Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:27

Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Straks is het zover 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht Straks is het zover
De titel zegt het al.
Ik zal een tijdje afscheid moeten nemen van mijn P. :cry:
Vanavond wordt hij weggebracht voor zijn grote onderhoud.
Ik denk dat dat de eerste en enigste keer is dat ik met beide auto's tegelijkertijd kan rijden :wink:
Vrijdagavond heb ik hem terug en zaterdag nog nieuwe bandjes en we kunnen de volgende kilometers perfect rondrijden.

Afbeelding

En tot vrijdag zal niet enkel mijn garage maar ook ik een zeer leeg gevoel hebben.

Laatste update 22/10/2013

20 sep 2005 17:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 C2 Coupe
Bericht Re: Straks is het zover
911-lover schreef:
De titel zegt het al.
Ik zal een tijdje afscheid moeten nemen van mijn P. :cry:
Vanavond wordt hij weggebracht voor zijn grote onderhoud.
Ik denk dat dat de eerste en enigste keer is dat ik met beide auto's tegelijkertijd kan rijden :wink:
Vrijdagavond heb ik hem terug en zaterdag nog nieuwe bandjes en we kunnen de volgende kilometers perfect rondrijden.

Afbeelding

En tot vrijdag zal niet enkel mijn garage maar ook ik een zeer leeg gevoel hebben.

Aaaaaaahhhh, :cry:

Ehm het is maar voor een paar dagen hoor. Sterkte ermee.

20 sep 2005 17:43
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Niet alleen je gevoel en je garage maar ookje portemonnee denk ik.

20 sep 2005 17:45
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
WdePundert schreef:
Niet alleen je gevoel en je garage maar ookje portemonnee denk ik.

Dat is wanneer de garage terug gevuld is :roll: :? :wink:
Ik denk dat je daarvoor een 10 jaar oude Golf of Astra kan kopen als alle rekeningn betaald zijn :oops:

20 sep 2005 17:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Bericht 
Citaat:
Oeps
Maar ofwel heeft hij zich laten bedotten ofwel moet het een vreselijk koopje geweest zijn dat je dit (of een groot deel ervan) er dan maar bijneemt.
Deze 968 zal zeker niet tussen de 15000 en 20000€ gehangen hebben (hoop ik in elk geval voor de koper) zoals de meeste goede.
Ikzelf heb nu iets meer dan 7000km al gereden met mijn 968CS zonder één enkel probleempje.
In een paar weken krijgt hij zijn grote beurt en een nieuwe distributieriem (80.000km)

deze beurt Koen?
je 68 verdient het! s6

20 sep 2005 19:04
Profiel
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht Re: Straks is het zover
911-lover schreef:

Ken dat gevoel, zit er momenteel ook mee. Eind volgende week zou de 930 terug in orde moeten zijn. Wachten op onderdelen duurt minstens tot volgende week maandag...

20 sep 2005 19:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
gewoon een foto van de auto mee naar bed nemen voor het slapen gaan

dat verzacht de pijn

20 sep 2005 22:37
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
racebeus schreef:
deze beurt Koen?
je 68 verdient het! s6

Ja , die beurt.
Door omstandigheden (vol schema zowel bij mij als in de garage) is het een beetje verlaat.
De 968 zit nu over de 83.000km ( Gekocht op 73.000km dus 10.000km in 7 maanden en enkel in de vrije tijd gereden :shock: :D )
Alles lag klaar behalve de remblokken. Die kwamen morgen binnen.
Ook wordt het motornummer gecheckt en nagevraagd in Zuffenhausen.
Ik ben echt benieuwd of daar iets uitkomt.
Zoniet gaat hij op de testbank.

Afbeelding

21 sep 2005 1:13
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Het is blijkbaar Bingo

LEES HIER

21 sep 2005 10:56
Profiel WWW Facebook 
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Dakke op www.porscheforum.be schreef:
Heb nog wat opzoekwerk gedaan in één van mijn boeken en daar staat
in dat een CS 305 pk zou hebben en dat er maar 1923 van gemaakt zijn

Volgens de 968 en 968CS folders (8/93) heeft de 968(CS) 240 pk en 305 Nm. 305 pk lijkt mij drukfout.

