Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:32

Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Straks is het zover 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht 
911-lover schreef:
Devils son schreef:
Autovisie kwam bij een test op het volgende: top 259 km/u. Één keer liep de CS tot 280 km/u op de teller, overeenkomend met 264 km/u echt.

Bij mij is dit elke keer en een stukje erboven zelfs .(wat zondag zowel de bestuurder van een 996 Carrera 4S met Ruf uitlaat en een bestuurder van een E klasse 55 AMG (Voll Offen) en zijn bijzitter en eigenaar van een E500 tot grote verbazing bevestigden. Ach ja , die hun tellers weken ook af en konden ook niet sneller.)
Er is een verschil tussen boekjes en de werkelijkheid. Het leven zou verdomme prachtig zijn (maar ook veel te voorspelbaar) als alles volgens het boekje verliep en jij zat dan zonder werk :wink:

Hoi Koen,
zit je wel met de juiste maten van banden ?
Die kunnen ook voor een optimistische afwijking zorgen hoor, dat weet u ook wel,
maar dat een 968 heel hard scheurt dat weet ik uiteraard ook na een ooit gedane test, maar chrono 290 lijkt mij wel heel optimistisch.
Hoedanook, het heeft altijd een goed gevoel dat uw wagen zekers de opgegeven fabrieksopgave haalt, en eerlijk gezegd, 250 is meer dan rap
genoeg dacht ik 8)

21 sep 2005 21:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Bericht 
http://www.pff-online.de/wbb2/thread.php?threadid=2633438
beetje 10W/40 op het vuur :twisted:

p.s. let op het filmpje!

21 sep 2005 22:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
911-lover schreef:
Ook daar zijn er een paar die ook die ongelooflijke cijfers aanhalen van hun 968CS

Citaat:
Bei mir ist 4000 rpm ca 160
und irgendetwas über 6000 rpm ca 280

Gruß,
Jörg

Dat is met recht ongeloooooofelijk. 160 bij 4.000 zou toch echt 240 bij 6.000 moeten zijn, verondersteld dat in dezelfde versnelling wordt gereden. Toch?

21 sep 2005 22:32
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
ik ben benieuwd koen

kun je dat artikel wat jij in je boek hebt staan van die paar speciale uitvoeringen van de CS niet scannen en hier op het forum gooien :?:

21 sep 2005 22:44
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Anne 2.7 schreef:
Dat is met recht ongeloooooofelijk. 160 bij 4.000 zou toch echt 240 bij 6.000 moeten zijn, verondersteld dat in dezelfde versnelling wordt gereden. Toch?

Die vond ik ook raar , maar ik heb aangenomen dat zijn "uber" en "ca" erg flexibel is.
Bij 287 km/u had ik 6700 toeren dus dat zijn er eventjes 700 meer.
Hier is het beruchte fotootje weer Dit is gemaakt toen ik achter Jaco hing op de terugweg van Dinslaken

@Robbie : Dat boek met dat artikel heb ik niet. Ik heb enkel een boek waar een lijst instaat dat de CS 305 pk zou hebben. Die heeft hier al ooit gestaan , maar zou volgens forummers een drukfout zijn.
Dat er een deel met meer vermogen zouden gemaakt zijn is mij door iemand van 9ff verteld en door een medewerker van Porsche Dusseldorf bevestigd. Alles helaas mondeling. Maar ik moet net zo afwachten als jullie en hopen (ik in elk geval) dat ik zo eentje van die weinige heb. :wink:

Laatste update 22/10/2013

Laatst bijgewerkt door 911-lover op 22 sep 2005 0:31, in totaal 1 keer bewerkt.

21 sep 2005 23:01
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
De 968 Turbo S had 305 pk

De 968 Turbo RS 337 pk

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

21 sep 2005 23:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Koen ik vind het een pracht verhaal, bijna een spannend jongensboek. Ik kijk al verlangend uit naar het vervolg van dit draadje.

Ik heb nog ergens een stukje over ervaringen op de Ring met een CSgelezen.

Alleen de ervaring met de bandjes komt niet overeen met jouw versie. "Slijtage is erg weinig, de banden slijten zeer gelijkmatig en gaan gerust 100 snelle rondjes Nordschleiffe mee."

