Re: Porsche Francorchamps Days
Zaterdag was maar een regenachtig en koud dagje Porsche Days maar zondag maakte véél goed. Vanaf de middag mooi zonnig weer, veel volk en erg mooie wagens.
Zelf op zondag gereden in de Classic klasse, was de eerste keer dat ik Spa echt als rijder leerde kennen. Al snel werd duidelijk dat straatbanden niet ideaal zijn, maar leuk was het echt wel. De 968 CS deed het alvast voortreffelijk, gaf veel vertrouwen en kon voldoende kracht ontwikkelen. In mijn reeks helaas ook twee wagens die van het circuit gingen. Een oude racer (zonder veel erg) en een Franse 964 die helaas wel schade opliep.
Dat circuit rijden niet zonder gevaar is bewees LMP1-rijder en Le Mans-winnaar André Lotterer helemaal op het einde van de dag door er met zijn Carrera GT af te gaan in eau rouge.
https://www.youtube.com/watch?v=hwKq4hwXlG8Op zaterdagavond was er ook al een 991 cup zwaar afgegaan. Ik ga zeker nog eens op Spa rijden, en eens een extra setje semi-slicks aanschaffen, maar toch steeds een veiligheidsmarge inbouwen. Ik kom liefst met een hele wagen terug thuis...