Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:56

Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Straks is het zover 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
911-lover schreef:
Hij loopt niet alleen goed maar zeer goed. Dat een bezitter van een Elver dit niet zo graag hoort begrijp ik.
:shock:

Ik niet.

Succes met je speurtocht. Wat het extra leuk zou maken, is wanneer het een door de fabriek ontkende special is. Dan heb je echt wat bijzonders (is een 968CS natuurlijk van zichzelf al).

Keep us posted, met name de informatie die je eventueel opsnort.

21 sep 2005 14:35
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
1.Je mag zeker fier zijn, maar ik zou al dat gezeik al lang moe zijn, daarom schreef ik dat ik dit nooit zou doen :wink:

2. Als je wil rij ik er wel even mee naar de testbank :salut: :wink: :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

21 sep 2005 14:36
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
1.Je mag zeker fier zijn, maar ik zou al dat gezeik al lang moe zijn, daarom schreef ik dat ik dit nooit zou doen :wink:

1 . Dat ben ik , en dat ben ik ook :roll: :wink:

2 . Daar hou ik je aan :salut:
Wanneer past het (vanaf volgende week) dan kan ik een afspraak maken :wink:

Laatste update 22/10/2013

21 sep 2005 14:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Heb ik ook een kans?
Hallo 911-lover,

Ik weet niet of er inderdaad 968-ers CS met een speciale motorcode zijn verkocht. Ik heb er nooit iets over gelezen of gehoord, alhoewel dit voor de CS best had gemogen.

Voor Porsche vind ik dit een gemiste kans, het moet niet moeilijk zijn om uit de motor 20 a 30 pk meer te persen bij gelijkblijvende betrouwbaarheid. Het model kan het aan en het had zeker bijgedragen aan het 'racey' imago van de CS en daarmee aan de verkoopcijfers.

Wat ik wel weet uit mijn jeugd is dat met 4 vrienden wij exact dezelfde brommer hadden (Honda C-50), en dat deze in standaarduitvoering nogal wat verschil in prestatie hadden. De een was gewoon significant sneller dan de ander.

Misschien heb je een 'snel' exemplaar met de normale codes.

Maar dat is ook iets om blij mee te zijn vind ik...

21 sep 2005 15:05
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
911-lover schreef:
ppp 356 schreef:

In g*dsnaam, doe het ppp356. Ik denk dat het hele PF met spanning uitkijkt naar de uitslag. Dan zijn we daar ook vanaf! :wink:

21 sep 2005 15:36
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:
ppp 356 schreef:

Maandag, Dinsdag of vrijdagnamiddag. :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

21 sep 2005 15:53
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
OK , ik zal ze bellen :wink:

21 sep 2005 15:54
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
:ba: :ba:

21 sep 2005 15:56
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Paul :arrow: Maandag 3 oktober 16.00u daar dus als je hier om 15.00u bent kunnen we nog eerst rustig een koffietje drinken.
Moest er iets tussenkomen (van hun zijde) dan bellen ze me :wink:

21 sep 2005 16:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Nu wordt er gehandeld 8)

21 sep 2005 16:10
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Code M151: 968 CS engine deviating parts.

Geen idee wat er dan anders is en waarom. Kan dus meer vermogen zijn, maar evenzogoed kan het ook iets anders zijn. Wel vind ik het interessant om te weten of je deze optiecode hebt...

21 sep 2005 16:14
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
we wachten in volle spanning af :roll:

21 sep 2005 16:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Het zou toch wel de ultieme jongensdroom zijn :o

Vroeguhhh toen ik nog klein was droomde ik over mijn nieuwe casio horloge, dan zaten er allemaal verborgen functies en extra's op 8)

Grondig onderzoeken en testen dat "blauwe beest" (monsters zijn meestal lelijk :idea:) Succes 911-lover, ik hoop dat het :zwbl: is

Shark :wink:

21 sep 2005 16:29
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Devils son schreef:
Code M151: 968 CS engine deviating parts.

Geen idee wat er dan anders is en waarom. Kan dus meer vermogen zijn, maar evenzogoed kan het ook iets anders zijn. Wel vind ik het interessant om te weten of je deze optiecode hebt...

Na zoeken hier de verklaring gevonden van het M151 pakket

Duits Porsche Forum schreef:
Das ist das Motor -Paket.

Der CS hatte doch eine kleinere Lichtmaschine, Batterie, anderes Schwungrad, keine oder andere Abdeckungen ...etc.

Porsche hat das zu einem Ausstattungspaket zusammengefasst und mit "Motorteile CS" abgekürzt.

mein CS hat auch die MNR 151, bei mir steht da abweichende Motorteile CS.

Diese MNR 151 müsste aber jeder CS haben da es sich hierbei nur um den Entfall
der Motorraumverkleidungen handelt.

dus kort samen gevat ELKE CS bezit die code

21 sep 2005 16:41
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Leuk topic, lekker veel actie !

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

21 sep 2005 16:51
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
911-lover schreef:

dus kort samen gevat ELKE CS bezit die code

Kijk, weer wat geleerd. Zoals gezegd, ik weet alleen van het bestaan van de code en niet wat deze inhoudt.

21 sep 2005 17:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Bericht 
911-lover schreef:

Koen, ben ook erg benieuwd.
Ik heb nl nog een reserveblok liggen uit een clubsport!
Ook nieuwsgierig in welk(e) onderdelen het verschil zit.
Hoop dat je terzijnertijd een paar "geheime"onderdelennummers vindt!
p.s. ben zelf bij 270 op de teller blijven steken, dit lag echter aan mij en de autobahn. Weet zeker dat het harder kan!

