Auteur |
Bericht |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Ik niet.
Succes met je speurtocht. Wat het extra leuk zou maken, is wanneer het een door de fabriek ontkende special is. Dan heb je echt wat bijzonders (is een 968CS natuurlijk van zichzelf al).
Keep us posted, met name de informatie die je eventueel opsnort.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
21 sep 2005 14:35 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
1.Je mag zeker fier zijn, maar ik zou al dat gezeik al lang moe zijn, daarom schreef ik dat ik dit nooit zou doen
2. Als je wil rij ik er wel even mee naar de testbank
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 sep 2005 14:36 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
1 . Dat ben ik , en dat ben ik ook
2 . Daar hou ik je aan
Wanneer past het (vanaf volgende week) dan kan ik een afspraak maken
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 sep 2005 14:42 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Heb ik ook een kans?
Hallo 911-lover,
Ik weet niet of er inderdaad 968-ers CS met een speciale motorcode zijn verkocht. Ik heb er nooit iets over gelezen of gehoord, alhoewel dit voor de CS best had gemogen.
Voor Porsche vind ik dit een gemiste kans, het moet niet moeilijk zijn om uit de motor 20 a 30 pk meer te persen bij gelijkblijvende betrouwbaarheid. Het model kan het aan en het had zeker bijgedragen aan het 'racey' imago van de CS en daarmee aan de verkoopcijfers.
Wat ik wel weet uit mijn jeugd is dat met 4 vrienden wij exact dezelfde brommer hadden (Honda C-50), en dat deze in standaarduitvoering nogal wat verschil in prestatie hadden. De een was gewoon significant sneller dan de ander.
Misschien heb je een 'snel' exemplaar met de normale codes.
Maar dat is ook iets om blij mee te zijn vind ik...
|
21 sep 2005 15:05 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
In g*dsnaam, doe het ppp356. Ik denk dat het hele PF met spanning uitkijkt naar de uitslag. Dan zijn we daar ook vanaf!
|
21 sep 2005 15:36 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Maandag, Dinsdag of vrijdagnamiddag.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 sep 2005 15:53 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
OK , ik zal ze bellen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 sep 2005 15:54 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
|
21 sep 2005 15:56 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Paul Maandag 3 oktober 16.00u daar dus als je hier om 15.00u bent kunnen we nog eerst rustig een koffietje drinken.
Moest er iets tussenkomen (van hun zijde) dan bellen ze me
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 sep 2005 16:07 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Nu wordt er gehandeld
|
21 sep 2005 16:10 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Code M151: 968 CS engine deviating parts.
Geen idee wat er dan anders is en waarom. Kan dus meer vermogen zijn, maar evenzogoed kan het ook iets anders zijn. Wel vind ik het interessant om te weten of je deze optiecode hebt...
|
21 sep 2005 16:14 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
we wachten in volle spanning af
_________________________________________ Got coffee?
|
21 sep 2005 16:18 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Het zou toch wel de ultieme jongensdroom zijn
Vroeguhhh toen ik nog klein was droomde ik over mijn nieuwe casio horloge, dan zaten er allemaal verborgen functies en extra's op
Grondig onderzoeken en testen dat "blauwe beest" (monsters zijn meestal lelijk ) Succes 911-lover, ik hoop dat het is
Shark
|
21 sep 2005 16:29 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Na zoeken hier de verklaring gevonden van het M151 pakket
dus kort samen gevat ELKE CS bezit die code
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 sep 2005 16:41 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Leuk topic, lekker veel actie !
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
21 sep 2005 16:51 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Kijk, weer wat geleerd. Zoals gezegd, ik weet alleen van het bestaan van de code en niet wat deze inhoudt.
|
21 sep 2005 17:00 |
|
|
racebeus
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
Koen, ben ook erg benieuwd.
Ik heb nl nog een reserveblok liggen uit een clubsport!
Ook nieuwsgierig in welk(e) onderdelen het verschil zit.
Hoop dat je terzijnertijd een paar "geheime"onderdelennummers vindt!
p.s. ben zelf bij 270 op de teller blijven steken, dit lag echter aan mij en de autobahn. Weet zeker dat het harder kan!
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
21 sep 2005 17:07 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
| | | | racebeus schreef: Koen, ben ook erg benieuwd. Ik heb nl nog een reserveblok liggen uit een clubsport! Ook nieuwsgierig in welk(e) onderdelen het verschil zit. Hoop dat je terzijnertijd een paar "geheime"onderdelennummers vindt! p.s. ben zelf bij 270 op de teller blijven steken, dit lag echter aan mij en de autobahn. Weet zeker dat het harder kan! | | | | |
Dus volgens het duitse Porsche Forum bezit elke CS de volgende onderdelen die sowieso verschillen met een normale 968 zonder discussie
Kleinere alternator , kleinere batterij , ander vliegwiel , geen of andere afdekkingen (plastic kappen) , enzoverder.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 sep 2005 17:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Afhankelijk van de accesoires kun je de grotere accu en dynamo weer terug krijgen heb ik vernomen. Ook heb ik de plastic kap wel eens op een CS gezien. Maar dat kan ook later zijn gedaan door de bezitter...
Dat andere vliegwiel... is dat zo?
|
21 sep 2005 17:19 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ook daar zijn er een paar die ook die ongelooflijke cijfers aanhalen van hun 968CS
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 sep 2005 17:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Autovisie kwam bij een test op het volgende: top 259 km/u. Één keer liep de CS tot 280 km/u op de teller, overeenkomend met 264 km/u echt.
|
21 sep 2005 17:42 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Bij mij is dit elke keer en een stukje erboven zelfs .(wat zondag zowel de bestuurder van een 996 Carrera 4S met Ruf uitlaat en een bestuurder van een E klasse 55 AMG (Voll Offen) en zijn bijzitter en eigenaar van een E500 tot grote verbazing bevestigden. Ach ja , die hun tellers weken ook af en konden ook niet sneller.)
Er is een verschil tussen boekjes en de werkelijkheid. Het leven zou verdomme prachtig zijn (maar ook veel te voorspelbaar) als alles volgens het boekje verliep en jij zat dan zonder werk
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 sep 2005 18:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Heb ik gezegd dat deze cijfers gelden voor iedere 968? Nee. De tellerafwijking zal niet altijd hetzelfde zijn en het motorvermogen wijkt ook wat af per exemplaar.
Wel is het zo dat uit deze test op te maken valt dat de standaard 968 op de teller 280 km/u kan halen en ook harder loopt dan de fabriek zegt (hetgeen bij Porsche normaal is).
|
21 sep 2005 18:16 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik vind 280 teller/265 echte km hard zat! Haalt mijn elfje echt niet!
Koen, met regelmatig zulke snelheden heb jij hebt zeker al een
van de benzine zegeltjes kunnen kopen?
Blijf het wel erg hard vinden voor een vierpittertje! Ik denk ook niet dat er veel auto's voor minder tweedehands te koop zijn die dit ook halen en dan heb je nog een Porsche ook! Ik vind een 968 CS ook erg stoer, maar helaas, you can't have them all! Niet eens zozeer de portemonnee als wel de plaats in de schuur...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
21 sep 2005 18:25 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
moet je eens naar Monsters Inc. kijken, mijn dochter vindt ze geweldig
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 sep 2005 19:35 |
|
|