Sinds kort rijdt hier in de buurt een 968 rond. Blijven schitterende wagens, en al helemaal in een kleur zoals die van Koen.

21 sep 2005 11:50
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Anne 2.7 schreef:
Volgens de 968 en 968CS folders (8/93) heeft de 968(CS) 240 pk en 305 Nm. 305 pk lijkt mij drukfout.

CS heeft idd gewoon 240 PK. De snelheid werd gehaald uit het verwijderen van luxe en dus mindergewicht.

De Turbo S heeft 305 pk. De motor van de Turbo S is echter nooit geleverd in een CS en dat zou je ook onmiddelijk zien, omdat de Turbo S de cilinderkop heeft van de 944 Turbo.

21 sep 2005 12:00
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
De CS met die 240PK heeft ook de volgende cijfers

Acceleratie 0-100km/u : 6,5 sec
Topsnelheid: 25O km/u

Beide komen niet overeen met mijn wagen.

21 sep 2005 12:14
Profiel WWW Facebook 
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
911-lover schreef:
Topsnelheid: 25O km/u

252 km/u :wink:

Laat onverlet dat die van jouw best sneller kan zijn.

21 sep 2005 12:20
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Hierover is al EERDER gesproken , en ik heb zo de indruk dat datgene wat vermoed werd nu uitkomt.

-ikhoophetikhoophetikhoophet-

21 sep 2005 12:27
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Als Porsche zegt: de auto heeft 240 (239 om precies te zijn) PK, dan heeft de auto minimaal 240 PK. Vaak eerder in de buurt van 250 of nog iets meer.

De CS is in bepaalde gevallen uitgeleverd met een kleine motormodificatie (maar dan staat dat onder de M opties..., als je wil kan ik het exacte nummer opzoeken). Nooit wat over gelezen en weet dus niet om hoeveel extra vermogen het gaat en OF het om extra motorvermogen gaat. Maar 305 PK? Nee dus, althans enorm onwaarschijnlijk.

Topsnelheid 252. Mijn cabriolet liep op de GPS 260 km/u, 265 km/u op de teller. De coupe moet daar overheen kunnen (minder luchtweerstand).

Mijn vorige 964 liep bij 270 km/u tegen de begrenzer aan. Kon dus ook harder als er geen begrenzer op zat... of een wat langere overbrenging. Officieel: 260 km/u.

Ik denk dat de wens derhalve de vader van de gedachte is. Maar ik help je hopen dat je 300 PK hebt. Altijd leuk om weer eens een nieuw feitje tegen te komen.

21 sep 2005 12:34
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Simpel, op de vermogenstestbank met dat ding. :wink:

21 sep 2005 12:42
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Ik zeg niet dat hij er 305 heeft.
Ik heb wel een boek waar dat instaat , maar meer niet.
Ik zeg wel dat hij meer dan de 240 PK heeft. Dit baseer ik opmijn 20 jaar ervaring met een paar honderden zeer vlotte wagens die ik gehad heb.
Geen van deze wagens was zo vlot als deze (neen ook niet mijn Delta HF Integrale met 280 pk (op testbank) en Corsa van 720kg met 208PK (op testbank))
Dat er door Zuffenhausen wordt gezegt dat er een paar tiental zijn uitgebracht met behoorlijk meer vermogen doet mij hopen en bij profi's het belletje rinkelen dat ik misschien een koopje gedaan heb en zo eentje bezit.
Hoeveel vermogen die dan hebben is mij (en jullie waarschijnlijk ook) onbekend.
Meer heb ik nooit gezegd .
En als dit uitkomt ben ik een gelukkig man en is eindelijk die discussie uit de lucht (die me stilletjesaan langdradig begint te worden).
Hij loopt niet alleen goed maar zeer goed. Dat een bezitter van een Elver dit niet zo graag hoort begrijp ik. Ik had daar ook problemen mee toen ikzelf een elver had. Ik ben nog steeds niet die confrontatie vergeten met die 944 Turbo S.
Dat eigenaars van andere zeer dikke wagens meer positief verrast zijn door zijn prestaties dan eigenaars van een 911 is mij (tot grote verwondering eigenlijk en eigenlijk spijtig) meer dan duidelijk geworden (afgelopen zondag nog).
We zullen zien , maar via de gevonden nummers is het nu al duidelijk dat ze bij Porsche hier in België niet weten wat er aan de hand is (wat in een eerder post al door mij werd geschreven dat Porsche België en Porsche Nederland deze verklaring uit Zuffenhausen ontkent).
En als ik niet het juiste vermogen via Zuffenhausen kan bemachtigen ga ik heel zeker op de testbank en plaats het lijstje hier.
Dan kan deze discussie uit ongeloof (of onbegrip) eindelijk een stop toegeroepen worden en wordt dit eindelijk aangenomen ipv halsstarrig als onwaar en fabeltje te bestempelen .
Kijken of al die mensen die nu groot schrijven dat ik overdrijf dan ook hier zo snel en veel posten om hun excuses aan te bieden.

