even na te denken.
En toen begon het gedonder pas echt.
Naast het feit dat de laatste auto het niet was voor mij, vroeg ik me af wat ik eigenlijk precies vond van "de Cayman" in het algemeen. Het rijd als een trein, maar om één of andere reden miste ik een stukje beleving. Ik had eerlijk gezegd ook iets meer motorgeluid verwacht, aangezien je bijna met je oren tegen de motor aan zit. Misschien was de 996 toch meer wat voor mij, of misschien doorsparen voor een 997? Wellicht was juist deze Cayman een beetje "tam" vooral aangezien de staat van onderhoud een beetje tegenviel? Had ik wel een S nodig, aangezien ik, gemiddeld gezien, toch rijd als een oud wijf...
Ik heb echt een paar dagen een Porsche dip gehad, helemaal toen ik dacht dat ik tot de conclusie kwam er toch maar géén te kopen (geen hoe ik daar bij kwam trouwens). Ik schrijf het voorlopig even toe aan het feit dat ik gehoopt had wat geschiktere auto's tegen het lijf te lopen in Duitsland.
We zoeken verder, ik heb zelfs van een bekende forumer alweer een mooie aanbieding gehad. Ik houd jullie op de hoogte!
Groet,
Toeter