Auteur |
Bericht |
Ricoberg
Rotterdam
|
Mijn disaster...tik in motor
Na vorige week mijn P af te hebben gehaald voor een volledig nieuw onderstel conform RS specs, en een hele nieuwe ontsteking (HKZ-module. bougiekabels/ rotor, olie, raamrubber...gisteren een stukje rijden en ineens een vreemd (omgevings?) geluid.. was dus helaas mijn bolide.. TikkerdetikVrijdag naar de specialist..dacht even dat het een lek was in het uitlaatsysteem maar denk nu meer aan de krukas/drijfstang Kan wel janken!
_________________________________________ 911S 1977 Minerva Blau
|
17 mei 2016 13:07 |
|
|
912
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
Als je bedragen over hebt voor RS-specs en wat al niet meer, dan is je backup spaarpotje voor 'normaal' te verwachten panne toch ook op dikte?
Aftikken en lekker verder rijden...
Sterkte.
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
17 mei 2016 14:07 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
Beetje kort door de bocht. Als je net 10K hebt afgetikt bij je specialist, hoop je hem voorlopig niet meer te zien...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
17 mei 2016 14:15 |
|
|
Ricoberg
Rotterdam
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
bedankt voor je reactie. Ik zie dit akkefietje niet echt als "normaal te verwachten" onderhoud. Wat Cazzo zegt als je je P. na 4 weken ophaalt na een fikse rekening voor een upgrade waar je idd centen voor over hebt dacht ik wel weer even vooruit te kunnen. Als mijn motor in de soep is gedraaid kan er zo weer 10k geïnvesteerd worden daar baal ik dan van ja.. grten
_________________________________________ 911S 1977 Minerva Blau
|
17 mei 2016 15:07 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
Ik heb het zelf ook meegemaakt zo'n tik en begrijp volledig je frustratie. Helaas zal er een flinke reparatie aan zitten te komen, maar het hoeft niet meteen een volledige revisie te betekenen. Wacht het oordeel van de specialist maar eerst af. Het is natuurlijk wel vaak dat als het zo'n flinke reparatie aan het blok gaat doen, dat je meer gaat vervangen dan alleen hetgeen dat stuk is, maar dat is dan weer een investering in het vertrouwen van je fantatstische auto.
|
17 mei 2016 15:21 |
|
|
SjorsPorsche
1974 Carrera RS 3.0 tributeOud-Verlaat aan de Rotte!
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
_________________________________________ Besmet met het Flat Six virus
|
17 mei 2016 15:23 |
|
|
912
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
Ik leef met je mee, begrijp me niet verkeerd, maar dat wéét je toch als Porsche bezitter. Dat je een keer aan de beurt bent... óf je rijdt redelijk nieuw en gaat nat aan de afschrijving, óf je bent precies diegene die de motorrevisie moet doen.... Ik heb al jaren 10-12 mille klaar staan voor die motor. Het gaat gewoon een keer gebeuren....
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
17 mei 2016 15:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
.... tegen die tijd maar eens zien of je dat voor 10 á 12 K gaat redden
|
17 mei 2016 16:54 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
Tik op klop....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
17 mei 2016 17:34 |
|
|
ewp964c2
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
10-12 K voor een 912? Gouden bougies?
_________________________________________ Ex 964 C2 Ex Targa 964 C4 Ex 911T 1972 Ex 964 C4 Coupe Ex 996 C2 991 C2S Sportchrono
|
17 mei 2016 17:56 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
Klinkt meer als een losse kopbout (klinkt inderdaad een beetje als een lekke uitlaat) dan als een tik. Niet dat het daar beter van wordt... Balen!
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
17 mei 2016 17:59 |
|
|
DennisvdB
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
Je weet overduidelijk niet wat de onderdelen voor een 356/912 kosten.
|
17 mei 2016 18:55 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
Vergeet arbeidsloon niet. 4 of 6 cilinders scheelt wel iets, maar nog steeds aardig wat uurtjes..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
17 mei 2016 19:16 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
Hoop voor je dat het een uitlaatpakking is,of anders een losse kopbout.......
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
17 mei 2016 22:29 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
Balen man, sterkte en hopen dat het mee valt.
|
18 mei 2016 17:46 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
vervelend te horen , succes met het vervolg!
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
18 mei 2016 21:39 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
Jaren onder een steen geleefd? Een goede revisie voor een 912 motor kost dit bedrag of meer. Een maand geleden heeft iemand bij diverse 912 motoren bouwers geïnformeerd om een 912 motor te bouwen die dezelfde specs heeft als mijn voormalige 912 motor....hij kon nergens onder de 20.000 euro terecht. En dan heeft ie al een complete, slechte 912 motor om mee te beginnen....
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
19 mei 2016 21:59 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
20K voor revisie van een 4 cilinder??? Wat kost zon kitsetje?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
19 mei 2016 22:47 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
Om een type 4 goed te reviseren en wat potenter te maken, zit je inmiddels ook al gauw op €10K en dan doe je nog niet eens 'gekke dingen'.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
19 mei 2016 23:45 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
Waanzinnige prijzen. Wij rekenden vroeger 1000 GULDEN per cilinder voor een standaard motor (geen Porsche, een Mercedes oid). Das dus 2000 euro voor een 4 cilindertje.
OK, dat was vroeger; Stel 100 uur arbeid a 70 euro is 7000 euro. (is al veel) Dan zit er in zon ding dus voor 13000 euro materiaal?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
20 mei 2016 9:33 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
Vroeger kocht je voor 8000,- gulden een hele 912.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
20 mei 2016 9:51 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
Tja, vroeger sleurde je je bruid aan haar haren naar je grot...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 mei 2016 10:19 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
ja, die kon ik verwachten, blijft overeind: waanzinnige prijzen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
20 mei 2016 10:24 |
|
|
giulia
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
Telt verleden week ook als vroeger?
|
20 mei 2016 11:01 |
|
|
Ricoberg
Rotterdam
|
Re: Mijn disaster...tik in motor
uiteindelijk alleen een defect spruitstuk naar de uitlaat. Loopt dus gelukkig met een sisser af, (wel gelijk een SSI systeem besteld en nieuwe dubbele demper). bedankt nog SjorsPorsche voor het brenegen
_________________________________________ 911S 1977 Minerva Blau
|
20 mei 2016 12:48 |
|
|