Auteur |
Bericht |
F@RGO
|
Hoi Koen,
zit je wel met de juiste maten van banden ?
Die kunnen ook voor een optimistische afwijking zorgen hoor, dat weet u ook wel,
maar dat een 968 heel hard scheurt dat weet ik uiteraard ook na een ooit gedane test, maar chrono 290 lijkt mij wel heel optimistisch.
Hoedanook, het heeft altijd een goed gevoel dat uw wagen zekers de opgegeven fabrieksopgave haalt, en eerlijk gezegd, 250 is meer dan rap
genoeg dacht ik
|
21 sep 2005 21:51 |
|
|
racebeus
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
21 sep 2005 22:10 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Dat is met recht ongeloooooofelijk. 160 bij 4.000 zou toch echt 240 bij 6.000 moeten zijn, verondersteld dat in dezelfde versnelling wordt gereden. Toch?
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
21 sep 2005 22:32 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
ik ben benieuwd koen
kun je dat artikel wat jij in je boek hebt staan van die paar speciale uitvoeringen van de CS niet scannen en hier op het forum gooien
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
21 sep 2005 22:44 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Die vond ik ook raar , maar ik heb aangenomen dat zijn "uber" en "ca" erg flexibel is.
Bij 287 km/u had ik 6700 toeren dus dat zijn er eventjes 700 meer.
Hier is het beruchte fotootje weer Dit is gemaakt toen ik achter Jaco hing op de terugweg van Dinslaken
@Robbie : Dat boek met dat artikel heb ik niet. Ik heb enkel een boek waar een lijst instaat dat de CS 305 pk zou hebben. Die heeft hier al ooit gestaan , maar zou volgens forummers een drukfout zijn.
Dat er een deel met meer vermogen zouden gemaakt zijn is mij door iemand van 9ff verteld en door een medewerker van Porsche Dusseldorf bevestigd. Alles helaas mondeling. Maar ik moet net zo afwachten als jullie en hopen (ik in elk geval) dat ik zo eentje van die weinige heb.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
Laatst bijgewerkt door 911-lover op 22 sep 2005 0:31, in totaal 1 keer bewerkt.
|
21 sep 2005 23:01 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
De 968 Turbo S had 305 pk
De 968 Turbo RS 337 pk
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
21 sep 2005 23:37 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Koen ik vind het een pracht verhaal, bijna een spannend jongensboek. Ik kijk al verlangend uit naar het vervolg van dit draadje.
Ik heb nog ergens een stukje over ervaringen op de Ring met een CSgelezen.
Alleen de ervaring met de bandjes komt niet overeen met jouw versie. "Slijtage is erg weinig, de banden slijten zeer gelijkmatig en gaan gerust 100 snelle rondjes Nordschleiffe mee."
|
21 sep 2005 23:38 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Nogmaals het bewijs dat Koen zijn CS geen normale is !
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
21 sep 2005 23:46 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Mijn bandjes waren binnen aanzienbare tijd (hoopte eind volgende maand) aan vervanging toe dus tot daar klinkt het toch vrij normaal.
Hele mooie beschrijving van de wagen van die man.
Vooral de volgende quote ken ik perfect (en Robbie ook toen we naar Knokke gingen in de regen)
Ik ben nog steeds niet het gezicht vergeten van die Audi rijders (en neen we deden het er zeker niet om , integendeel)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 sep 2005 0:01 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Ja het zag er echt normaal uit
|
22 sep 2005 0:07 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Inderdaad, zou het erg leuk voor jou vinden, maar wat ik niet begrijp is dat (je ervan uitgaat dat) het een ander "interesseert" of anders gezegd "wat uitmaakt" hoeveel pk's je nu daadwerkelijk hebt ..... of degene nou een 911 heeft of welke andere auto dan ook
Dan nog, wat maakt jou die mening van anderen over jouw Porsche uit als het zo zou zijn
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
Laatst bijgewerkt door EriC4C op 22 sep 2005 10:56, in totaal 2 keer bewerkt.
|
22 sep 2005 10:49 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Ik begrijp het wel,wat nu
_________________________________________ t beste maar weer...
|
22 sep 2005 10:55 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Nou het is in dit geval natuurlijk wel zo dat deze 968CS waarschijnlijk meer pk's heeft dan een standaard 968CS, en dat maakt het exemplaar van Koen bijzonder en interessant om dit draadje te volgen.
|
22 sep 2005 10:58 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dat zou ik mezelf in dat geval, in het algemeen, afvragen inderdaad.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 sep 2005 10:58 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Het is duidelijk dat het sommige wel uitmaakt.
Ik schrijf iets en het wordt door sommigen dadelijk als een fabeltje afgeschildert.
Mij maakt het idd niet uit of een ander zich wel of niet interesseert in mijn wagen.
Mij maakt het wel uit dat er mensen zijn die me als fabelman en leugenaar willen afficheren.
Dan ga ik op mijn paard zitten
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 sep 2005 11:00 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
In dat geval wel alle relevante tekst quoten
Interessant en leuk voor Koen: JA, maar "maakt het wat uit" in de zin van jaloezie, zoals wordt gesuggereerd
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 sep 2005 11:03 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Neen , dan heb je het fout begrepen of gelezen.
Nergens heb ik iets staan van jalouzie wat nog niet eens in me opgekomen is.Waarom wel? Ik ben gezond jaloers op die prachtige 911-ers en ooit komt er zo eentje terug.