-ikdiefabeltjesnetzohaatdanvalsebeschuldigingen-

21 sep 2005 13:04
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Koen, ik weet niet of ik volgens jou bij die grootschrijvers hoor :? :wink:

Dat je 968 beter en sneller is dan de doorsnee 968, hier kan ik mij niet over uitspreken, en heb ik nooit gedaan, denk ik :? . Wel heb ik eens gereageerd op post waarbij de prestaties van de 968 tijden weergeeft die in de buurt komen van een GT3rs. :roll: :wink:

En daar gaat het mij om, tijden die opgenomen worden met een chronootje rond de pols, of snelheden op een kilometerteller, zeggen voor mij weinig over de werkelijk gemeten prestaties.

Ik heb niet de gewoonte om hierover te schijven, maar je lokt mij nu wel een beetje. Niet dat ik daar van wakker lig, en dat ik het geweldig vind, maar op de Harley meeting, zonder Harley's :twisted: :wink: , hebben we toch regelmatig achter elkaar gehangen. Ik ga nu niet zeggen, dat je langs geen kanten kon volgen als het gas er even opkwam, in tegendeel :shaking2: , maar je zag toch degelijk een verschil volgens mij.

Dus, nogmaals IMHO, jouw 968 zal sneller zijn dan de rest van de 968' ers, en waarschijnlijk ook te snel voor veel 911'jes, maar de soms opgegeven gegevens lijken me te gunstig. En indien het dan toch zo zou zijn, zou ik dit niet zo volop op een openbaar forum vertolken, er is toch geen kat die je gelooft. :twisted: :wink:

Dus zoals RS-R schreef, en dit had ik al lang voor mezelf gedaan :)

De testbank op met dat Blauwe Monster

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

21 sep 2005 13:32
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
:idea:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

Laatst bijgewerkt door ppp 356 op 21 sep 2005 13:34, in totaal 1 keer bewerkt.

21 sep 2005 13:33
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
911-lover schreef:
(..) Dat een bezitter van een Elver dit niet zo graag hoort begrijp ik. Ik had daar ook problemen mee toen ikzelf een elver had. Ik ben nog steeds niet die confrontatie vergeten met die 944 Turbo S. Dat eigenaars van andere zeer dikke wagens meer positief verrast zijn door zijn prestaties dan eigenaars van een 911 is mij (tot grote verwondering eigenlijk en eigenlijk spijtig) meer dan duidelijk geworden (afgelopen zondag nog).

Ik ben ook eigenaar van een ff-er maar het zou mij - om je de waarheid te zeggen - niks uitmaken of je nu 200 of 300 pk hebt. Sterker nog, als je een bijzonder type hebt weten te bemachtigen zou ik dat (op z'n Belgisch gezegd) "reuze tof" voor je vinden :thumleft: M.a.w.: niet alle ff-ers over één kam scheren ... Geniet ervan en ik duim met je mee :!:

21 sep 2005 13:33
Profiel
Bericht 
911-lover schreef:
Dat een bezitter van een Elver dit niet zo graag hoort begrijp ik.

