Na 7 jaar eindelijk mijn tweede 911
Beste forummer
Na in 2009 mijn eerste 911 Carrera verkocht te hebben. Nu na 7 jaar mijn tweede 911 gekocht.
Die eerste Porsche, een 3.2 uit 84, was een beetje een miskoop. Motorisch prima maar een ex schade auto en (zo bleek later) heel slecht gerestaureerd. Toendertijd heb ik m heel goedkoop gekocht, beetje te mooi om waar te zijn, en eigenlijk had ik er toen geen verstand van. Na drie jaar durende restauratie en ellende heb ik m verkocht zodra hij klaar was. Ik kon niet meer in de auto rijden zonder een enorm rotgevoel te krijgen. Bovendien kwamen er kleine kinderen, Dus na in 4 jaar en amper 8000 kilometer was het sprookje voorbij.
Nu zijn de kids wat groter en heeft papa weer tijd voor een hobby. Dus na een half jaartje rondkijken (en mezelf ongans schrikken van de prijs stijgingen) heb ik samen met mijn broer besloten opnieuw een 911 te kopen.
Het zou een 911 worden het liefst een euro sc van na 1981. En dit keer een rechte roestvrije met onderhouds geschiedenis van de laatste 8 jaar.
Tjonge dat viel tegen. Euro sc zijn alleen in Italië of Spanje nog goed, maar die poetsen alleen maar, dus motorisch mwah... En noord Europa zijn vaak overgespoten zodat je originele naden etc niet meer kan zien. En jaren pekel doen de onderkant vaak geen goed... En veel 911 zijn zwart, rood of wit met zwart leer. Niet zo bijzondere kleurstelling.
Dan maar Amerikaans bekijken. In Nederland stonden twee die best mooi zijn, maar geen sluitende historie.
Toen in Frankrijk gekeken. Daar stond ie. Een Chiffon Weiss met choco interieur uit 1982. Volledig ongespoten, schadevrij en volledig 34 jaar onderhoud met alle bonnetjes erbij. (Scrollen naar beneden)
http://autodamier.com/stock-a-vendre-porsche-occasion/Wat een supermooie kleur voor een 911 dat Chiffon Weiss. Hij heeft groene billsteins, airco (Amerikaans) en twee eigenaren gehad in de vs. 15 jaar Californië, daarna 15 jaar Florida. Vanaf 2010 is hij in brest bij de huidige eigenaar.
De komende weken komt hij naar Nederland (nadat de verkoper een paar kleine dingen repareert). De oude liefde is weer terug!
Gr Sev