Wel spreek ik van ongeloof.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 sep 2005 11:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Wat de reacties betreft ..... ..... zoals MS964 elders ook al schreef
Wat is er overigens mis met ongeloof tot het tegendeel bewezen is
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 sep 2005 11:07 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik heb nog eens even in de boeken gekeken en haal daar het volgende uit. De 968 motor heeft een toerenbegrenzer die op 6700 tpm staat afgesteld. Bij 6700 toeren in z'n 6 haalt de 968 net geen 265 km/u (gegevens van een CS, dus met 17" wielen en overeenkomstige bandenmaat). Nou is de ene band de andere niet, dus een paar kilometertjes afwijking kan. Maar een 968 NA die tegen de 270 km/u aan loopt of nog harder vanuit de fabriek... die is er niet. Althans, ik ga er vanuit dat er geen Turbo S versnellingsbakken zijn gemonteerd of versnellingsbakken met andere overbrengingsverhoudingen. Met andere woorden: op de foto met 287 km/u, dat was tussen de 260 en 265 km/u in werkelijkheid.
|
22 sep 2005 11:20 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat is een ander verhaal geloof ik
Het tegendeel wordt weldra bewezen.
Met ongeloof is niets mis. Doch er zijn al zeer vele feiten aangehaald net als aangetoond dat de wagen verwonderlijk goed loopt. Dan heeft het niet meer met ongeloof maar met niet willen aannemen te maken.
Maar ja , dat is de huidige mentaliteit denk ik. Die heb ik ook voor het gerecht.
Zolang men geen vrouw is is men tegenwoordig schuldig totdat jezelf je onschuld kan bewijzen.
Normaal gezien is men onschuldig tot men het tegendeel kan bewijzen.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 sep 2005 11:24 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Wat een rare reacties hier toch allemaal !
Stel je eens in de plaats van Koen. Zijn 968 ziet er nikkel uit en rijdt op het eerste zicht veel sneller dan er in de boekjes staat. Toch normaal dat hij zich vragen stelt ?
Bij sommigen komt dit arrogant over en wekt ongeloof terwijl Koen dit helemaal niet wil uitlokken.
Bij mezelf lokt het een gezonde nieuwsgierigheid uit. Het feit dat Porsche enkele afwijkende 968-motoren zou gebouwd hebben, vind ik net interessant. Het zou een mooie anecdote uit de rijke Porsche-geschiedenis zijn.
Ook ik heb mijn twijfels. Gisteren nog op dat Duits forum zitten lezen en blijkbaar zijn er meerdere 968 rijders die 280 km/u halen op hun teller.
Ik schat dat je met de vertekening er af op een 260 km/u uitkomt. Het is ook zo dat Porsche altijd voorzichtig is met de performantie dat ze opgeven. Lijkt me dus heel normaal dat een 968 265 km/u zou halen in plaats van de opgegeven 252 km/u.
Zat ook nog te denken aan volgende : is je 968 niet getuned met een chip ? Misschien heb je er nog niet op gelet ?
Greets,
Rufie.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
22 sep 2005 11:36 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Ik weet niet uit welk boek dit komt, maar cijfers kloppen niet.
Volgens mij is max. toerental 6200, topsnelheid 252 km/u
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
22 sep 2005 11:37 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, het maximum toerental is idd 6700. Zie ook de foto...
De topsnelheid is officieel 252 km/u. Wat ik echter heb gedaan is in de boeken kijken welke snelheid een 968 heeft bij 1000 tpm in 6 en dat maal 6,7, waardoor je weer weet welke snelheid de 968 heeft als deze 6700 tpm in z'n 6 rijdt. Harder gaat hij niet, want de begrenzer steekt daar een stokje voor.
|
22 sep 2005 11:46 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Klopt niet helemaal van die begrenzer , want die 287 op de teller is NIET de top die ik al bereikt heb.
Die was zondag bij 295 . Getuige hiervan mijn bijzitter en (als ze hier nog posten zoals ze beloofd hebben) de eigenaar en zijn bijzitter van de E55AMG (voll offen dus zonder begrenzer)
Vanzelfsprekend dat het toerental dan hoger was dan 6700.
Van een Chip weet ik (voorlopig) niks , maar dat zal binnenkort wel geklaard worden.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 sep 2005 11:52 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dat is precies wat ik bedoel Het is normaal dat Koen zich vragen stelt en de waarheid wil weten .... net als het normaal is dat anderen zich er vraagtekens bij stellen De opmerkingen door Koen wekken blijkbaar de geplaatste reacties op, dus ik denk dat het geen ander verhaal is. Dat Koen dat met zijn goede bedoelingen overigens zelf wel denkt is logisch. | | | | 911-lover schreef: Dat is een ander verhaal geloof ik Het tegendeel wordt weldra bewezen. Met ongeloof is niets mis. Doch er zijn al zeer vele feiten aangehaald net als aangetoond dat de wagen verwonderlijk goed loopt. Dan heeft het niet meer met ongeloof maar met niet willen aannemen te maken. Maar ja , dat is de huidige mentaliteit denk ik. Die heb ik ook voor het gerecht. Zolang men geen vrouw is is men tegenwoordig schuldig totdat jezelf je onschuld kan bewijzen. Normaal gezien is men onschuldig tot men het tegendeel kan bewijzen. | | | | |
Geen terechte vergelijking Koen, want dit heeft niets met onschuld te maken.
Wat het ongeloof en niet (willen) aannemen betreft: daar zit 'm nou net de overeenkomst met het andere verhaal . Jouw ervaringen (en die van enkele anderen) worden gepresenteerd als feiten. Feit is het pas als het objectief is aangetoond. Wij wachten allemaal met positieve spanning de test op de vermogensbank af. Geniet er gewoon zelf van en laat de meningen van anderen .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 sep 2005 12:04 |
|
|