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik heb zelf een 968 gehad en geloof me een 964 is merkbaar sneller in rechte lijn. De betere balans maakt echter dat op een circuit de auto's aan elkaar gewaagd zijn.

Ik zou het juist leuk vinden als 'we' ontdekken dat jij een bijzondere 968 CS hebt. Weer wat geleerd. Ik ken de mededeling van Zuffenhausen niet, maar weet wel dat er een M code is voor een motorische verandering CS. Nooit wat over gehoord, dus meer info is welkom. Ik zal straks de code opzoeken, kun je kijken of jij die optiecode hebt. Dan wordt het verhaal pas echt interessant.

Wat ik met mijn post probeerde aan te geven is dat iedereen hoopt dat hij geluk heeft en meer vermogen in zijn auto heeft. Feit is dat een 968 CS niet zomaar een knopje heeft waarmee je nog eens 25 pk extra tevoorschijn kan toveren. Als dat kon, dan had de fabriek die optie wel geleverd.

Wat dan interessant is, is de vraag wat er bij de aangepaste motoren anders is. Ook leuk om te weten ivm onderhoud (er zal maar eens een essentieel onderdeel worden vervangen door het normale onderdeel...).

Ik zou zeggen, hou ons op de hoogte.

21 sep 2005 13:58
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Let there be justice ! Let it roll mate.

Dan is het gedaan met deze eindeloze discussie en dan weet je voor jezelf dat je heel goed zorg moet dragen voor dat blauwe monster.

Gr,
Rufie.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

21 sep 2005 14:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
rufie schreef:
(..)dat je heel goed zorg moet dragen voor dat blauwe monster

Ongeacht het aantal pk's, je geniet er nu toch ook van ... :wink:

21 sep 2005 14:14
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Ik kan in elk geval beamen dat Koens CS niet achterblijft als ik met mijn logge :wink: 996 4S de 320 paarden loslaat, hoogstens is het verschil miniem.

Het gewichtsverschil is er, ben benieuwd naar het vervolg wat betreft de paardjes !

21 sep 2005 14:23
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ik heb niet de gewoonte om hierover te schijven, maar je lokt mij nu wel een beetje. Niet dat ik daar van wakker lig, en dat ik het geweldig vind, maar op de Harley meeting, zonder Harley's :twisted: :wink: , hebben we toch regelmatig achter elkaar gehangen. Ik ga nu niet zeggen, dat je langs geen kanten kon volgen als het gas er even opkwam, in tegendeel :shaking2: , maar je zag toch degelijk een verschil volgens mij.

Verschil moet er zijn , en het zou maar erg zijn moest ik jouw GT3RS verloren rijden. Dat ik behoorlijk goed kon volgen (al waren die wegjes zeer dikwijls zeer smal waar ik een beetje angst voor heb wegens mijn claustrofobie) kan je niet ontkennen.

ppp 356 schreef:
Dus, nogmaals IMHO, jouw 968 zal sneller zijn dan de rest van de 968' ers, en waarschijnlijk ook te snel voor veel 911'jes, maar de soms opgegeven gegevens lijken me te gunstig. En indien het dan toch zo zou zijn, zou ik dit niet zo volop op een openbaar forum vertolken, er is toch geen kat die je gelooft. :twisted: :wink:

Dus ik mag niet fier zijn dat deze wagen verwondelijk goed loopt en moet vanwege ongeloof of niet willen aannemen van anderen er dan maar over zwijgen :?:

ppp 356 schreef:

Dus zoals RS-R schreef, en dit had ik al lang voor mezelf gedaan :)

De testbank op met dat Blauwe Monster

Dat komt heel zeker , maar als je als alleenstaande man met een éénmanszaak die 6 op 7 dagen open is tot 20u 's avonds in de week , is het een beetje moeilijker.
Doch op de testbank gaat hij al moet ik er mijn zaak een halve dag voor sluiten.
Zoveel is me zeker (zeker nu ik weet dat het waarschijnlijk één van die paar tientallen is.

21 sep 2005 14:23
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 95 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende