Auteur |
Bericht |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: Porsche VS over ongeluk Paul Walker: eigen schuld
Dikke zever, dan moet je maar meerijden met een professioneel chauffeur als je nadien iets wil verhalen. Iedereen wil en meerijden met een sportwagen of hun vrienden laten rijden met hun eigen wagen, maar dan wel staan huilen als het fout gaat. Rij dan met je eigen wagen, laat niemand meerijden. Laat al zeker niemand rijden met je wagen. Ben wel blij dit te lezen, hoef ik alvast nooit niet meer iemand mee te nemen in mijn wagen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
13 apr 2016 7:21 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Gene zever ... Je reactie was zeker ongenuanceerd.
To the point, waarom ben je dan standaard WA verzekerd voor inzittenden?
Het is maar normaal dat een passagier de mogelijkheid heeft om zijn schade te verhalen op de bestuurder. In hoeverre dat terecht is is uiteindelijk aan (verzekerings)partijen om een eerlijk compromis in te vinden of een rechter die er finaal over beslist.
Blijkt dat de bestuurder in dit geval redelijk over de schreef is gegaan. Dat wordt klaarblijkelijk ook erkend gezien de hoogte van de minnelijke schikking.
Over de Amerikaanse stijl van schadeclaims vorderen heb ik zo ook mijn eigen oordeel. Dat doet verder niets af aan het principe dat het moet kunnen.
|
13 apr 2016 7:46 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Mss heeft Walker wel gezegd; hé joh geef eens gas, kijken hoe hard ie kan of heeft hij de bestuurder afgeleid. Ik vind het belachelijk om de andere partij die ook overleden is (de familie ervan dus) aansprakelijk te stellen omdat die toevallig achter het stuur zat en de ander niet. Ikzelf zou dat nooit doen want de persoon komt er niet mee terug en het gaat wrs dus alleen om geld. Das ook wat je leest in dit verhaal van Walker: hij had nog een carrière voor zich en had dus nog heel veel geld kunnen verdienen en dat lopen de nabestaanden nu mis.... Denk niet dat zij zich heel veel zorgen hoeven te maken met wat hij al verdient heeft. Rouwen mag, rouw zolang je wil maar zadel hier niet anderen mee op..
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
Laatst bijgewerkt door mbembe op 13 apr 2016 22:06, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 apr 2016 20:20 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Ja misschien ...
|
13 apr 2016 22:04 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Dat elke bestuurder aansprakelijk is voor de inzittenden is hopelijk geen nieuws.............. Want dat is gewoon zo. Het is zelfs zo, dat als de passagier geen gordel aanheeft, de bestuurder aansprakelijk is voor letsel dat voorkomen had kunnen worden als de gordel wel was omgedaan.....
Gezever of niet, zo is het geregeld.
|
14 apr 2016 7:27 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Wist ik niet maar klopt idd. Alleen met die gordel dus niet ...
Uitzonderingen op de Schuldloze Derde regeling
Net als bij bijna elke regel, gelden er op de Schuldloze Derde regeling ook een paar uitzonderingen. U krijgt als passagier geen schadevergoeding bij een aanrijding als u:
Moedwillig bij een beschonken bestuurder in de auto stapt Geen autogordel draagt Expres meerijdt met iemand zonder rijbewijs
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
14 apr 2016 7:35 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Dat is hier ook niet het geval. De familie is hier helemaal niet aansprakelijk gesteld, maar de bestuurder zelf. Er staat namelijk dat de schadevergoeding komt uit zijn 'estate' dus uit bestuurder zijn eigen bezit. Ik vind het verder een beetje kromme redenering die getuigt van weinig inzicht in hoe de meeste rechtssystemen wat betreft aansprakelijkheid zijn opgezet. Met 'misschien' kan ik ook alles aantonen. Gelukkig moet men eerst toch ook bewijs voor een bepaalde stellingname voorleggen. Blijkbaar was dit niet het geval gezien de settlement. Jij reed vanmorgen misschien wel te hard op weg naar je werk. Dus je krijgt een bekeuring van de politie. Gelukkig dat dat niet kan. Neemt natuurlijk niets weg dat het een tragisch voorval blijft waar twee goeie vrienden en zakenpartners van elkaar om het leven zijn gekomen. Ik wil trouwens wel eens zien in het hypothetische geval wanneer je zoon of dochter (als je die hebt) met iemand die je kent meerijdt en door toedoen van roekeloos rijden van bestuurder een ongeluk krijgt, met ernstig letsel tot gevolg.Ga je dan geen schade bij de bestuurder verhalen? Wake up ... welcome to the world ... Money rules!
|
14 apr 2016 10:51 |
|
|
Enguess
|
Interessant, altijd gedacht van wel. Hoe dan ook, zwart wit is het zeker niet, kijk maar naar dit verhaal (van advocaten.nl):
|
14 apr 2016 15:13 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Dat tekstje dat ik had gevonden komt ook van een juristen pagina. Daar stond wel bij dat ook al heeft de passagier geen gordel om, of bewust ingestapt bij iemand zonder rijbewijs er "meestal" nog wel "iets" van een schade vergoeding wordt toegekend. Maar dus geen 100% en heb een beetje het idee dat je dan in de jurisprudentie terecht komt en e.e.a. ook afhankelijk wordt van de specifieke zaak en rechter. Voorkomen is beter dan genezen lijkt me hier het beste.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
14 apr 2016 16:16 |
|
|
Enguess
|
Yep, mee eens
|
14 apr 2016 16:42 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Het enige waar ik eventueel een zaak in zie is dat die Carrera na 60 seconden vlam vatte.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
14 apr 2016 16:55 |
|
|