Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:16

Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Het ultieme treintje Pays-Bas -> Le Mans Classic 2016 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Het ultieme treintje Pays-Bas -> Le Mans Classic 2016
Omdat 7 juli hard begint te naderen :cheers: :ba: hier maar eens een aftrap geven voor de mogelijkheid tot de vorming
van een treintje :drive: Via de Wattsappgroep zijn al wat voorkeuren uitgesproken, maar wilde de discussie en evt afspraken
even hier verder laten gaan.

Uit het Le Mans Classic 2016 topic heb ik het laatste lijstje met deelnemers hieronder geplakt, ik hoop dat deze nog up-to-date is.

Equipe 1: PieterZ & 2 Co-piloten
Equipe 2: Olaf & Haydeé
Equipe 3: ErikE
Equipe 4: sarsrich
Equipe 5: WillemB
Equipe 6: Hielkema993
Equipe 7: Alfa Male & Co-piloot
Equipe 8: Martin Woodward & Laurent Willaerts
Equipe 9: Remmel & PatrickD
Equipe 10:Arnoud912 & Co-Piloot
Equipe 11: PeterS
Equipe 12: Johann
Equipe 13: Heuer
Equipe 14: Hardman
Equipe 15: Subdriver & kroost
Equipe 16: Michiel911
Equipe 17: Morriz74 & Co-piloot

Ik weet van enkele boevengenoemden uit welke regio ze komen, maar niet van iedereen. Ik zat zelf te denken om
wellicht per regio of op de route naar Le Mans in Nederland groepen te vormen die hun eigen weg kunnen kiezen naar een
nog af te spreken punt ergens in Frankrijk (ook weer op de route naar Le Mans) en dan uiteindelijk de laatste ?? kilometers als
een groep te arriveren.

Het zal lastig worden om (zeker op de binnenwegen) een groep van 20 auto's bij elkaar te houden, vandaar de optie voor een paar kleinere
groepen die vanuit dezelfde regio in NL vertrekken.

Ook mogelijk is één route uit te zetten en dat die ook weer door kleinere groepen gevolgd kan worden met van te voren bepaalde stops, zodat je op bepaalde momenten toch met een grotere groep bent.

Mijn enige punt is dat ik sowieso Parijs wil vermijden, dus of links of rechts om deze stad heen. Heb zelf goede ervaringen met de route Amiens, Rouen, Alenqon, Le Mans. Maar ik kan mij voorstellen dat dit (te ver) om is voor bijvoorbeeld de Limburgse deelnemers.

Het zijn maar een paar ideeen, hoor graag de reactie's van de deelnemers, ook die van vorig jaar :!: ,of andere ervaringsdeskundigen :idea:

Grtz,

Willem

25 mei 2016 21:55
Profiel
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht Re: Het ultieme treintje Pays-Bas -> Le Mans Classic 2016
Ik kom uit Nuenen bij Eindhoven. Voor mij maakt het niet uit of we rechts of linksom van Parijs gaan :-)

Het idee om 1 route te maken met een aantal stops erin spreekt mij wel aan.
Neem aan dat we het eerste stuk over de snelweg gaan, tis toch zo'n 700+ km, daar kunnen we lekker samen rijden.
Wanneer we de binnenwegen op gaan kunnen we in 3 of 4 groepen splitsen....

Mooi initiatief Willem :thumleft: heb er al weer veeeeeel zin an !!

25 mei 2016 22:28
Profiel
Keistad
Als je het in 1 dag wil redden inclusief wat stops (koffie,Tanken, koffie, lunch, tanken, koffie etc :mrgreen: ) dan
ontkom je inderdaad niet aan een paar stukken snelweg :idea:

25 mei 2016 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Equipe 7 vertrekt hoogstwaarschijnlijk pas op vrijdag (vanuit Dordrecht).

