Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:44

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Project amethist 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Project amethist
Eerder heb ik mezelf al voorgesteld in dit draadje http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=42469

En na deelname aan een targa passaggio en de prachtige rit in de Eifel georganiseerd/gesponsord door auto resto in Nijmegen wellicht hoog tijd voor een eigen draadje voor wat betreft de 964

11 mei 2016 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Project amethist
1 van de eerste dingen die ik aanpakte was het versleten stuur. Leer verkleurd, stiknaad los :(

Voor: Afbeelding
Na: Afbeelding

Enigszins spannend om je 'eigen' stuur op te sturen, erg blij met eindresultaat met juiste kruissteek :thumleft:

11 mei 2016 21:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Vermoeide motorsteun(en) die vervangen zijn voor de RS variant. Tevens is de steun van de versnellingsbak vervangen.

Afbeelding

11 mei 2016 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Na ontdekking van deze lekkage, heb ik alle rubberen aansluitingen rondom de olietank vervangen

Afbeelding

11 mei 2016 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Na plaatsing van een set Bilstein B6 en H&R laten uitlijnen en uitwegen. Resultaat van eerste weging:

Afbeelding

Aanpassing noodzakelijk dus :!:

11 mei 2016 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Ondertussen de wielen weg gebracht om in de juiste kleur weer helemaal netjes te laten maken:
AfbeeldingAfbeelding

Inclusief uitlijnen, uitwegen en montage van nieuwe banden met N-codering is de 964 in balans :cheers:

Laatst bijgewerkt door Nine-6-four op 11 mei 2016 21:36, in totaal 1 keer bewerkt.

11 mei 2016 21:29
Profiel
PorscheForum Rakker
In de categorie klein leed valt het niet werken van een centrale vergrendeling door een onderdeel van nog geen €4. Men neemt wel de moeite om de deurbekleding te verwijderen om vervolgens met kit de boel proberen te repareren :bang:

Afbeelding

11 mei 2016 21:33
Profiel
PorscheForum Junkie
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
NICE :cheers:

11 mei 2016 21:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Neppert
Neppert
Lekker bezig Nine-6-four :thumleft:
Geeft een lekker gevoel of niet....al die klusjes zelf doen!

12 mei 2016 10:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Yep, dat geeft een erg voldaan gevoel en het is erg leuk (vind ik) om adresjes en vakmannen te vinden voor de dingen die ik niet zelf kan. Bijv de CCU en 2 servo's zijn voor een check-up naar Tore Bergville in Noorwegen gegaan. De startmotor en dynamo worden binnenkort ook preventief gereviseerd.

Gaandeweg krijg je ook steeds meer ideeën en wijzigt je mening over bepaalde zaken. Maar dat zal niet onbekend zijn toch? :wink: Zo heb ik de korte G-pipe ter vervanging van de einddemper ongedaan gemaakt en een cuprohr geplaatst in plaats van de middendemper. De design wielen zijn prachtig geworden en toch kriebelt het om iets anders er naast te hebben. Bijv deze 17 inch Eta Beta van een 993. Moet nog eens verdiepen of dat überhaupt past qua ET Voor is 8J x 17 ET 49 en achter is 9J x 17 ET 49.
Afbeelding

12 mei 2016 13:29
Profiel
Past prima!

12 mei 2016 14:45
Profiel
993 4S
Maar een beetje paarlen voor de zwijnen op een 964 :mrgreen:

12 mei 2016 14:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Knap, geluid veel gewijzigd door het plaatsen van de cuprohr en naar ik vermoed opnieuw een einddemper?

12 mei 2016 21:38
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Hoi Arjo, goed bezig zeg! Wist helemaal niet dat je zo'n handige snuiter bent :mrgreen:

Keep up the good work, ga dit draadje zeker volgen :thumleft:

Als hij klaar klaar is, gaan wij samen een keer eten bij een goede Griek, je bent er wel eens geweest, ik betaal :cheers:

12 mei 2016 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Heb nu de eerste dingen eens opgeschreven waarvan ik snel foto's vond. De rest volgt wel!

Naar een Griek? Goed plan! Of misschien naar DE Griek?

13 mei 2016 9:05
Profiel
PorscheForum Rakker
oliver schreef:
Knap, geluid veel gewijzigd door het plaatsen van de cuprohr en naar ik vermoed opnieuw een einddemper?

Inderdaad zit de einddemper er nu weer onder. Het geluid is nu over het hele toerenbereik mooier vind ik.

13 mei 2016 9:07
Profiel
Neppert
Neppert
Nine-6-four schreef:
Gaandeweg krijg je ook steeds meer ideeën en wijzigt je mening over bepaalde zaken. Maar dat zal niet onbekend zijn toch? :wink:

Dat is zeker niet onbekend :mrgreen:
En dat maakt het eigenlijk nog veel leuker, wordt toch wat persoonlijker dan.

13 mei 2016 9:42
Profiel
PorscheForum Rakker
996Tom schreef:
Hoi Arjo, goed bezig zeg! Wist helemaal niet dat je zo'n handige snuiter bent :mrgreen:

Keep up the good work, ga dit draadje zeker volgen :thumleft:

Als hij klaar klaar is, gaan wij samen een keer eten bij een goede Griek, je bent er wel eens geweest, ik betaal :cheers:

Kwam nog actiefoto's van je tegen:
AfbeeldingAfbeelding

15 mei 2016 10:51
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
:thumleft:
Dank je!!!
:drive:
Ga je het interieur van de 964 ook aanpakken? Zag er volgens mij al goed uit, toch?

15 mei 2016 12:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Graag gedaan!

Het interieur aanpakken is niet direct noodzakelijk, alles werkt. Als de carrosserie wordt aangepakt wil ik wel een nieuwe hemelbekleding laten plaatsen en zelf de bekleding op de vloer vervangen. Verbazingwekkend wat er allemaal nog te vinden in de juiste kleur :D . Gelukkig komt het vakantiegeld snel :mrgreen:

Voorlopig eerst verder met de techniek. Eerstvolgende is de flexibele olieleiding in de wielkast rechtsachter aan de beurt. Deze ligt al in de garage te wachten, net als nieuwe glazen voor de mistlampen.

Maar belangrijker eerst :drive:

15 mei 2016 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Goed bezig!

Met je wegligging is het al in orde. Bij de Auto Resto tour kon je de waterkokers prima bijhouden. :drive:

16 mei 2016 10:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Gisteren heerlijk met de 964 gereden, maar met kleine mankementjes thuis gekomen. Rechter mistlamp kapot door steen slag :( , glas van rechter spiegel komt 'spontaan' los en op paar kilometer van huis de v-snaar kapot :? . Eenmaal thuis eerst de olie ververst, dat stond toch al op de planning. Daarna de rekeningen nagekeken en wat ik me herinnerde klopt, net voor ik m kocht zijn er nieuwe riemen geplaatst dus ja... Samenloop van omstandigheden zeker.

Morgenavond de nieuwe v-snaar plaatsen en spiegel repareren :)

22 mei 2016 10:50
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]