Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:22

Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vet Cool Man 2016 - zaterdag 18 juni 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 4S cabrio, ex 996 4S coupe, ex 997 C2
Hilversum
Bericht Re: Vet Cool Man 2016 - zaterdag 18 juni
Erg leuke dag! Mooie blije gezichten. Als je dan naast een ouder zit die 6 dagen in de week bezig is met de zorg voor haar dochter en zegt nu zelf echt even te genieten, dan ben ik best blij dat ik een heel klein steentje heb kunnen bijdragen.

Overigens, mijn dank gaat naar de vriendelijke 996 cabrio bestuurder die mijn dochter een servetje en flesje water (van Porsche uiteraard) gaf, na de kombaan... :mrgreen: :salut:

18 jun 2016 22:18
Profiel
986afterfjr schreef:
Top dag geweest die onbetaalbaar is ervaren.
Bij gebrek aan achterbank heb ik de vader zelf laten rijden met zijn zoontje.
Zijn vrouw verklaarde mij voor gek maar was top zet.
Ga volgend jaar in de herkansing.

Jij durft wel :shock: . Maar zeer sympathiek gebaar. :res:

18 jun 2016 22:51
Danny K schreef:
Was weer een super leuke dag.
De vader van mijn passagiertje voelde zich ook weer een kleine jongen op de achterbank tijdens de rondjes op de kombaan :D

Op de achterbank in een 911 moet je je wel een kleine jongen voelen ,anders past het niet :mrgreen:

18 jun 2016 22:57
PorscheForum Super Junkie
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
En als je slechte zin had kon je met je rivaal de ring in! :mrgreen:

Afbeelding

19 jun 2016 8:42
Profiel WWW Facebook 
nu Alpine en Lotus
Achter de pacecar door de kom, blijft erg leuk voor iedereen.

Afbeelding

19 jun 2016 8:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
was een leuke dag voor iedereen.

Afbeelding-Afbeelding
Afbeelding-Afbeelding
Afbeelding-Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=JhulX2cs8_E

https://www.youtube.com/watch?v=9OLd0r6V7R0

19 jun 2016 9:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Topdag! Kan niet anders zeggen. 'Mijn' kiddo vond het fantastisch, de hele weg alleen maar over autos gekletst. 6 jaar en zo'n pienter ventje, geweldig!

Ik ben met de bus terug gegaan want heb de vader terug laten rijden naar het ziekenhuis. Wel lachen want we zijn met de touringcar nog even 2 rondjes over de kombaan gegaan, nou dat is pas ècht spannend!!

Volgend jaar ben ik er weer bij :cheers:

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

19 jun 2016 9:37
Profiel WWW
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Danny K schreef:
Was weer een super leuke dag.
De vader van mijn passagiertje voelde zich ook weer een kleine jongen op de achterbank tijdens de rondjes op de kombaan :D
Hahaha, zo ben ik tijdens Vet Cool Man op Zandvoort eens op de baan geweest met een opgevouwen moeder achterin! :thumleft:

Was weer een fijne dag. Ik had twee stoere mannen van 12 en 13 in de auto. Ik heb vooral genoten van de blije gezichtjes van de kinderen die voorbij kwamen huppelen, lopen en 'rijden'. Volgend jaar weer van de partij.

19 jun 2016 9:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Geweldige dag. Grappig ook: mijn eigen kids zijn 12 en 16 en als je dan een hele dag met een ventje van 7 op stap bent, is het net alsof je de gebruiksaanwijzing even kwijt bent. Gelukkig viel er met snoepjes als ruilmiddel over veel dingen te onderhandelen (mogen zijn ouders vanaf vandaag weer een afkickregime beginnen...).
Wij zijn vanuit Rotterdam tot ongeveer Almere begeleid door motoragenten, wat in de praktijk betekende dat we steeds op de linkerbaan 20 tot 30 km boven de locale maximum snelheid reden. Ook op de kombaan veel harder gereden dan afgelopen jaar. Volgens een volwassen bijrijdster in de auto voor me tikten we de voorlaatste ronde de 170 op de teller aan. Op dat moment rekte mijn shotgun zich nog even extra uit vanaf zijn zitverhoger om er maar niets van te missen.
De datum van volgend jaar maar goed in de gaten houden, dan plannen we de vakantie weer zorgvuldig om half juni heen.

19 jun 2016 9:58
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
928S 1984 (hiervoor 944 1987)
Binko schreef:
Ook op de kombaan veel harder gereden dan afgelopen jaar. Volgens een volwassen bijrijdster in de auto voor me tikten we de voorlaatste ronde de 170 op de teller aan. Op dat moment rekte mijn shotgun zich nog even extra uit vanaf zijn zitverhoger om er maar niets van te missen.