26 mei 2016 10:46
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
sarsrich die in 2014 schreef schreef:

Ik heb de route ;

Starbucks de Meern.
't haasje (Richard)
Luik
Q8 Verlaine (olaf)
Amiens
Saint-Seans
LeMans

Lengte 824 km, rijtijd 7. 33

Wij kunnen deze keer ook ergens tussen 't Haasje en Luik aansluiten :wink: :idea:

26 mei 2016 11:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Curaçao
Equipe 15 komt uit Noord-Holland. Voor wat betreft de route vind ik alles best, als er maar om de 2 uur een tankstation is! (Jaguar he :mrgreen: )

26 mei 2016 17:16
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Ik sluit wel aan ergens in de buurt van Baarn :wink: en zie wel waar de reis mij heen voert (ik hoop Le Mans) :mrgreen:

26 mei 2016 22:03
Profiel Facebook 
Keistad
Is deze route wat :?:

Degene die via Maastricht willen rijden kunnen dan via de A42 bij Charleroi op de route aanhaken.

Zit zowel snelwegen als autowegen in verwerkt

26 mei 2016 22:29
Profiel
Moderator
911 Carrera S
WillemB schreef:
Degene die via Maastricht willen rijden kunnen dan via de A42 bij Charleroi op de route aanhaken.

Q8

Afslag 21a (Thieu) op de E42/A7

27 mei 2016 10:29
Profiel WWW Facebook 
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Ik vind het prima.
Hoe laat bij het Q8 tankstation?

28 mei 2016 17:46
Profiel WWW Facebook 
Keistad
Hoe laat (of vroeg :wink: ) zijn de deelnemers van plan te starten/vertrekken?

Ben zelf nogal een vroege vogel maar weet het niet van de rest?

28 mei 2016 19:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Spyder 718
Vinkeveen
Wat stel je voor Willem?

28 mei 2016 19:39
Profiel
Keistad
Uurtje of 7 vertrekken uit Hazeldonk??

28 mei 2016 20:19
Profiel
Moderator
911 Carrera S
WillemB schreef:
Hoe laat (of vroeg :wink: ) zijn de deelnemers van plan te starten/vertrekken?

Ik denk dat je eerder mag vragen: hoe laat wensen de deelnemers in Le Mans aan te komen ;)

Wij willen daar tussen 15:00 en 16:00 zijn .. dan hebben we nog mooi de tijd om de boel netjes in te delen ;)

28 mei 2016 21:51
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Eens Olaf, voor 17:00 is een mooie tijd.

ik heb gevraagd of we weer hetzelfde stukje als vorige keer toegewezen kunnen krijgen (maar dan deze keer nog groter) en ze denken dat dat gaat lukken. De camping is blijkbaar anders dan vorige keren en het zal niet een op een hetzelfde zijn, we zullen het samen ontdekken. :D

29 mei 2016 8:29
Profiel WWW
Keistad
Ik weet uit ervaring dat het ongeveer 8 uur rijden is naar Le Mans, zeker als je nog een stuk binnendoor gaat rijden, hapje eten (Lunch)onderweg, 'n keer tanken etc.

07:00 uur vertrek uit Hazeldonk lijkt mij dan ook geen gekke tijd, dan zijn we de ergste drukte op de Ring Antwerpen ook voor, hoewel we
vrij snel af slaan van de ring richting Brussel. Ik heb geen idee hoe druk het 's-ochtends rond Brussel is maar dat zal vast niet minder zijn dan
Antwerpen

@Johann heb jij een adres van de camping voor mij :?: , dan kan ik de route daar laten eindigen :idea:

29 mei 2016 9:27
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik rij niet mee, maar toch een goed bedoeld advies: Na 9 jaar leiding geven in België weet ik dat zowel de Ring van Antwerpen als de ring van Brussel in de ochtenden van met name maandag, dinsdag en donderdag fors vol staan.

Mijn advies: Via de Liefkenshoektunnel om Antwerpen heen, die route sluit na de ring aan op de E17 richting Gent/Kortrijk. Twee nadelen: Kunnen de mensen uit maastricht pas later aansluiten en de Liefkenshoektunnel kost € 6,=

Verder is de route door Frankrijk goed gekozen door Willem, ik heb daar zelf ook gereden en dat beviel erg goed met de Porsche!

Veel plezier in ieder geval!

