986S met 3.4-motor na motorschade? Common practice van P?
Jens schreef in het 'uitlaten-topic' het volgende:
Onderwerp: 30 april - Porsche Exhaust MeetingMijn Boxster S 986 uit oktober 2000 is bij Porsche Zentrum Hagen in 2004 ook voorzien van een gloednieuwe 3.4 (996-motor) voor de lieve som van € 11.500
De reden hiervoor was dat de 3.2 'opgeblazen' was.
Jens en ik hebben dus -kennelijk- dezelfde motor in onze auto's. Was het wellicht 'common practice' van Porsche om de 3.2-motor door een 3.4-motor te vervangen in geval van een (onherstelbare) motorschade? Wellicht was de 3.4 'goedkoper' dan de 3.2? I don't know...
Weet iemand of er wellicht meer auto's voorzien zijn van een 3.4-motor na een motorschade (van de 3.2)? Apart is wel dat mijn auto volgens de papieren (ook volgens de TüV) een 3.2 is gebleven (en dus ook nu als zodanig staat geregistreerd bij de RdW).
De volgende vraag die rijst is: de 3.4-motor staat, volgens mij, bekend als de minst betrouwbare uit de 996-serie. Bij mijn auto is zo'n 10.000 km geleden de koppeling vervangen en toen is ook het IMS-lager gecheckt (niet vervangen). Dat zag er nog prima uit. Wat is nou wijsheid? Het lager tóch preventief laten vervangen?