Ik had een iets mindere ervaring op de kombaan. De pacecar reed 120, ook op het rechte stuk, waardoor het een snelweg ervaring werd in plaats van een racebaan ervaring. Zo'n porsche moet accelereren, niet continue rijden. Ik liet toen maar een gat vallen om op die manier toch op hogere snelheid te kunnen bijrijden, maar iemand van de organisatie gebaarde dat ik moest aansluiten. Dus pacecars, of organisatie, dat moet anders kunnen.

Verder een topdag gehad! Super gezellig met de rijders, maar ook met het kind en de ouders. Geweldig dat dit elk jaar weer wordt georganiseerd, belangeloos. Indrukwekkend ook dat al het eten en drinken volledig gratis is. Mijn petje af voor de sponsors en voor de organisatie. Op die kombaan aktie na dan :wink:

19 jun 2016 14:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Regio Utrecht
Dit jaar voor het eerst meegereden en vond het geweldig om deze kinderen een mooie dag te geven. Dat het rijden op de kombaan harder kan is logisch maar het gaat hier niet om jouw ervaring maar die van de kinderen en veiligheid staat hier voorop. Af en toe en een beetje ruimte creëeren en even een acceleratie was voor de kids al genoeg genot. Ik vond de organisatie top en hadden oog voor veiligheid en daar gaat het om!

19 jun 2016 15:30
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Weinig meer toe te voegen aan de genoemde superlatieven. Had een mannetje aan boord met een zeldzame auto immuun ziekte, zonder enig zicht op genezing. Maar een smile op dat koppie die er maar niet af ging, prachtig.
Had op de kombaan de mazzel direct achter pace-TaxiHans te rijden, die de laatste twee rondjes het tempo lekker opvoerde :thumleft: toen de tragere groep van de baan af ging.
En zoals Binko (weet ik meteen ook je forum naam Bart!) al meldde tikten we de 170 aan in de bocht. Dat voelt toch effe anders als 120 :shock: :thumleft:
Lees in diverse posts hierboven over een gat laten vallen en weer accelereren, dat is nou net wat de groep als geheel doet vertragen. (harmonica effect zoals bij een file) Een paar auto's achter je rijden ze nog maar 80 met een beetje geluk...Constante snelheid aanhouden is dus een must in het rijden met een groep.

19 jun 2016 15:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Er zijn al zoveel mooie woorden/ belevingen neergezet waarbij ik mij helemaal aansluit. Was fantastisch :thumleft: :thumleft:
Kan ik me al opgeven voor volgend jaar? :lol:

19 jun 2016 17:37
Profiel
PorscheForum Rakker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Met Tymo heb ik een hele leuke dag gehad.

De film van bijna 8 minuten die een impressie geeft, is hier te zien:

https://www.youtube.com/watch?v=ethvwC_bB8Q

19 jun 2016 19:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Macan S
Bergambacht
Jullie impressie net bekeken en is kippenvel mooie compilatie geworden, top!

19 jun 2016 19:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Leuke compilatie. Was leuke dag idd.

19 jun 2016 20:48
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Er staan inmiddels ook al foto's op gelukenvrijheid.nl/fotos - ook van mijn fotograaf. Leuke herinnering.

19 jun 2016 22:45
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
concor schreef:
Ik had een iets mindere ervaring op de kombaan. De pacecar reed 120, ook op het rechte stuk, waardoor het een snelweg ervaring werd in plaats van een racebaan ervaring. Zo'n porsche moet accelereren, niet continue rijden. Ik liet toen maar een gat vallen om op die manier toch op hogere snelheid te kunnen bijrijden, maar iemand van de organisatie gebaarde dat ik moest aansluiten. Dus pacecars, of organisatie, dat moet anders kunnen.

Ik vind dat ik hier toch even een verklaring bij moet geven.
Met Geluk en Vrijheid en de RDW is twee jaar geleden al bepaald dat we de kinderen langer op de baan willen hebben. Voorheen was het met 3 rondjes rijden afgelopen wat terecht bij de kinderen als de Porsche rijders als negatief werd ervaren. Zo is besloten om met 3 groepen op de baan te rijden zodat iedereen effectief een ruim kwartier kan rijden. Dat betekent wel dat er minder marges zijn en een constante snelheid moet worden aangehouden. Het continue laten afzakken en weer snelheid maken heeft voor de groep die erachter rijdt grote gevolgen. Net als in een file treed het harmonica effect op. Het was een paar keer zo erg dat op het rechte stuk alles tot stilstand kwam vlak voor de kombocht. Een uiterst onwenselijk en onveilige situatie. Helaas hebben de mensen die deze acties uithalen niet door wat ze voor de andere deelnemers veroorzaken.
We doen dit met z'n allen om de kinderen een prachtige dag te geven en natuurlijk is het erg leuk om even te kunnen accelereren maar veiligheid blijft voorop staan.