29 mei 2016 9:46
Profiel
Keistad
ver boven de 200 schreef:
Mijn advies: Via de Liefkenshoektunnel om Antwerpen heen, die route sluit na de ring aan op de E17 richting Gent/Kortrijk. Twee nadelen: Kunnen de mensen uit maastricht pas later aansluiten en de Liefkenshoektunnel kost € 6,=

Als ik alleen zou rijden zou ik ook de Liefkenshoektunnel pakken en dan richting Brugge en verder langs de kust naar het zuiden. Deze route neem ik altijd als ik voor m'n werk in Laval (links van Le Mans) moet zijn (2 a 3x per jaar). Ik pak deze route dan ook als we op eigen gelegenheid maandag terug rijden. Dit is een prachtige rustige route qua weg en verkeer, door de vele hoogte verschillen krijg je een beetje het Zuid Duitse autobahn gevoel :D . Je komt dan o.a. langs Calais waar de vele Engelse deelnemers de oversteek maken en de A16 & A28 een groot treintje wordt :cheers: Ik heb deze route niet gepost omdat dit idd een heel stuk om is voor de Limburgse deelnemers, maar zal eens kijken of het heel veel verschil uitmaakt als we door de Liefkenshoektunnel gaan en dan verder richting Kortrijk en zo dus ook de Brusselse spits mijden.

Ennu die € 6,-- kan er ook nog wel bij :wink:

29 mei 2016 11:29
Profiel
Sint-Niklaas (B)
In juli zal je noch in Antwerpen noch in Brussel last hebben van de structurele files hoor... Een ongeval kan altijd natuurlijk.

Ik neem dagelijks de ring rond Antwerpen en qua verkeer kan ik je zeggen dat ik snak naar de examenperiode en schoolvakantie, dagelijkse reistijd / 2 :D

29 mei 2016 11:32
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Olaf schreef:
Q8

Afslag 21a (Thieu) op de E42/A7

Als er om 07:00 uur bij Hazeldonk vertrokken wordt kunnen we om 09:00uur afspreken bij dit Q8 tankstation. :thumleft:

29 mei 2016 16:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Ik rijd in mijn bmw (m3) mogelijk donderdagavond na de werkdag ongeveer via utrecht over antwerpen (korte tussenstop) en dan gas erop richting le mans alternatief is vrijdagmorgen vertrekken. Weet niet of er meer rond deze tijden en route voornemens zijn te vertrekken. Dan haak ik graag aan.

30 mei 2016 14:12
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Treintje was vorige keer erg leuk en zou het graag weer doen maar zoals al aangegeven in de whatsapp groep gaan wij met de Hymer... We vertrekken op donderdag en hopen daar ergens in de avond aan te komen...

Zou leuk zijn als we wat PorscheForum vlaggen e.d. voor deze gelegenheid mee kunnen nemen, weet iemand waar ik deze kan lenen/afhalen?

14 jun 2016 14:52
Profiel
PorscheForum Rakker
2.7 carrera targa '75 Cayenne S '04 ex 356 C '65 PF # 6864
ede
die route van Willem zou ik ook het laatste stuk snelweg (A28) doen. Op de terugweg (op zondagavond) ver van Parijs blijven dan is de finale EK voetbal in Parijs Noord. Wij rijden dit jaar met een Jaguar S-Type uit 1968 (t zijn wel de classics hé). De 356 durf ik niet op het parkeerterrein achter te laten :shock:
Tot vrijdagavond in Arnage :ba:

14 jun 2016 21:13
Profiel
Keistad
PieterZ schreef:
Zou leuk zijn als we wat PorscheForum vlaggen e.d. voor deze gelegenheid mee kunnen nemen, weet iemand waar ik deze kan lenen/afhalen?
:arrow: Geen idee of die bestaan, kan mij niet herinneren die ooit gezien te hebben? Even navragen in DIT topic :?:

horse power junkie schreef:
die route van Willem zou ik ook het laatste stuk snelweg (A28) doen. Op de terugweg (op zondagavond) ver van Parijs blijven dan is de finale EK voetbal in Parijs Noord.
Er was de wens geuit ook een stuk(je) "binnendoor" te rijden vandaar deze route en niet de A28 volgen, maar dat staat iedereen vrij uiteraard. De meeste deelnemers (waaronder ik) van het PF gezelschap rijden maandag pas terug, maar het is sowieso een goed idee Parijs te mijden. Ik rij dan ook terug langs de kust (via Calais)

14 jun 2016 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
2.7 carrera targa '75 Cayenne S '04 ex 356 C '65 PF # 6864
ede
alleen als je op de 14e juli heen of terug gaat, heb je alle ruimte in parijs : is ons één keer overkomen op de motor. uitgestorven is het dan :D

15 jun 2016 17:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ]