ik zit met een probleem ik heb vorige week mij Porsche 944 type 2 opgehaald van de winter stalling nu was er helaas vocht binnen in de auto gekomen alles wit uitgeslagen van binnen en ook onder de motorkap (gelukkig is alles is weer gedroogd en schoon van binnen moet alleen de motor nog schoon maken) ook de cockpit/teller unit was vochtig van binnen maar deze heb ik enkele dagen binnen op de venster bank laten drogen en is weer kurk droog nu reageert de temperatuur meter vreemd, bij koude start gaat hij gelijk een stuk omhoog en binnen 2 a 3 minuten staat hij helemaal omhoog en begint ook het lampje boven aan te branden soms valt hij terug maar blijft daar na heel hoog staan terwijl de motor nog niet warm is ook als de motor warm is blijft dit probleem er ook de benzine meter komt niet helemaal omhoog
zou dit probleem in de sensoren kunnen liggen of in de cockpit zelf voor de stalling was er niks aan de hand alleen de toeren teller viel soms weg waar ik wel een nieuwe sensor voor heb liggen heb de bedradingen nagekeken maar kon niks aparts gevonden krijgen
ik weet zelf niet goed waar dit in zit geef er niks om een nieuwe cockpit/teller unit te kopen maar ze zijn niet goedkoop en zou het zonde vinden om het te kopen als het daar niet in zit graag jullie advies
De storing die je omschrijft zou ik niet meteen durven relateren aan de specifiek onderdeel. Wat je wel eerst kan doen is kijken hoe het schommelen van de naald overeenkomt met het schommelen in ohmse waardes van de sensor. Als dit zo is is waarschijnlijk de sensor hemelen, zo niet dan zit het probleem vermoedelijk in de klok, of (mogelijk/worst case) in de bekabeling in de vorm van kortsluiting.
succes!
30 maart 2016 23:45
danny timmers
Porsche 944 type 2
Re: storing temperatuur meter 944 type 2
bedankt voor de info heb het klokken spel in gespoten met wd 40 en nu begint de temperetuur meter weer normaal te werken af en toe schiet hij omhoog dus eerst wat meer los rijden en wacht even af wat het doet anders wordt het toch een ander klokenspel
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum