Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:51



Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Dilemma 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Dilemma
Die 50 k is neem ik aan totale kosten die hij ondertussen aan de auto heeft gehad inclusief aankoop en dan eventueel inclusief revisie voor de motor.

Twijfel is toegeslagen omdat iemand heeft gezegd: "goh ik hoor wat, ik zou hem helemaal reviseren". Maar het is onduidelijk wat het is en of of het echt noodzakelijk is.....

Zo lees ik het... :scratch:


27 apr 2016 13:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Dilemma
50k is incl het nieuwe misschien niet bestaand probleem :mrgreen:
Zo lees ik het
En om de auto dan maar te koop te zetten lijkt mij een foute keus met de nodige risico's met een toekomstige koper die even verhaal komt halen mocht de auto echt een fiks probleem hebben samen met zijn advocaat
Het lijkt mij logischer om eerst eens uit te vogelen of en wat nou het probleem is van die auto
Bij een andere specialist in ieder geval
Is er niets aan het handje dan ga je een mooie zomer tegemoet met je auto,is er wel wat aande hand dan zou ikin ieder geval de verkoopprijs hierop aanpassen en eerlijk zijn tegen een aspirant koper
Anders krijg je nog meer ellende van die auto net als de aspirant koper
En dat wil niemand lijkt me


27 apr 2016 13:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Dilemma
Het verhaal komt over als: Er komen waarschijnlijk behoorlijke kosten aan, dus nu is het verstandig om er afstand van te nemen. Begrijpelijk dat zeker.
Het is in wezen HET argument die velen met welke auto dan ook aangrijpen om hun auto te gaan inruilen.
Het magische is dat dit bij een 911 niet als enorme waardevermindering hoeft door te werken.
Strikt genomen is dit gek, omdat het in orde maken/brengen van de 911 juist erg veel geld kost.


27 apr 2016 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
voorheen 996 4s nu 911 3.2
Bericht Re: Dilemma
jeff_911 schreef:
Die 50 k is neem ik aan totale kosten die hij ondertussen aan de auto heeft gehad inclusief aankoop en dan eventueel inclusief revisie voor de motor.

Twijfel is toegeslagen omdat iemand heeft gezegd: "goh ik hoor wat, ik zou hem helemaal reviseren". Maar het is onduidelijk wat het is en of of het echt noodzakelijk is.....

Zo lees ik het... :scratch:


:cheers:

I.d.d. 50k als ik de revisie laat doen. Dat een 911 met 212k allang aan revisie toe is dat is mij nu wel duidelijk. Dat hij nog makkelijk zo'n 100k meer kan draaien (volgens de verkoper) lijkt me stug (met de wijsheid van nu).

Het geluid dat het revisiebedrijf hoort kan volgens hun van alles zijn. Van een klep tot een drijfstanglager. Dat weet je pas als het blok uit elkaar ligt. En dan moet je wel door gaan en dat kost me minstens 9k

Als ik hem verkoop dan zal ik duidelijk zijn naar de koper. Ik weet hoe het voelt om besodemietert te worden :cry:
_________________________________________
Geweldig zo'n midlifecrisis. Had ik veel eerder moeten doen!


Laatst bijgewerkt door HaraldL op 27 apr 2016 14:16, in totaal 1 keer bewerkt.



27 apr 2016 14:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Dilemma
Mijn advies, wees eerlijk richting een koper en de reden waarom je hem wegdoet. Laat die koper zich dan ook bewust zijn van het worst case scenario. Voorkomt idd dat er over een tijdje een horde met hooivorken voor je deur staat.
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


27 apr 2016 14:15
Profiel
PorscheForum Rakker
iets met geld en gezondheid
verre oosten
Bericht Re: Dilemma
HaraldL schreef:
jeff_911 schreef:
Die 50 k is neem ik aan totale kosten die hij ondertussen aan de auto heeft gehad inclusief aankoop en dan eventueel inclusief revisie voor de motor.

