Re: Supercharged 3.4L 986 Boxster
Even een update. Ik heb er, voor mijn doen, aardig wat kilometers mee gereden (1500 KM) . Zeker een leuke toevoeging!
Wat ik de afgelopen tijd heb gedaan is meer de jaarlijkse onderhoudsbeurt, nieuw remschijven rondom, nieuwe remblokken rondom en nieuw banden rondom (1 voorband had een vlakke plek ontwikkeld en een achterband had een bult aan de zijkant
).
Daarnaast aan het puzzelen hoe ik "vers/kouder" lucht voor mijn inlaat moest verzorgen. Oplossing is nu wel een hele creatieve geworden
. Namelijk een BMC OTA Carbon Airbox. Intake pijp die vanaf de linkerkant van de motor waar de Supercharger bevestigd is over de motor heen loopt naar de rechterkant weer deze naast de motor naar beneden loopt om bij de wielkast rechtsachter vers lucht te zuigen.
Hieronder een foto waar je oa aan de linkerkant de supercharger ziet met daarvoor een tijdelijk afgedichte inlaat. Ook de recirculatiepijp die vanuit de dumpvalve weer naar de inlaat van de supercharger gaat. Een aan de rechterkant de flexibele silicone pijp waar de Carbon Airbox verse lucht van krijgt.
De Carbon Airbox is nu dus in het interieur van de auto
en is precies gecentreerd tussen de bestuurders en passagiersstoel. In de motordeksel zijn twee 100mm gaten geboord om dit mogelijk te maken. Zo kan ik, indien gewenst, in de toekomst alles weer terugdraaien en gewoon een origineel motordeksel herplaatsen.
Foto’s volgen zodat jullie het wellicht beter kunnen begrijpen.