Re: BMW M135i of 135i cabrio?
Ik kan je iig wat vertellen over een 1 serie cabrio.
Wij rijden hier een 120d cabrio uit 2009 met een volledig M pakket uitgevoerd in de kleur LeMans blau.
Zelf in 2010 met 9k op de teller naar Nederland gehaald en als dagelijkse wagen ingezet met min 30k km per paar en afgelopen jaar zelfs 50k.
Tellerstand inmiddels bijna 260.000km. Technische problemen tot nu toe: nul.
Auto heeft alleen regulier onderhoud nodig gehad en vervanging van de slijtage delen.
Mss kan Hans je meer vertellen over het blok, die heeft hij nl. in zijn 3 liggen.
Aangezien je een fris exemplaar met 50k op de teller op het oog hebt, zie ik niet waarom je meer onderhoud zou hebben omdat de leeftijd hoger is.
50k is nog steeds peanuts en bij ons heeft het ook zeker 30k geduurd voordat alles lekker was ingelopen. Zeker het aangrijpen van de koppeling.
Lekkages? Nul, ook niet met een week lang sneeuw op het dakkie. Want ja ook met deze auto kun je perfect op wintersport. Wel zorgen dat de optie ski luik is aangevinkt.
Ik heb zelf de auto 3 jaar gereden en mijn vrouw inmiddels ook al weer 3 jaar dagelijks. Zij stapt er altijd nog met een smile uit de auto.
Ik mag em dan ook niet verkopen van haar. En ik kan haar eigenlijk ook geen ongelijk geven. De auto is van alle gemakken voorzien, goede navi, 12gb harde schijf, stoel verwarming
car kit die beetje afhankelijk van hoe de wind staat ook heel goed werkt met de kap open. Parkeer sensoren voor en achter.
Dakje is voorzien van glazen ruit, dus ook met lagere temperaturen lekker open en tot 40km per uur kun je deze rijdend openen. Je kunt het ook met de afstandbediening doen als je bij de auto komt aangelopen, erg handig
Wij hebben nooit last gehad van vandalisme en ook deze auto staat zo beetje overal geparkeerd waar het nodig is.
Tja en dan loop je meer risico op krasjes en butjes. Zal met de M135i niet anders zijn.
Daar de bij maakt het ook nog uit welk treinstation, die van Terborg zal je minder problemen opleveren dan die van Rotterdam CS.
Auto is wat zwaar in de neus, dat merk je idd over de dijkweggetjes. Maar de auto laat zich erg makkelijk over die bergweggetjes boenderen.
Wij vinden het daarbij heerlijk als het kapje naar beneden kan, zonnetje op je knar, gekwetter van vogels en de geur van gras.
Dan maakt het niet uit hoeveel pk je hebt en of je 3 tienden sneller door een bocht kunt.
Het is gewoon genieten en wij hebben niet de behoefte gehad daarvoor een andere auto erbij te kopen.
M pakket is een must, maar dat is op de 135 iig standaard
Geen minpunten?
Jawel hoor. Zo beginnen de sierlijsten los te komen wss door het torderen van de auto.
18 inch vond ik wat aan de te harde kant
2009 versies nog geen mogelijkheid tot streamen van muziek
zicht naar achteren, met kap dicht is beperkt.
spiegeltjes zijn wat klein tov je nu gewend bent, maar o zo veel fraaier
maar eigenlijk verders niets noemenswaardig.
De 1 tov een mini, afgelopen jaar een paar dagen in een dichte versie door schotland gereden. Dan wint de mini het wat betreft driving fun