21 sep 2005 23:38
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Marcos schreef:
Alleen de ervaring met de bandjes komt niet overeen met jouw versie. "Slijtage is erg weinig, de banden slijten zeer gelijkmatig en gaan gerust 100 snelle rondjes Nordschleiffe mee."

Nogmaals het bewijs dat Koen zijn CS geen normale is :D :D :D !

21 sep 2005 23:46
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Mijn bandjes waren binnen aanzienbare tijd (hoopte eind volgende maand) aan vervanging toe dus tot daar klinkt het toch vrij normaal.
Hele mooie beschrijving van de wagen van die man.

Vooral de volgende quote ken ik perfect (en Robbie ook toen we naar Knokke gingen in de regen)

Citaat:
Rijden in de regen is voor ‘experts-only’. Uitbreken in de regen is onverwachts, abrupt, en zonder enige terughoudendheid van de kant van de auto. Alleen een zeer snelle en precieze reactie kan je dan nog redden.

Ik ben nog steeds niet het gezicht vergeten van die Audi rijders (en neen we deden het er zeker niet om , integendeel)

22 sep 2005 0:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
911-lover schreef:
Mijn bandjes waren binnen aanzienbare tijd (hoopte eind volgende maand) aan vervanging toe dus tot daar klinkt het toch vrij normaal.

Ja het zag er echt normaal uit :D :wink:

22 sep 2005 0:07
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
adu schreef:
911-lover schreef:
..... Dat een bezitter van een Elver dit niet zo graag hoort begrijp ik. Ik had daar ook problemen mee toen ikzelf een elver had. ..... Dat eigenaars van andere zeer dikke wagens meer positief verrast zijn door zijn prestaties dan eigenaars van een 911 is mij (tot grote verwondering eigenlijk en eigenlijk spijtig) meer dan duidelijk geworden (afgelopen zondag nog).

Ik ben ook eigenaar van een ff-er maar het zou mij - om je de waarheid te zeggen - niks uitmaken of je nu 200 of 300 pk hebt. Sterker nog, als je een bijzonder type hebt weten te bemachtigen zou ik dat (op z'n Belgisch gezegd) "reuze tof" voor je vinden :thumleft:

Inderdaad, zou het erg leuk voor jou vinden, maar wat ik niet begrijp is dat (je ervan uitgaat dat) het een ander "interesseert" of anders gezegd "wat uitmaakt" hoeveel pk's je nu daadwerkelijk hebt ..... of degene nou een 911 heeft of welke andere auto dan ook :!: :roll:
Dan nog, wat maakt jou die mening van anderen over jouw Porsche uit als het zo zou zijn :?: :|

Laatst bijgewerkt door EriC4C op 22 sep 2005 10:56, in totaal 2 keer bewerkt.

22 sep 2005 10:49
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
EriC4C schreef:
wat ik niet begrijp

Ik begrijp het wel,wat nu :roll: :wink:

22 sep 2005 10:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
EriC4C schreef:
maar wat ik niet begrijp is dat het een ander "interesseert" of anders gezegd "wat uitmaakt" hoeveel pk's je nu daadwerkelijk hebt ..... of degene nou een 911 heeft of welke andere auto dan ook :!: :roll:

Nou het is in dit geval natuurlijk wel zo dat deze 968CS waarschijnlijk meer pk's heeft dan een standaard 968CS, en dat maakt het exemplaar van Koen bijzonder en interessant om dit draadje te volgen.

22 sep 2005 10:58
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
ome piet schreef:
Ik begrijp het wel,wat nu :roll: :wink:

Dat zou ik mezelf in dat geval, in het algemeen, afvragen inderdaad. 8)

22 sep 2005 10:58
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Het is duidelijk dat het sommige wel uitmaakt.
Ik schrijf iets en het wordt door sommigen dadelijk als een fabeltje afgeschildert.
Mij maakt het idd niet uit of een ander zich wel of niet interesseert in mijn wagen.
Mij maakt het wel uit dat er mensen zijn die me als fabelman en leugenaar willen afficheren.
Dan ga ik op mijn paard zitten :wink:

22 sep 2005 11:00
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht 
Marcos schreef:
Nou het is in dit geval natuurlijk wel zo dat deze 968CS waarschijnlijk meer pk's heeft dan een standaard 968CS, en dat maakt het exemplaar van Koen bijzonder en interessant om dit draadje te volgen.