21 sep 2005 17:07
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
racebeus schreef:
911-lover schreef:

Koen, ben ook erg benieuwd.
Ik heb nl nog een reserveblok liggen uit een clubsport!
Ook nieuwsgierig in welk(e) onderdelen het verschil zit.
Hoop dat je terzijnertijd een paar "geheime"onderdelennummers vindt!
p.s. ben zelf bij 270 op de teller blijven steken, dit lag echter aan mij en de autobahn. Weet zeker dat het harder kan!

Citaat:
Der CS hatte doch eine kleinere Lichtmaschine, Batterie, anderes Schwungrad, keine oder andere Abdeckungen ...etc.

Dus volgens het duitse Porsche Forum bezit elke CS de volgende onderdelen die sowieso verschillen met een normale 968 zonder discussie

Kleinere alternator , kleinere batterij , ander vliegwiel , geen of andere afdekkingen (plastic kappen) , enzoverder.

21 sep 2005 17:16
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
911-lover schreef:

Dus volgens het duitse Porsche Forum bezit elke CS de volgende onderdelen die sowieso verschillen met een normale 968 zonder discussie

Kleinere alternator , kleinere batterij , ander vliegwiel , geen of andere afdekkingen (plastic kappen) , enzoverder.

Afhankelijk van de accesoires kun je de grotere accu en dynamo weer terug krijgen heb ik vernomen. Ook heb ik de plastic kap wel eens op een CS gezien. Maar dat kan ook later zijn gedaan door de bezitter...

Dat andere vliegwiel... is dat zo?

21 sep 2005 17:19
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Ook daar zijn er een paar die ook die ongelooflijke cijfers aanhalen van hun 968CS

Citaat:
Bei mir ist 4000 rpm ca 160
und irgendetwas über 6000 rpm ca 280

Gruß,
Jörg

Citaat:
285 km/h bei 6.900 U/min

'79 924 2.o indianarot metallic
'94 968 CS speedgelb

Citaat:
NE, NE, NE Kanari...die Angaben von Wolfgang kann ich bestätigen - Tacho 285 bei 6.900 U/Min.

Und ich habe zwar ein Teil das mundgeblasen wird, aber der Tacho ist´s garantiert nicht !!!

Gruß
Wischel

´94 968 CS Speedgelb

eigenaar van gewone 968 schreef:
Hi, also meiner rennt 280 und bei 210 zeigt er genau 5000U/min an!

Gruß AD968

21 sep 2005 17:24
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Autovisie kwam bij een test op het volgende: top 259 km/u. Één keer liep de CS tot 280 km/u op de teller, overeenkomend met 264 km/u echt.

21 sep 2005 17:42
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Devils son schreef:
Autovisie kwam bij een test op het volgende: top 259 km/u. Één keer liep de CS tot 280 km/u op de teller, overeenkomend met 264 km/u echt.

Bij mij is dit elke keer en een stukje erboven zelfs .(wat zondag zowel de bestuurder van een 996 Carrera 4S met Ruf uitlaat en een bestuurder van een E klasse 55 AMG (Voll Offen) en zijn bijzitter en eigenaar van een E500 tot grote verbazing bevestigden. Ach ja , die hun tellers weken ook af en konden ook niet sneller.)
Er is een verschil tussen boekjes en de werkelijkheid. Het leven zou verdomme prachtig zijn (maar ook veel te voorspelbaar) als alles volgens het boekje verliep en jij zat dan zonder werk :wink:

21 sep 2005 18:03
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
911-lover schreef:
Er is een verschil tussen boekjes en de werkelijkheid.

Heb ik gezegd dat deze cijfers gelden voor iedere 968? Nee. De tellerafwijking zal niet altijd hetzelfde zijn en het motorvermogen wijkt ook wat af per exemplaar.

Wel is het zo dat uit deze test op te maken valt dat de standaard 968 op de teller 280 km/u kan halen en ook harder loopt dan de fabriek zegt (hetgeen bij Porsche normaal is).

21 sep 2005 18:16
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ik vind 280 teller/265 echte km hard zat! Haalt mijn elfje echt niet! :?

Koen, met regelmatig zulke snelheden heb jij hebt zeker al een

Afbeelding

van de benzine zegeltjes kunnen kopen?

Blijf het wel erg hard vinden voor een vierpittertje! :res: Ik denk ook niet dat er veel auto's voor minder tweedehands te koop zijn die dit ook halen en dan heb je nog een Porsche ook! Ik vind een 968 CS ook erg stoer, maar helaas, you can't have them all! Niet eens zozeer de portemonnee als wel de plaats in de schuur... :roll:

21 sep 2005 18:25
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Shark schreef:
Het zou toch wel de ultieme jongensdroom zijn :o

Vroeguhhh toen ik nog klein was droomde ik over mijn nieuwe casio horloge, dan zaten er allemaal verborgen functies en extra's op 8)

Grondig onderzoeken en testen dat "blauwe beest" (monsters zijn meestal lelijk :idea:) Succes 911-lover, ik hoop dat het :zwbl: is

Shark :wink:

moet je eens naar Monsters Inc. kijken, mijn dochter vindt ze geweldig :wink:

Afbeelding

21 sep 2005 19:35
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende