Auteur |
Bericht |
R4MS3S
944 2.5 coupé ('83)
944S met 3.0L variocam targa ('86)Lochem
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Teasers van de spuiter: De kleur is dus gewijzigd ten opzichte van het originele wit, of zilver grijs . Je mag het wijten aan mijn jonge leeftijd , maar een 944 in de kleuren rood, wit of zwart heeft altijd mijn voorkeur gehad en aangezien het wagenpark op de wegen des lands al grijs en grauw genoeg is kon het wel wat kleur gebruiken. Vervolgens ophalen bij Garage de Loods, voelde me als een klein kind vlak voor zijn verjaardag op de weg er naartoe . Aankoppelen en op naar huis. Veilig thuis in de garage, niks van de trailer gevallen, niks geraakt, piekfijn onder dak. Ook weer een emmer nieuw verzinkt ijzerwaren opgehaald, alles met schoon spul in elkaar met een vers laagje "oud geel". Lekker uitzoekwerkje... Next up... Opbouwen!
|
28 maart 2016 22:23 |
|
|
Patrick
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Mooi hoor, rood. Nu nog ff de boel weer in elkaar zetten.
|
28 maart 2016 23:09 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Rood is prima.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
29 maart 2016 7:06 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Leuk man, ik ben gezond jaloers op je project. Gaat mijn handen van kriebelen.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
29 maart 2016 10:23 |
|
|
Amar
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Super mooi project
|
29 maart 2016 11:21 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Geweldig! Rood is prima.
|
29 maart 2016 15:34 |
|
|
ptol924
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Mooi project! Ben benieuwd naar het eindresultaat
|
29 maart 2016 15:56 |
|
|
Taxi Hans
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODENGelderland
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
zo die emmer bezien kan hij wel wat hulp gebruiken Johann en jij van de kriebel af
_________________________________________ Picasa album
|
29 maart 2016 16:25 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Is vast wel een zalfje voor.
|
29 maart 2016 16:59 |
|
|
Martinos
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Lekker bezig!! En rood is idd vet op een 944!
|
29 maart 2016 19:48 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Ziet er goed uit, kom binnenkort wel weer even helpen kijken
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
29 maart 2016 21:03 |
|
|
Dennis930
928 S4 944 Turbo 968 944S 930Etten-Leur
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Je pakt het wel goed aan! dadelijk zeker een leuke auto om mee te
|
31 maart 2016 19:08 |
|
|
Patrick D
718 Cayman GTS-4.0
993 Carrera (ex)
WRX-STi TD05-18G
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Gaaf hoor, rood! Succes en veel plezier met het opbouwen. Mooiste fase
_________________________________________ Life is a carrera Am besten fährt man Porsche
|
01 apr 2016 6:32 |
|
|
Djordy
Porsche Cayenne 3.6Rotterdam
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Ontzettend gaaf project! Ziet er altijd zo simpel uit bij anderen maar als ik zelf ga knutselen dan komt het zelden goed.
