Re: Koplamp sproeiers Boxster S 986
Klopt... Porsche verkoopt die sproeikoppen alleen compleet met pomp. Die kleine spoeikopjes 'springen' er echter geregeld uit en die kunnen niet los besteld worden...
Bij mij ontbreekt er ook eentje en ik zat -dus- met hetzelfde probleem als jij. Ik ben dus maar het internet opgedoken, want ik kon me niet voorstellen dat die sproeikopjes exclusief voor Porsche gefabriceerd zouden worden en het blijkt dat dat inderdaad niet het geval is. Er zijn wel meerdere merken die deze 'nozzles' gebruikt hebben; zo ook BMW in hun E46 serie.
Het onderdeelnummer is 61674290868 (links) en/of 61674290867 (rechts).
Je krijgt zo 2 van die kleine nozzletjes voor € 30,45 inclusief BTW.
Je moet ze dan wel uit hun houdertje wippen en in de sproeikop van je koplampspoei-installatie/pomp drukken. Daar zouden ze normaliter in moeten klikken, maar gezien het feit dattie er al eerder een keer uitgesprongen is, klemt het nozzletje waarschijnlijk niet goed (genoeg). Het is echter een soort van pvc en als je 'm er even indrukt en correct afstelt, kijkt hoe hij dan staat, 'm eruit haalt, een likje pvc-lijm geeft en 'm dan weer terugzet, verlies je 'm gegarandeerd niet meer...