Auteur |
Bericht |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Fikse schade door wasstraat Loogman
Ben het eigenlijk wel met je eens, maar toen ik de 3.2 als daily had, ging ik in de winter toch regelmatig door de wasstraat met bodemreiniging om de pekel eraf te wassen. Die krasjes detail je in het voorjaar er wel weer uit... Er ging trouwens nooit iets mis...
_________________________________________ rouge et noir
|
22 jun 2016 21:54 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Ach, alsof je met een "moderne" auto in een "moderne" wasstraat geen risico's loopt ...
Het is meer een kwestie van of je dat risico met de betreffende auto wel of niet wilt lopen.
In mijn geval met m'n daily wel, met m'n P niet. Maar heb met m'n daily ook wel eens een akkefietje gehad in een wasstraat en toen was ik toch ook redelijk zuur.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
22 jun 2016 22:21 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Dat vind ik echt onzin, waarom zou een oudere auto kwetsbaarder zijn dan een nieuwe? Staat ook negens dat je met een oudere auto niet de wasstraat in mag/meer risico loopt.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
22 jun 2016 22:46 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Andere vormen, maten en soms bepaalde uitsteeksels zoals spoilers en antennes op het schutbord en dat soort zaken. Het is gewoon opletten met een oudere auto. Je kan er ook niet zomaar iedere moderne brandstof inknikkeren en een drempel klakkeloos nemen. Dat dus.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
23 jun 2016 8:18 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Brandstof en wasstraat ... Appelen en peren!
|
23 jun 2016 8:36 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Nee, ik wil ermee zeggen dat er in zijn algemeenheid geen rekening gehouden wordt met de wat oudere auto's. Dat zie je inmiddels met brandstoffen, wasstraten en ze worden tegenwoordig zelfs geweerd uit stadscentra.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
23 jun 2016 8:47 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Eventueel antenne even induwen en da's al. Geen regensensor, automatisch in-uitklappende spoilers, gecompliceerde automaten die niet in neutraal or drive willen zonder je hoef op de rem, etc etc. Dus: oude autos makkelijker door de wasstraat dan nieuwe.
|
23 jun 2016 10:10 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Hoppa, dat bedoel ik
|
23 jun 2016 10:16 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Precies, de topic starter is er het levende bewijs van
|
23 jun 2016 11:36 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Daar ga je, om je gelijk te halen, een beetje scheef Franz. Dat het bij de klassieker van TS niet goed gegaan is zegt niks over het risico dat klassiekers lopen in wasstraten in het algemeen, en al helemaal niets over of klassiekers meer risico lopen dan modernere auto's. Kom er maar in Franzie
|
23 jun 2016 11:43 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Maar ik zeg toch ook nergens dat ze meer risico lopen? Ik zeg alleen dat ik het wel een beetje naïef vind om zomaar je klassieker overal aan blood te stellen. Want andere vormen, maten enz enz. Thats all. Of zeg ik hier iets heel vreemds?
|
23 jun 2016 12:53 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik zou met m'n Peugeot 404 inderdaad niet door de wasstraat gaan...
De reden daarvoor is dat bepaalde onderdelen op die auto niet 'wasstraat-proof' zijn, zoals de (niet demonteerbare) antennespriet op het dak, de plastic zonnekap bij het open dak, de ielige ruitenwissers, de met klemmetjes vastgezette sierstrips (als daar een borstelhaar onder komt, wordt zomaar zo'n sierstrip van de auto gerukt, met alle gevolgen van dien), et cetera...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
23 jun 2016 13:11 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Heel verstandig BB.
|
23 jun 2016 15:01 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
En ik zie dit ook zo 1-2-3 niet gebeuren (én goed gaan):
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
23 jun 2016 16:21 |
|
|
horn
PF #57
|
Hé Brum....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 jun 2016 16:34 |
|
|
Geert
911 3.2 Carrera 1989
997 Carrera S 2004Amsterdam
|
Snap wat je bedoelt, in dat geval is het echter de achterruitenwisser die is blijven hangen in de machine. En die zijn bij de meest moderne versies van de 911 ook nog op dezelfde manier geplaatst als de 3.2.. Dus daar ligt het in dit geval niet aan.
|
25 jun 2016 0:37 |
|
|
Geert
911 3.2 Carrera 1989
997 Carrera S 2004Amsterdam
|
Dank voor het aanbod. Dat Bovag formulier heb ik en werd ook direct ingevuld voor Loogman. Probleem is echter dat de tussenpersoon van Loogman (Elswout Assurantiegroep) de schade weigert te melden bij de verzekeraar.
|
25 jun 2016 0:41 |
|
|
Dennisf
|
Dat is erg vreemd. Het is niet de taak van een tussenpersoon om te bepalen of iets wel of niet gedekt is. Weet je wie de verzekeraar is? Dan kan je de schade rechtstreeks melden. Anders wordt het tijd om een advocaat in te schakelen. 1 briefje van een gerenommeerd advocatenkantoor kan dan wonderen doen
|
25 jun 2016 10:18 |
|
|
willem51
BMW X4 M 40I, 911 SC, Mini Cooper Clubman 2016Waterland
|
Deze uiterst kwalijke handelwijze op alle mogelijke facebookpagina's plaatsen, "naming and shaming".
_________________________________________ ex9974S,ex997cabrio,ex991cabrio,Nu 993TT1994, 996 4S cabrio, 911 SC 1981, BMW X6M 2016, Cooper Clubman 2016
|
25 jun 2016 10:28 |
|
|
geertsabine
|
Dat kan ie dus niet! Bij een AVB (Aansprakelijkheidsverzekering voor Bedrijven) geldt geen rechtstreeks vorderingsrecht. Dit geldt uitsluitend indien er een beroep gedaan kan worden op een WAM-verzekering. En dat speelt hier nu net niet....Overigens: zeer slecht dat de tussenpersoon niet wil melden, maar kan gestuurd worden door Loogman (zit haast in de naam verborgen ).
|
25 jun 2016 13:33 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Ja, want we kennen beide kanten van het verhaal
|
25 jun 2016 14:47 |
|
|
willem51
|
Twijfel je aan het verhaal ?
_________________________________________ ex9974S,ex997cabrio,ex991cabrio,Nu 993TT1994, 996 4S cabrio, 911 SC 1981, BMW X6M 2016, Cooper Clubman 2016
|
25 jun 2016 15:03 |
|
|
willem51
|
@Gazzo, Loogmaan werkt op alle fronten tegen. Hij neemt niet eens de moeite om een onafhankelijk expert laat staan zijn eigen maatschappij in te lichten en bovendien acht ik de gang van zaken zoals hier voorgesteld geloofwaardig
|
25 jun 2016 15:10 |
|
|
horn
PF #57
|
Naming and shaming. Als alle andere mogelijkheden zijn uitgeput. Anders krijg je net zo'n kulverhaal als over die KJN. Eerst over in hoofdletters gillen dat het een klote bedrijf is en ondanks verzoeken hiermee op te houden er kneiterhard mee doorgaan. Hier, daar, overal online.... Vervolgens een schikking treffen met de heren die vervolgens eisen dat al die hoofdletterbeschuldigingen verwijderd worden. Houdoe. Eerst netjes proberen op te lossen. Niets meer mogelijk? Desnoods naming and shaming. Maar dat is dan je eigen keuze...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jun 2016 15:37 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
...... Als allerlaatste optie inderdaad.
|
25 jun 2016 15:58 |
|
|