|
01 apr 2016 10:09 |
|
|
R4MS3S
944 2.5 coupé ('83)
944S met 3.0L variocam targa ('86)Lochem
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Bedankt heren!! Voor die jeukende handen is de beste remedie ook gewoon lekker sleutelen, volgens mij kun je met die 964 van Johann ook wel een emmertje vullen voor de verzinker @ André, altijd welkom! Ik hoor je vanzelf wel een keer aankomen Het is lekker weer buiten, straks weer verder opbouwen Maar eerst nog even een updateje. Kleine opmerking trouwens voor wat betreft de foto's, dat rood is een leuke kleur, maar laat zich vrijwel onmogelijk goed fotograferen in een ruimte met (te) weinig licht. Nu is het ook niet zo dat ik in een donker hok aan het sleutelen ben, maar de camera is het er niet zo mee eens helaas. Het is dus af en toe een beetje schipperen met de foto's. Maargoed, an die arbeit! Wagen op de brug en maar eens even spieken onder de kap (wel eerst nieuwe gasveren eronder, wat een lomp stuk staal die motorkap). Mooi kaal , genoeg te doen dus Daarna direct de voorwielophanging eronder vandaan gehaald, daar komt voor een groot deel wat anders voor terug en aangezien het blok toch van onderen geplaatst moet worden zit het nu alvast niet meer in de weg. Logischerwijs begonnen met het opnieuw op z'n plek leggen van de kabelboom, klinkt niet zo heel moeilijk, is het ook in principe niet, alleen wel erg tijdrovend om alles schoon te maken (hierbij zaten bijna alle kabels nog onder de zilveren overspray van de vorige spuitklus, heb slechts een paar rode stukjes hoeven schoonmaken). Daarna passen, loshalen, opnieuw passen etc. De spuiter had verder geholpen door de kleine stukjes kabelboom die door het schutbord heen staken los te halen en terug te drukken door het schutbord. Geeft voor de spuitklus natuurlijk veruit het beste resultaat , maar ik heb een stevig potje lopen vloeken om die dikke stekkers in de juiste volgorde door die kleine gaatjes terug te krijgen (zie foto voor het idee). Verder de hittenschilden vast gezet, eerste remleidingen er weer in, ruitenwissermechaniek, claxons en wat klein spul. Abs pomp ook weer een plekje gegeven in het spatbord, met direct de juiste remdrukverdeler voor de grotere turbo/S2 remmen. Ook de blower weer in de paravan geplakt en de rembekrachtiger met een nieuw likje verf weer op zijn plek gezet (ellende klus). Next up, het terughangen van het blok.
|
01 apr 2016 12:50 |
|
|
pa951
Gelderland
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Mooi!
_________________________________________ Blue Beast Porsche 951-ls376/550 widebody 1986 there is no substitute for cubic inches
|
03 apr 2016 12:42 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Man man man.... Geweldig!
|
04 apr 2016 15:59 |
|
|
Rs2-993
Audi/Porsche RS2, ex 993-4S,
ex 3.2 cabrio, ex 964 c2Roosendaal
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Mooi project. Goed om te zien dat er ook nog jonge mannen zijn die hiermee aan de slag gaan. Top
|
06 apr 2016 22:38 |
|
|
12V Hifi
944S2 Velvet Red MetallicLunteren
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Mooi project Dennis!
_________________________________________ alles over car audio
|
10 apr 2016 22:33 |
|
|
R4MS3S
944 2.5 coupé ('83)
944S met 3.0L variocam targa ('86)Lochem
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Nogmaals bedankt mannen! Update: Het motorblok Die hing ondertussen al een jaar werkeloos aan de motorsteun en moest daar maar eens vanaf. In de weer dus met blokken hout en een klein motorheftafeltje. Ideaal ding trouwens, lekker compact, niet zwaar en je hangt hem zo aan de muur. Voor de thuishobbyist een uitkomst in vergelijking tot die lompe motortakels! Mooi moment om het vliegwiel, koppeling etc te monteren, gaat makkelijk zo dan van onderaf onder de auto. Vervolgens op een zaterdagmorgen de krukassensor willen monteren met de steun die bij het 968 blok zat. Dat lukte niet, de afmetingen van het twee-massa-vliegwiel van de 968 zijn net anders en dus moet (wanneer een S2 vliegwiel gebruikt wordt) een S2 sensorhouder gebruikt