Twijfel is toegeslagen omdat iemand heeft gezegd: "goh ik hoor wat, ik zou hem helemaal reviseren". Maar het is onduidelijk wat het is en of of het echt noodzakelijk is.....

Zo lees ik het... :scratch:


:cheers:

I.d.d. 50k als ik de revisie laat doen. Dat een 911 met 212k allang aan revisie toe is dat is mij nu wel duidelijk. Dat hij nog makkelijk zo'n 100k meer kan draaien (volgens de verkoper) lijkt me stug (met de wijsheid van nu).

Het geluid dat het revisiebedrijf hoort kan volgens hun van alles zijn. Van een klep tot een drijfstanglager. Dat weet je pas als het blok uit elkaar ligt. En dan moet je wel door gaan en dat kost me minstens 9k

Als ik hem verkoop dan zal ik duidelijk zijn naar de koper. Ik weet hoe het voelt om besodemietert te worden :cry:


Grappig dat je selectief reageert, maar de prijs die je nu stelt is dus mijns inziens niet redelijk. En het lijkt me dat je wel erg snel je oren naar jan en alleman laat hangen. Als nu de volgende specialist roept dat hij niets geks hoort, wat beslis je dan? En het gedoe met besodemieterd worden, tsja je kent de meningen vanuit het vorige draadje inzake je aanschaf.

gr John
_________________________________________
speed is lekker, maar dan wel op de weg


27 apr 2016 14:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Dilemma
'Kan van alles zijn'....nog steeds vind ik het vaag.

Kloppende, bonkende, harde tikkende geluiden zijn zonder meer door een geoefende monteur best te onderscheiden.

Dynamo/fan riem verwijderen dan isoleer je ook de lagering.

Oliedrukmeter, wat geeft die aan.....warme/koude motor....stationair/flink in de toeren....etc.....:?:

Zet anders hier een YouTube fragment op.......dan kunnen we meedenken.

Net jammer dat ik mijn filmpjes met geluid van mijn 3.2 verwijdert heb....anders had je vergelijkingsmateriaal..
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


27 apr 2016 15:25
Profiel
PorscheForum Rakker
iets met geld en gezondheid
verre oosten
Bericht Re: Dilemma
Dial_888 schreef:
'Kan van alles zijn'....nog steeds vind ik het vaag.

Kloppende, bonkende, harde tikkende geluiden zijn zonder meer door een geoefende monteur best te onderscheiden.

Dynamo/fan riem verwijderen dan isoleer je ook de lagering.

Oliedrukmeter, wat geeft die aan.....warme/koude motor....stationair/flink in de toeren....etc.....:?:

Zet anders hier een YouTube fragment op.......dan kunnen we meedenken.

Net jammer dat ik mijn filmpjes met geluid van mijn 3.2 verwijdert heb....anders had je vergelijkingsmateriaal..


Wil, gewoon effe de Porsche naar buiten en hoppa nieuw filmpje is gereed! :D
_________________________________________
speed is lekker, maar dan wel op de weg


27 apr 2016 16:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Dilemma
Mét een revisie zou de investering richting de €50K gaan. En zonder de revisie
Voor €45K te koop zetten? Dapper, maar
ik zou het er niet voor over hebben.

En hoe rot ik het ook voor je vind, ik denk dat je niemand de schuld kan geven dan jezelf. Niet handig aangepakt dit traject. Maar zoals JC zei 'ieder nadeel heb zijn voordeel' dus dit zal ook wel ergens goed voor zijn.
Sterkte.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 apr 2016 16:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.4E Coupé (1972) 944 S2 Coupé (1991/2) 997 Carrera S Coupé (2007)
Den Haag
Bericht Re: Dilemma
Heel vervelend en zuur, jammer van de 3.2 (die ik stiekem een van de leukste post-klassieke 911s vind).

Paar dingen zijn mij op basis van bovenstaande echter niet helemaal duidelijk:

- als het 'maar' een paar mille meer is om te reviseren, waarom zou je dan in paniek verkopen? Je kon 'm je toen je 'm kocht toch veroorloven en had neem ik aan sowieso iets gereserveerd voor (regulier) onderhoud?