In dat geval wel alle relevante tekst quoten :roll:
EriC4C schreef:
Inderdaad, zou het erg leuk voor jou vinden .....

Interessant en leuk voor Koen: JA, maar "maakt het wat uit" in de zin van jaloezie, zoals wordt gesuggereerd :?: :roll:

22 sep 2005 11:03
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Neen , dan heb je het fout begrepen of gelezen.
Nergens heb ik iets staan van jalouzie wat nog niet eens in me opgekomen is.Waarom wel? Ik ben gezond jaloers op die prachtige 911-ers en ooit komt er zo eentje terug.
Wel spreek ik van ongeloof. :roll:

22 sep 2005 11:05
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht 
Wat de reacties betreft ..... :idea: ..... zoals MS964 elders ook al schreef ;)

Wat is er overigens mis met ongeloof tot het tegendeel bewezen is :?: :wink:

22 sep 2005 11:07
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik heb nog eens even in de boeken gekeken en haal daar het volgende uit. De 968 motor heeft een toerenbegrenzer die op 6700 tpm staat afgesteld. Bij 6700 toeren in z'n 6 haalt de 968 net geen 265 km/u (gegevens van een CS, dus met 17" wielen en overeenkomstige bandenmaat). Nou is de ene band de andere niet, dus een paar kilometertjes afwijking kan. Maar een 968 NA die tegen de 270 km/u aan loopt of nog harder vanuit de fabriek... die is er niet. Althans, ik ga er vanuit dat er geen Turbo S versnellingsbakken zijn gemonteerd of versnellingsbakken met andere overbrengingsverhoudingen. Met andere woorden: op de foto met 287 km/u, dat was tussen de 260 en 265 km/u in werkelijkheid.

22 sep 2005 11:20
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
EriC4C schreef:
Wat de reacties betreft ..... :idea: ..... zoals MS964 elders ook al schreef ;)

Wat is er overigens mis met ongeloof tot het tegendeel bewezen is :?: :wink:

Dat is een ander verhaal geloof ik :wink:
Het tegendeel wordt weldra bewezen.
Met ongeloof is niets mis. Doch er zijn al zeer vele feiten aangehaald net als aangetoond dat de wagen verwonderlijk goed loopt. Dan heeft het niet meer met ongeloof maar met niet willen aannemen te maken.
Maar ja , dat is de huidige mentaliteit denk ik. Die heb ik ook voor het gerecht.
Zolang men geen vrouw is is men tegenwoordig schuldig totdat jezelf je onschuld kan bewijzen.
Normaal gezien is men onschuldig tot men het tegendeel kan bewijzen.

22 sep 2005 11:24
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Wat een rare reacties hier toch allemaal !

Stel je eens in de plaats van Koen. Zijn 968 ziet er nikkel uit en rijdt op het eerste zicht veel sneller dan er in de boekjes staat. Toch normaal dat hij zich vragen stelt ?
Bij sommigen komt dit arrogant over en wekt ongeloof terwijl Koen dit helemaal niet wil uitlokken.
Bij mezelf lokt het een gezonde nieuwsgierigheid uit. Het feit dat Porsche enkele afwijkende 968-motoren zou gebouwd hebben, vind ik net interessant. Het zou een mooie anecdote uit de rijke Porsche-geschiedenis zijn.

Ook ik heb mijn twijfels. Gisteren nog op dat Duits forum zitten lezen en blijkbaar zijn er meerdere 968 rijders die 280 km/u halen op hun teller.
Ik schat dat je met de vertekening er af op een 260 km/u uitkomt. Het is ook zo dat Porsche altijd voorzichtig is met de performantie dat ze opgeven. Lijkt me dus heel normaal dat een 968 265 km/u zou halen in plaats van de opgegeven 252 km/u.

Zat ook nog te denken aan volgende : is je 968 niet getuned met een chip ? Misschien heb je er nog niet op gelet ?

Greets,

Rufie.