worden. Best logisch, maar net even niet bij stil gestaan en je zult zien, in een schuur vol onderdelen geen 2e sensorhouder... balen, dan maar ff bellen naar een lokale 944 "specialist". Verhaal voorgelegd en als antwoord kreeg ik: "oh die heb ik vast wel ergens liggen, maar die zijn maar €50,- nieuw, dus ga ik hem niet zoeken en moet je hem maar ff nieuw bestellen"..... Nou bedankt, dat lost dus mijn probleem op de zaterdag ochtend/middag niet op en daarnaast vind ik het nogal een minne reactie. Met een enigszins recalcitrante houding en een "dan los ik het zelf wel op" gevoel een kwartier later de zaag in de 968 steun gezet. Na het inkorten van de afschermhuls en het maken van 2 vulplaatjes (matgrijs op de foto) zat de sensor keurig pas in het huis en boven het vliegwiel. Na het monteren van het koppelingshuis en definitief plaatsen van de sensor is het blok klaar om in te bouwen . Het heftafeltje dus onder de koets gereden en deze voorzichtig (heeeeel voorzichting over het blok laten zakken). Nog een beetje zakken.... Bouten van het subframe vastdraaien, voorzichtig de heftafel laten zakken... Klaar! Het blok keurig op zijn plek. Maar er is nog zat te doen, vacuüm, elektra en leidingwerk aansluiten, aandrijflijn terugplaatsen en dan zwerven er ook nog een paar stukken plaatwerk door de garage... Het plan is om eerst het blok draaiend te hebben en daarna pas de rest van de auto af te bouwen, mocht er dan nog wat te voorschijn komen wat wat extra aandacht verdiend is het mogelijk beter bereikbaar dan met al het plaatwerk weer op zijn plek. Begonnen dus met de inlaat en het luchtfilter. Het luchtfilter moet er een worden van een 944S2, deze wordt onder de neusplaat gemonteerd en is in mijn ogen een veel betere optie dan die gure cone/open luchtfilters. Helaas is de ruimte alleen wat beperkt en de carrosserie van de 944S t.o.v. de 944S2 marginaal anders, waardoor alles net niet direct past. Heel veel passen dus en daartoe moest eerst het koplampmechaniek erin en afgesteld. Deze zat namelijk (ook) redelijk in de weg. Voor het idee, tussen de stang van het koplampmechaniek, de buis voor de inlaat en de motorkap zit ongeveer 3-4mm speling, 2 mm aan weerszijde van de inlaatbuis dus . Montage van het klaplampmechaniek [img]http://i414.photobucket.com/albums/pp227/xR4MS3Sx/Porsche%20944S%201986/P1010226_zpsrgg8nt97.jpg[/img%20[img]http://i414.photobucket.com/albums/pp227/xR4MS3Sx/Porsche%20944S%201986/P1010228_zpsno6tdryq.jpg[/img] Mechanieken op hun plek: En dan begint het zomaar op een auto te lijken To be continued
|
18 apr 2016 14:04 |
|
|
MPH
Ede
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Om van te watertanden Dennis! Leuk detail: Dat bordje op de frontplaat op de ena laatste foto!
_________________________________________ 944S ‘87 Nijlgroen
ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration ex 924 T ‘79 ex 911 3.0 Targa '79 Ex 987 S 3.4 '06
|
18 apr 2016 19:10 |
|
|
han924s
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Wow Dennis....dat gaat als de brandweer daar bij jou. Het ziet er ontzettend mooi uit. Leuk om dit weer te volgen. Topjob!
_________________________________________ Porsche 924 S '86. Steingrau
|
18 apr 2016 20:15 |
|
|
pa951
Gelderland
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Erg mooi hoor, zal je straks echt plezier mee hebben als je kunt rijden ook.
_________________________________________ Blue Beast Porsche 951-ls376/550 widebody 1986 there is no substitute for cubic inches
|
21 apr 2016 10:33 |
|
|
R4MS3S
944 2.5 coupé ('83)
944S met 3.0L variocam targa ('86)Lochem
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
Begint ook nu redelijk op te schieten, laatste week allerlei randapparatuur voor het blokje aan kunnen sluiten, misschien deze week maar eens starten... @ PA, Hope so! Hoe is het eigenlijk met de blauwe breedbouw v8? Krijgt dat al een beetje vorm?
|
25 apr 2016 13:10 |
|
|
Jaime944
|
Re: Aan de knutsel, 944s met 968 motor "S3"
gisteren deze auto in het echt mogen bekijken, top werk!
|
22 mei 2016 20:12 |
|
|