- denk je werkelijk €45k te vangen, met dit issue pending? Prijs blijft wat de gek ervoor geeft, maar 3.2s met zoveel kms zonder (evidente) issues van deze orde doen in de handel nauwelijks dat soort geld, laat staan particulier

- en wie heeft nou precies het probleem gediagnosticeerd, op basis waarvan? Je zegt iets over een revisiebedrijf, maar is dat niet een beetje 'wc eend'? Ik zou een 2e specialist laten kijken, een van de hier 'erkende' namen

Anyhow, succes met deze lelijke tegenvaller, hoop dat je een redelijke uitweg vindt.
_________________________________________
Horses for courses....


27 apr 2016 18:14
Profiel
PorscheForum Rakker
voorheen 996 4s nu 911 3.2
Bericht Re: Dilemma
Dial_888 schreef:
'Kan van alles zijn'....nog steeds vind ik het vaag.

Kloppende, bonkende, harde tikkende geluiden zijn zonder meer door een geoefende monteur best te onderscheiden.

Dynamo/fan riem verwijderen dan isoleer je ook de lagering.

Oliedrukmeter, wat geeft die aan.....warme/koude motor....stationair/flink in de toeren....etc.....:?:

Zet anders hier een YouTube fragment op.......dan kunnen we meedenken.

Net jammer dat ik mijn filmpjes met geluid van mijn 3.2 verwijdert heb....anders had je vergelijkingsmateriaal..


Da's wel een goed idee! Ziehier: https://youtu.be/7Nba5jmLzzg
_________________________________________
Geweldig zo'n midlifecrisis. Had ik veel eerder moeten doen!


27 apr 2016 20:15
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Dilemma
Dat klinkt niet lekker. Ik denk ook niet dat het een slecht afgestelde klep is. Het klinkt op een cylinder die lekt bij de aansluiting op de onderblok of het zou ook een kapotte tuimelaar kunnen zijn.

Uitgaande dat er een revisie gedaan moeten worden zal dat snel 10k gaan kosten. Dan is 45K voor deze auto niet realistisch. Ik denk dat je richting 35k moet.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


27 apr 2016 20:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 coupe '87
Flevoland
Bericht Re: Dilemma
Dag Harald,

Geluisterd naar je filmpje, Vervelend maar laat je niet meteen gek maken! Over welk geluid hebben we het hier? Vorig jaar heb ik mijn motor volledig laten reviseren (drijfstanglagers en volledige kop incl kleppen/klepzittingen) . En de kleppenbank is we stil maar geeft nog steeds geluid. En geluid hoor je bij 3.2's. Trust me ik heb slapeloze nachten gehad van tikkie in rechterbank wat in bijna elke 3.2 zit.
Ik hoor bij jou wel meer onrust in de loop vd motor maar ben geen specialist. Wellicht dat je hiermee gewoon 100k verder rijdt. Doe jezelf een plezier en rij langs een luchtgekoelde specialist (bekenden hier op t forum) die je in een rondje meer kan vertellen.

Hoor je ook geluid tijdens vol doortrekken? Als je wilt heb ik filmpje van de mijne en een kennis van me in stationair loop.


27 apr 2016 21:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Dilemma
Wat mij verder opviel is de zeer lage oliedruk, duidelijk minder dan 1 bar bij stationair (warme motor). Specialisten die hem in deze staat van jou zouden inkopen houden rekening met een revisie.

Hoe is t olieverbruik?

Wel OK dat je dit op deze manier communiceert. :thumleft:

Wellicht tref je een iemand (met de juiste connecties) die de gok aandurft.
Succes met de verkoop.
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


27 apr 2016 21:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Dilemma
Dag Harald,

Schiet mij lek maar ik vind het allemaal reuze meevallen, hoogstens wat getik van de kleppen trein. Tis een luchtgekoelde die altijd meer herrie (metallische geluid) tov een 993 of watergekoelde met hydraulische kleppenstoters.