Als een groep mooi compact bij elkaar blijft en gewoon de snelheid van de pace car volgt kan het tempo ook omhoog. We hebben een paar groepen gehad waar het uitstekend ging en de snelheden in de bochten echt aanzienlijk hoger lagen dan de 120 km/u puur omdat de groep de snelheid van de pace car strak volgt.
Had je dat dus gedaan dan had je ook die ervaring kunnen hebben om met hogere snelheden te rijden.

Goede tip dus voor volgend jaar aan alle Porsche rijders. Volg gewoon als compacte groep de pace car en ga niet zelf de held uithangen want je verpest het voor de anderen.

19 jun 2016 22:54
Profiel WWW
Helemaal mee eens

19 jun 2016 22:58
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
maurice schreef:
Als een groep mooi compact bij elkaar blijft en gewoon de snelheid van de pace car volgt kan het tempo ook omhoog. We hebben een paar groepen gehad waar het uitstekend ging en de snelheden in de bochten echt aanzienlijk hoger lagen dan de 120 km/u puur omdat de groep de snelheid van de pace car strak volgt.
Ik sluit aan bij Maurice. Dat gas geven op het rechte stuk is natuurlijk wel aardig, maar erg vervelend wanneer je achter in de groep zit. Harmonica-effect. En gezien het feit dat niet elke Porsche remt als een 991 4S (de mijne bijvoorbeeld) heb je meer tussenafstand nodig om veilig de bocht in te kunnen. Ik heb de 'aanwijzing' om wat dichter op mijn voorganger te gaan zitten dan ook maar genegeerd. Ik ken mijn auto.
Ik vond het kombaanrijden qua organisatie dit jaar beter dan ooit. Vorig jaar reden we te weinig, nu lekker lang gereden. Hulde mannen! :thumleft:

20 jun 2016 6:59
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Ik zat -dus- in de groep die extreem de gevolgen van de harmonicawerking ondervond; wij kwamen tot een stilstand na de kom en dat is niet fijn, want je komt met 130 km/u de bocht uit en moet vervolgens vol in de ankers omdat ze opeens stilstaan. Met mijn onbekrachtigde trommelremmen rondom was dat best spannend (al weet ik u wel dat er met de remmen niets mis is :wink: ).

Wat mijn bijrijder (en ik eigenlijk stiekem ook :lol: ) was dat we slechts 1x een half uurtje de kombaan op mochten. Mijn bijrijder had een autistische stoornis en een ongelofelijk oog voor detail en hij wist precies welke Porsches wanneer op de baan waren en daaruit bleek dat er een aantal meerdere keren een stint hebben gedaan; wij niet.

Voor de rest was het naar mijn mening uitstekend georganiseerd.

20 jun 2016 8:37
Profiel
nu Alpine en Lotus
Ik vind de opzet prima en goed te verteren, het is de beste optie met de beschikbare middelen.
Iedereen rijdt inderdaad maar EEN stint Antoine, dat je enkele auto's vaker hebt zien rijden dat zijn uitzonderingen en speciale gevallen; er wordt dan bijv. iemand van de organisatie meegenomen als copiloot etc.

Ja je rijdt inderdaad in colonne 120km/h wat net zo goed in een Hyundai i10 zou kunnen, maar de heen/terugreis biedt volop mogelijkheden om de kinderen aan hun trekken te laten komen mbt acceleratie etc.
Ook bij het vertrek vanaf het circuit werd er heerlijk gas gegeven zonder gevaar.

Wat nog een optie zou zijn is dat de pacecar het tempo na 10 minuten opvoert naar 150 km/h, als iedereen gewend is aan de baan.
Maar omdat er steeds mensen binnen de groep gaten laten vallen denk ik dat dit idee in de praktijk geen succes zal zijn en gevaar zal opleveren.
Alles staat of valt met de discipline van de rijders, en dat zijn er nu eenmaal >200.

20 jun 2016 8:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 C2 3,6 bj 2002
mijn 2 bijrijders hadden een geweldige dag en daar heb ik ook van genoten. was voor mij de eerste keer en kan alleen maar zeggen....petje af.
van het harmonicaeffect op de kombaan heb ik niets gemerkt.....was wel erg gaaf dat het meer dan 3 rondjes waren.
en laat ons eerlijk zijn.....volgens mij is de dag zonder brokken (op een deuk in een deur na) verlopen....dat spreekt ook voor de aanwezigen!
zeker tot volgend jaar!

20 jun 2016 12:48
Profiel
nu Alpine en Lotus
Evaluatie en evt. verbeterideeën kun je hier aangeven: http://www.gelukenvrijheid.nl/archieven/1904

20 jun 2016 13:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 C2 3,6 bj 2002
Remmel schreef:
Evaluatie en evt. verbeterideeën kun je hier aangeven: http://www.gelukenvrijheid.nl/archieven/1904

gedaan.... :thumleft:

20 jun 2016 15:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende