Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2025 12:41

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
In dubio - verkopen of houden 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex Boxster 987 S, BMW Z4 Sdrive20i, Ford Mustang Mach-e
Bericht In dubio - verkopen of houden
Heb mijn Boxster (987 S uit 2006) nu ruim 5 jaar. Ik moet een beslissing nemen wat te doen....houden of verkopen, sparen en over 4 jaar een nieuwe 2-hands uit Duitsland importeren ?

Boxster is nu 10 jaar oud, staat 70.000 km op de teller. Houden voor lange tijd (10+ jaar) betekent vermoedelijk AOS, IMS en koelmodificatie door Resto laten aanpassen. Of er dan ooit nog een nieuwe komt is nog maar de vraag.

Verkopen levert nu nog iets van € 25-27K op lijkt me...auto zit er tip-top uit...zeker na de A1 car cleaning poetsbeurt van donderdag a.s., dan € 20K bij sparen en over 4 jaar een 981S van ongeveer 4 jaar oud importeren.

Ik ben er nog niet uit wat verstandiger is.

10 mei 2016 17:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: In dubio - verkopen of houden
Houden en desnoods iets langer doorsparen. Anders zit je 4 jaar zonder Porsche.

10 mei 2016 17:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Tja, blijft lastig....
Ik snap de overweging niet helemaal : "je moet nu beslissen", want ? En: "over 4 jaar een nieuwe 2de hands (?) importeren" , waarom niet over 3 jaar, of 5 of 7..?
Jouw auto staat nu op 70000 km en je hebt 'm 5 jaar. Weet niet hoeveel jij er mee gereden hebt maar is dus niet echt veel. En wie zegt dat je een IMS modificatie moet doen? Is al veel over geschreven maar daar staat geen km. stand voor. Misschien is jouw Boxster er nu al aan toe, of misschien wel nooit? Dus als "nu verkopen omdat hij nog geen modificatie nodig heeft" de reden is? Misschien haakt de eventuele koper nu ook al af omdat ie geen IMS -mod. heeft.
Als je nu verkoopt en gaat sparen, scheelt dat afschrijving. Maar heb je ook jaren geen Porsche...... Het blijft volgens mij allemaal niet in te schatten, doe mij een glazen bol.
Ik zou lekker blijven rijden en proberen te sparen als een 981 jouw wens is. Er komt een tijd dat de waarde van jouw huidige 987 plus gespaarde geld samen goed is voor een 981.

10 mei 2016 18:06
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Afschrijving op je huidige S is MI een stuk minder dan op een nieuwere ... ik zou lekker blijven rijden :arrow: je weet wat je hebt, niet wat je krijgt :idea:

10 mei 2016 18:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex Boxster 987 S, BMW Z4 Sdrive20i, Ford Mustang Mach-e
minics schreef:
Tja, blijft lastig....
Ik snap de overweging niet helemaal : "je moet nu beslissen", want ? En: "over 4 jaar een nieuwe 2de hands (?) importeren" , waarom niet over 3 jaar, of 5 of 7..?

Als ik hem wil gaan verkopen is nu in het voorjaar de juiste tijd. ....over die 4 jaar, ik denk dat ik 4 jaar nodig heb om € 20K bij elkaar te sparen om voldoende budget te hebben voor een opvolger. Zou sneller kunnen maar dan blijft er geen geld over voor vakanties, studies etc.

AOS & IMS modificatie....dan rij ik met een iets vertrouwder gevoel dat er geen grote klapper komt v.w.b. onderhoud financiën.

Wellicht inderdaad 987 doorrijden, langer sparen...ook dan komt de opvolger vanzelf. Denk dat ik dat ga doen. Als er bij aanstaande Puur Porsche in Best geen te koop bordje op een zwarte 987S te zien is weet je wat mijn beslissing geweest is.

10 mei 2016 18:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik zou even afwegen wat de kosten zijn van desbetreffende modificaties ,en dan een beslissing nemen.
Lijkt mij niet fijn rijden als je vaak denkt van o god het zal toch niet ,als je een keer iets hoort
En sja afschrijving is niet leuk maar hoort helaas bij de meeste auto's

10 mei 2016 19:11
Profiel
PorscheForum Rakker
981 (ex 987)
Over 4 jaar als de 982 uit is koop je 981S voor rond de 30.000. Ik zou er lekker op wachten en van de 987 genieten. Ik denk niet dat je veel meer plezier zal beleven aan een 981 dan aan een 987. Wellicht is de 981 wel iets foto genieker.

IMS problemen komen maar bij 8% van de motoren voor. Bij de servicebeurt kan je het oude oliefilter vragen en deze open knippen en met een magneet controleren op metaaldelen. Als je er echt bang voor bent de olie niet 2 jaar laten zitten want het probleem wordt veroorzaakt door (met de tijd) verzurende olie die de pakking van het IMS lager kan gaan aantasten. Verder gewoon lekker blijven sturen lijkt me de leukste optie.

10 mei 2016 19:37
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Octaaf schreef:
Over 4 jaar als de 982 uit is ...

De opvolger van de 981 is al bekend, dat is de 718 (interne code 982), die is nu al uit ...

10 mei 2016 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
981 (ex 987)
Haha ik vroeg de verkoper bij Porsche nog of de 718 codenaam 981 gen 2 had maar hij bleef tot 3 keer toe volhouden dat het een 718 was. Maar het is dus een 982. Nou dan lekker wachten tot de 983 met 3 cilinder twin turbo motor uit is om nog een echte 6 cilinder 981 te kopen. :mrgreen:

10 mei 2016 20:09
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Niet wegdoen, ga je anders spijt van krijgen.
Tis al gezegd, je weet wat je hebt...

10 mei 2016 20:17
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Ik zou op geen enkele manier 4 jaar lang zonder een Porsche kunnen leven. Als het echt kriebelt koop dan iets anders, maar wacht geen 4 jaar want niemand weet hoe de wereld over 4 jaar er uit zien.

Afbeelding

10 mei 2016 20:33
Profiel WWW
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Als ik een beetje tussen de regels doorlees heb je je besluit al genomen en moet de de boxster verkocht worden om te kunnen sparen voor een opvolger. Je kunt ook je boxster verkopen en voor dat geld een 996, 924(turbo), 968, 944 of 1e generatie boxster kopen. Deze hebben het dieptepunt al gehad en als je er 1 overneemt van een liefhebber is met een beetje geluk het onderhoud wel te overzien voor 4 jaar.
Rij je toch Porsche, kun je doorsparen en kun je over 4 jaar de auto voor meer verkopen met waarschijnlijk maar iets meer kilometers op de teller. Zo zou ik het doen :salut:

10 mei 2016 20:51
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]