Oliepeil is goed :thumleft:
Oliedrukmeter, dat hij laag staat zou ik me geen zorgen maken.....druk loopt goed op en bovendien brandt het lampje niet....
Uitlaat is mooi droog en zeker niet zwart vd roet.....dus tis ook geen olieboot.

Kortom, doe me een lol en ga naar een Porsche specialist die revisies uitvoert en laat hem ook luisteren.

Ben benieuwd....anders gaan we een keer geluidstesten met 3.2's organiseren......... :cheers:

Ik maak vd week wel een opname vd mijne ter vergelijk.

Succes.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


28 apr 2016 6:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Muiden
Bericht Re: Dilemma
HaraldL schreef:
Vandaag de financiën doorgerekend en helaas moet ik de 911 in de verkoop zetten. Als ik 100% zeker zou weten dat hij over 3 jaar hetzelfde zou opbrengen en de kosten tot een minimum zouden worden beperkt dan kon ik hem wel houden maar nu is het risico te groot dat ik straks geen oog meer dicht doe. En misschien is het geluid (dat ik overigens niet hoor en bij een andere 3.2. net zo klinkt....) wel helemaal geen probleem maar slechts een klep die iets minder goed gesteld staat (zal me niets verbazen van MH)

Dus...... een 911 coupe met:
- matching numbers (in '84 verkocht in Duitsland en in '86 naar Nederland gehaald) met geb. certificaat.
- oliekoeler op versnellingsbak af fabriek
- grand prix wit
- opnieuw gelaste dorpels (professioneel gedaan)
- 212k op de teller

Nieuwe:
- dilivar kopbouten uitlaatzijde
- homokineten aandrijfas
- benzinetank
- impactrubbers (harmonica) rondom
- nieuw gespoten bumpers
- alles werkend (licht, meters, ramen, open dak etc)
- olie (dure) in bak en blok

En de auto is keihard wat hem best wel bijzonder maakt. Heb al diverse restauratie gevallen gezien die op een lappendeken lijken als ze zijn gestraald.

Mag ik hier 45k voor vragen?


Voor een auto met deze 'historie' zo breed op een forum uitgemeten zou ik zelf minder betalen. Verder zou ik bij mijn bod rekening houden met een motor revisie. Gezien beide zou ik max 29k bieden zoals jij er bij je aankoop al voor betaald hebt.

Financieel gezien lijkt het me het beste om deze auto ergens op een site te zetten waarmee je ene groot buitenlands publiek bereikt.


28 apr 2016 9:29
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Dilemma
Een goede 3.2 kost tegenwoordig 55K+ .

Aan deze is al veel hersteld, als een revisie ca. 10k kost (als het al nodig is) dan staat er dus straks een auto met evt een fris blok, dan kost zoiets dus ook gewoon 55k of meer. Kortom ik vind die richtprijs van 45k niet eens zo gek. En natuurlijk zit er een onzekerheid in maar als je 5k speling neemt dan moet er volgens mij een 'wheeler dealer' te doen zijn.


28 apr 2016 9:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Dilemma
Maar als je 55K+ gaat uitgeven aan een 3.2, dan kijk je niet op een duizendje meer of minder en dan koop je een écht onverprutste.

Er zijn weinig liefhebbers die 45k in een 3.2 gaan steken en dan nóg met geknepen billen moeten rijden omdat de revisie er aan komt...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


28 apr 2016 10:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: Dilemma
Het lijkt mij wel een beetje een vervelende tik die ik hoor.
Niet een tik die je zou horen van kleppen die nét verkeerd staan...

Mag ik vragen welke olie er momenteel in zit?
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


28 apr 2016 10:51
Profiel
PorscheForum Rakker
voorheen 996 4s nu 911 3.2
Bericht Re: Dilemma
Ik ben vandaag bij Hendrik van der Deen geweest en naar 3 Porsches geluisterd. Allemaal min of meer tikkend geluid maar minder dan die van mij. Hij vertelde over een oud Porsche medewerker die nu bij een garage in de buurt van mij werkt. Ik heb die man opgezocht en gevraagd of hij naar mijn motor wilde luisteren.

