Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:17



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
gasklephuis vergroten 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht gasklephuis vergroten 3.2
iemand ervaring met het vergroten van het gasklephuis en zo ja is er een merkbaar verschil?
ik kwam dit product tegen op de site van Steve Wong

http://www.911chips.com/engine.htm
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


08 mei 2016 7:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: gasklephuis vergroten 3.2
Ook wel geïnteresseerd in ervaringen, de beademing van de 3.2 schijnt wel een grote beperkende factor te zijn.
Vraag me alleen af of je de LMM dan ook niet beter kunt vervangen door een systeem met een hittedraad; die klapdeur van de LMM is ook een behoorlijk obstakel in de luchtflow...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


09 mei 2016 14:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: gasklephuis vergroten 3.2
vraag aan Steve:

Dear Steve

Do you have any dyno charts for the Enlarged Throttle Body Conversion ?

Before and after?

thanks

vandaag antwoord van Steve ontvangen:


No before and after dyno chart just of the throttle body. Everyone who installs them usually installs them in conjunction with other modifications, such as exhaust, chip, and/or internal engine modifications, so such before and after charts are not applicable. I can though best describe the difference as punchier and with more throttle response through the rpm range vs the stock throttle body, because it is 10% larger in area, and eliminates the step ridge that exists around the circumference of the stock throttle butterfly which creates a non linear turbulent restriction. If you are interested in it, you’d need to send in your with everything stripped and removed from it including all sensors and screws and brackets. The only thing that should remain is the throttle butterfly and shaft, and the stop screw for the shaft. Then one that is already completed is exchanged with your unit so down time is minimal. Let me know if you have any other questions.



Regards,

Steve Wong
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


09 mei 2016 19:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: gasklephuis vergroten 3.2
chip van Steve is onderweg!
ben benieuwd...
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


10 mei 2016 18:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
Bericht Re: gasklephuis vergroten 3.2
Ben je wel benieuwd naar je ervaring; als een grotere klep nu betere prestaties zou opleveren, waarom zou Porsche dan geen grotere klep gemonteerd hebben? Ik snap wel dat bij andere modificaties meer lucht wenselijk kan zijn maar bij een verder standaard blok?
_________________________________________
993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II


11 mei 2016 0:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: gasklephuis vergroten 3.2
Lucht schijnt wel de beperkende factor bij de 3.2 te zijn, ik dacht juist de LMM met die grote klapdeur die de lucht verstoort en reageren op gas vertraagt. Met carburateurs is er ook meer uit een 3.2 te halen.
Geen idee of grotere gasklep met handhaven van de standaard LMM echt iets oplevert...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


11 mei 2016 1:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: gasklephuis vergroten 3.2
ben ook benieuwd naar de resultaten, ik wil na het installeren van de nieuwe chip kijken wat het resultaat is op een testbank en laat dan direct checken welke resultaten het hittedraadsysteem boekt vs lmm
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


11 mei 2016 6:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: gasklephuis vergroten 3.2
Als je je LMM al hebt vervangen door hittedraad systeem dan zal een grote gasklep zeker ook zin hebben.
Dan wordt je doorstroming alleen maar beter.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


12 mei 2016 12:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: gasklephuis vergroten 3.2
de chip van Steve is op Schiphol aangekomen ! :cheers:

ben benieuwd hoe snel een klein pakketje op transport is... eerst douane waarschijnlijk ....

pfff wachten is niet leuk als je aan de slag wil :mrgreen:
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


14 mei 2016 14:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: gasklephuis vergroten 3.2
ik ben happy met mn wong chip, loopt beter stationair, in middenbereik; ik heb voor versie gekozen dat ik ook op Euro 95 kan rijden.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


16 mei 2016 11:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: gasklephuis vergroten 3.2
idem Euro 95 in de SSI variant :D

ik begreep van Steve dat op alle chips de clubsport optie qua toerenbereik van toepassing is
wat zijn jouw ervaringen hiermee?
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


16 mei 2016 12:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
Bericht Re: gasklephuis vergroten 3.2
zo chip vandaag geïnstalleerd...
klein stukje gereden goed merkbaar meer trekkracht in midden bereik...als een lier :mrgreen: :mrgreen:
binnenkort, bij mooi weer, eens goed uitproberen ... wat een ellende :drive: :drive:
_________________________________________
If it ain't broke, don't fix it


18 mei 2016 21:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.