22 sep 2005 11:36
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Devils son schreef:
Ik heb nog eens even in de boeken gekeken en haal daar het volgende uit. De 968 motor heeft een toerenbegrenzer die op 6700 tpm staat afgesteld. Bij 6700 toeren in z'n 6 haalt de 968 net geen 265 km/u (gegevens van een CS, dus met 17" wielen en overeenkomstige bandenmaat). Nou is de ene band de andere niet, dus een paar kilometertjes afwijking kan. Maar een 968 NA die tegen de 270 km/u aan loopt of nog harder vanuit de fabriek... die is er niet. Althans, ik ga er vanuit dat er geen Turbo S versnellingsbakken zijn gemonteerd of versnellingsbakken met andere overbrengingsverhoudingen. Met andere woorden: op de foto met 287 km/u, dat was tussen de 260 en 265 km/u in werkelijkheid.

Ik weet niet uit welk boek dit komt, maar cijfers kloppen niet.

Volgens mij is max. toerental 6200, topsnelheid 252 km/u

22 sep 2005 11:37
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
rufie schreef:

Ik weet niet uit welk boek dit komt, maar cijfers kloppen niet.

Volgens mij is max. toerental 6200, topsnelheid 252 km/u

Nee, het maximum toerental is idd 6700. Zie ook de foto...

De topsnelheid is officieel 252 km/u. Wat ik echter heb gedaan is in de boeken kijken welke snelheid een 968 heeft bij 1000 tpm in 6 en dat maal 6,7, waardoor je weer weet welke snelheid de 968 heeft als deze 6700 tpm in z'n 6 rijdt. Harder gaat hij niet, want de begrenzer steekt daar een stokje voor.

22 sep 2005 11:46
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Klopt niet helemaal van die begrenzer , want die 287 op de teller is NIET de top die ik al bereikt heb.
Die was zondag bij 295 . Getuige hiervan mijn bijzitter en (als ze hier nog posten zoals ze beloofd hebben) de eigenaar en zijn bijzitter van de E55AMG (voll offen dus zonder begrenzer)
Vanzelfsprekend dat het toerental dan hoger was dan 6700.
Van een Chip weet ik (voorlopig) niks , maar dat zal binnenkort wel geklaard worden. :wink:

22 sep 2005 11:52
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht 
rufie schreef:
Wat een rare reacties hier toch allemaal !

Stel je eens in de plaats van Koen. Zijn 968 ziet er nikkel uit en rijdt op het eerste zicht veel sneller dan er in de boekjes staat. Toch normaal dat hij zich vragen stelt ?
Bij sommigen komt dit arrogant over en wekt ongeloof terwijl Koen dit helemaal niet wil uitlokken.
Bij mezelf lokt het een gezonde nieuwsgierigheid uit. Het feit dat Porsche enkele afwijkende 968-motoren zou gebouwd hebben, vind ik net interessant. Het zou een mooie anecdote uit de rijke Porsche-geschiedenis zijn.

Dat is precies wat ik bedoel :!:
Het is normaal dat Koen zich vragen stelt en de waarheid wil weten .... net als het normaal is dat anderen zich er vraagtekens bij stellen :!:
De opmerkingen door Koen wekken blijkbaar de geplaatste reacties op, dus ik denk dat het geen ander verhaal is. Dat Koen dat met zijn goede bedoelingen overigens zelf wel denkt is logisch. ;)

911-lover schreef:
Dat is een ander verhaal geloof ik :wink:
Het tegendeel wordt weldra bewezen.
Met ongeloof is niets mis. Doch er zijn al zeer vele feiten aangehaald net als aangetoond dat de wagen verwonderlijk goed loopt. Dan heeft het niet meer met ongeloof maar met niet willen aannemen te maken.
Maar ja , dat is de huidige mentaliteit denk ik. Die heb ik ook voor het gerecht.
Zolang men geen vrouw is is men tegenwoordig schuldig totdat jezelf je onschuld kan bewijzen.
Normaal gezien is men onschuldig tot men het tegendeel kan bewijzen.

Geen terechte vergelijking Koen, want dit heeft niets met onschuld te maken. Afbeelding
Wat het ongeloof en niet (willen) aannemen betreft: daar zit 'm nou net de overeenkomst met het andere verhaal ;). Jouw ervaringen (en die van enkele anderen) worden gepresenteerd als feiten. Feit is het pas als het objectief is aangetoond. Wij wachten allemaal met positieve spanning de test op de vermogensbank af. Geniet er gewoon zelf van en laat de meningen van anderen ..... :bigsmurf:

22 sep 2005 12:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende