964 C2 Cabrio handgeschakeld
********************************************************************************************************************************MOD: Dit is de oude advertentie waar de huidige verkoper - onderaan deze bladzijde - handig op in haakt.
Gaarne even naar beneden scrollen om de juiste verkoper te benaderen ********************************************************************************************************************************Het gaat er dan toch van komen, mijn mooie 964 Cabrio gaat in de verkoop ivm stallingsprobleem. Bij verkoop zal-ie opgevolgd worden door een 996 of 997, met een hard top.
De auto in vogelvlucht:
km stand 269000
bouw: 28-11-1989 (dus modeljaar 90)
origineel Duitse auto, geïmporteerd in 1998
kleur: Forest Green Metallic, Tannengrün
schadevrij, voor zover ik kan zien. Alle originele plakkertjes zijn nog aanwezig.
Geen airco!
APK tot September 2016.
Onderhouds historie bekend vanaf 2003, volledige MOTORREVISIE bij km 245000. Onderhoud en revisie uitgevoerd door Visser Hilversum. Ik heb er zelf weer boekjes bij besteld, de originele zijn er niet meer. vanaf 2014 onderhoud door PSTG in Huizen. Motor is kurkdroog en loopt heel mooi. Trekt de auto uiteindelijk tot over 300km/h op de teller. Verbruikt feitelijk geen olie.
De bak schakelt zoals-ie hoort te doen, koppeling & bekrachtiging OK.
Accu 1 jaar oud. Dynamo gereviseerd, nieuwe spanningsregelaar.
Banden zijn nieuwstaat, Continentals, N-codering (achter). Remmen & ABS perfect, handrem units (incl. kabels) onlangs vervangen.
Lak is mooi, maar heeft 'patina' na zo'n lang leven. Heel kleine beschadiging op motorklep, voor de rest wat krasjes - het gebruikelijke. De lak heeft nog wel zijn mooie, diepe en intense glans. De paravan moet behandeld worden, de afspraak daarvoor is al gemaakt. Rechtsonder is blaasvorming.
Het interieur is heel gaaf uit de strijd gekomen, de auto heeft origineel meegeleverd gekregen de turbo stoelen, incl verwarming (beide). Het sportstuur is er later ingezet en is een fraaie verbetering, wel origineel Porsche stuur. Achterzitjes zijn voorzien van (vaste) gordels. Radio is een Blaupunkt Düsseldorf, maar ik heb er evt ook nog wel een Becker Traffic Pro bij.
De kap is in zeer geode staat, mechanisme werkt prima. Waterdicht. Origineel windschot zit erbij, geen persenning helaas.
het geheel functioneert prima, alles doet het naar behoren, muv de dagteller - die blijft op 0 staan. De km teller werkt wel gewoon.
wat is er niet zo mooi? wel, de paravan nu nog. verder zijn er een paar verbeterpuntjes: als ik tijd had zou ik de upgrade voor de benzine vulslang uit willen voeren, nu ruikt het af en toe naar benzine (kan ook de dop zijn). Verder maken de blowers een piepend geluid (ook af en toe). Ze werken wel perfect. Ik zou ook wel voor de leuk een complete reparatie set willen hebben, nu is-ie incompleet. Als laatste: controle lampjes in combi instrument blisteren. Ik ben er liever maar eerlijk over, want op de foto kan je het niet zien.
Al in al is het gewoon een hele mooie, strakrijdende auto waar je niets meer op zal afschrijven en waar je veel plezier aan zult beleven. Ik heb 'm altijd goed bijgehouden, je zult veel rekeningen aantreffen voor van alles en nog wat.
Prijs:
- € 38.500,- (zonder behandelde paravan)
- € 39.900,- (met behandelde paravan - deze zal volledig bloot worden gelegd, ontroest en gespoten, ruit er natuurlijk uit, wielschermen los).
prijzen zijn vast, een AKK is natuurlijk toegestaan, maar zal de prijs niet veranderen.
bel gerust: 0621855230