Hij verwacht dat het in de kleppen zit. En meer aan de linker dan aan de rechterkant. A.s. Dinsdag worden ze gesteld. Afwachten wat dat gaat opleveren.
_________________________________________
Geweldig zo'n midlifecrisis. Had ik veel eerder moeten doen!


28 apr 2016 14:34
Profiel
PorscheForum Rakker
voorheen 996 4s nu 911 3.2
Bericht Re: Dilemma
Cloaca schreef:
Het lijkt mij wel een beetje een vervelende tik die ik hoor.
Niet een tik die je zou horen van kleppen die nét verkeerd staan...

Mag ik vragen welke olie er momenteel in zit?


Shell Helix HX7 10W40
_________________________________________
Geweldig zo'n midlifecrisis. Had ik veel eerder moeten doen!


28 apr 2016 14:36
Profiel
PorscheForum Rakker
voorheen 996 4s nu 911 3.2
Bericht Re: Dilemma
rve schreef:

Voor een auto met deze 'historie' zo breed op een forum uitgemeten zou ik zelf minder betalen. Verder zou ik bij mijn bod rekening houden met een motor revisie. Gezien beide zou ik max 29k bieden zoals jij er bij je aankoop al voor betaald hebt.

Financieel gezien lijkt het me het beste om deze auto ergens op een site te zetten waarmee je ene groot buitenlands publiek bereikt.


Bovenstaande zegt dan dus meer over jou dan over mij. Wie straks mijn auto koopt weet exact wat hij krijgt.
_________________________________________
Geweldig zo'n midlifecrisis. Had ik veel eerder moeten doen!


28 apr 2016 14:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: Dilemma
Sinds wanneer maakt de motor dit geluid?
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


28 apr 2016 15:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Muiden
Bericht Re: Dilemma
HaraldL schreef:
rve schreef:

Voor een auto met deze 'historie' zo breed op een forum uitgemeten zou ik zelf minder betalen. Verder zou ik bij mijn bod rekening houden met een motor revisie. Gezien beide zou ik max 29k bieden zoals jij er bij je aankoop al voor betaald hebt.

Financieel gezien lijkt het me het beste om deze auto ergens op een site te zetten waarmee je ene groot buitenlands publiek bereikt.


Bovenstaande zegt dan dus meer over jou dan over mij. Wie straks mijn auto koopt weet exact wat hij krijgt.


Begrijp me niet verkeerd, ik zou niet verzwijgen dat er een mogelijk defect aan de motor is. Ik heb vaak ongezien of ongehoord een Porsche gekocht met dit soort foutjes. De hobby is juist om ze daarna geheel perfect te maken als dat nodig blijkt.

Naar mijn mening is de waarde daling veroorzaakt door de berichtgeving op een forum als dit. De auto heeft een besmette reputatie. Een buitenlandse koper is hier niet door beïnvloed.

Succes met het vinden van de oplossing.


29 apr 2016 1:25
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Dilemma
HaraldL schreef:
Dat een 911 met 212k allang aan revisie toe is dat is mij nu wel duidelijk. Dat hij nog makkelijk zo'n 100k meer kan draaien (volgens de verkoper) lijkt me stug (met de wijsheid van nu).


Volgens mij ligt het iets genuanceerder. Een 3.2 kan makkelijk meer draaien dan 2 ton zonder revisie. Maar als je rond die km-stand de motor open moet maken, dan ga je allerlei slijtage zien, en dan wordt het verleidelijker of logischer om die meteen aan te pakken. En dat loopt qua kosten makkelijk uit de hand. Probleem is niet jouw auto maar veel meer het risico van een Porsche met 2 ton op de klok. Nu denk je iets vreemds te horen, als dat er niet is of was geweest had een lekke voetpakking of een rammelende klep over 3 maanden je met precies hetzelfde dilemma geconfronteerd. Balen, maar volgens mij maar 1 optie: laten maken. En zorgen dat dit verhaal hier je auto niet verder gaat besmetten.


29 apr 2016 8:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.