Auteur |
Bericht |
ewp964c2
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Voor de juiste koper tussen 65-70K, voor een pefecte 964!
_________________________________________ Ex 964 C2 Ex Targa 964 C4 Ex 911T 1972 Ex 964 C4 Coupe Ex 996 C2 991 C2S Sportchrono
|
17 jul 2016 18:19 |
|
|
vaudi
996 C2, 1998
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Typisch een auto, die verkocht moet worden door een partij die de juiste netwerken heeft. Zelf zou altijd voor zo origineel mogelijk exemplaar gaan.
|
17 jul 2016 18:26 |
|
|
Casss
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
als het je om maximale euro's gaat, en je vindt het leuk om te sleutelen, koop je een tweede porsche erbij van exact zelfde model met lage kilometerstand, wissel je de motor (en eventueel) de accessoires om.
Verkoop je de jouwe met veel kilometers met een motor, remklauwen, etc. met 'pas' 140dkm' tegen het prijsniveau 50 tot 60k
Verkoop je de p met lagere kilometerstand met een revisieblok dat er pas x..dkm inzit'. tegen de prijs van een P met lage KM en revisieblok.
|
17 jul 2016 18:34 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Perfect is 100% origineel in dit geval. RS clonen gaan voor minder weg. En een 964 die te lang te koop staat is ook funest. De auto van Mike is een auto voor een echte fanaat. Maar die hebben doorgaans niet die knaken liggen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
17 jul 2016 18:39 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Ik heb bij de verkoop van mijn 912 gemerkt dat iedereen wel graag al die hele mooie (lees tevens zeer dure) modificaties wilt hebben maar niet bereid zijn er een passende meerprijs voor te betalen. Daarnaast willen ze dan ook wel alle originele delen erbij, dus je wordt 2 keer gesneden...
Ik heb uiteindelijk iemand gevonden die er een klein beetje extra waarde aan hechtte. Het was wel een pre dat de P wat bekendheid genoot.
Veel succes, de nieuwe eigenaar loopt ergens rond.....maar is waarschijnlijk nog aan het rekenen!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
17 jul 2016 19:06 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Waarom? Er is een verschil tussen BdB (zou ik ook niet zo snel kopen) en een auto met de goede mods (schroefonderstel etc).
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
17 jul 2016 19:33 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Volgens mij is er best een markt voor de custom-Porsche's ... alleen heeft DrKnauf nog net niet de naamsbekendheid van Magnus Walker, Alois Ruf, Singer etc Daar verlies je dan de status "Matching Numbers" mee In dit segment, wordt daar toch echt naar gekeken
|
17 jul 2016 19:55 |
|
|
Joost73
1988 911 Carrera 3.2
Voor meer foto's: @911_hermes
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Die witte Raaf is zo vet, ik zou hem graag hebben. Alleen een paar cm hoger op de pootjes en er een echt stuur in Als ik naar de markt kijk schat ik hem hoger in qua prijs dan 55/60K, ik zie 964 rond de 200.000 km al op of over de 50K staan, bij deze weet je dat er geen werk aan zit, wat maakt die km stand dan uit??
_________________________________________ 1988 911 Carrera 3.2 Ex 1967 911 Outlaw Ex 2002 Carrera 4S Ex 2004 997 Carrera S
|
17 jul 2016 22:02 |
|
|
giulia
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Ik gun Mike echt een ton voor zijn auto maar de psyche rond auto's zit helaas anders in elkaar. In de basis hebben we het hier over een zeer mooie 964 met 2 dure modificaties (onderstel, wielen). Die kan je voor een klein deel meenemen in de prijsstelling en je moet er dan een liefhebber voor vinden zoals de 964 er dan bijstaat.
Beter is het om ze los te verkopen, bennje zo kwijt. Dat is deel 1
Deel 2 is helaas toch wat moeilijker. Ja er zit een gereviseerde motor in en dat is voor de koper heel fijn maar het levert Mike helaas niet de betaalde prijs van de revisie op. Het is geen optelsom uiteindelijk. Dat er een karrevracht aan nieuwe onderdelen inzit dito. De bottleneck zit hem toch echt in de kilometerstand. We weten allemaal dat als we voor een willekeurige auto gaan kijken, we zelf ook even 2 keer slikken bij standen die de 350.000 ton naderen. Dat is nou eenmaal zo.
Velgen en onderstel voor flink geld verkopen (5-6 mille???)
964 ergens tussen de 55 en 58 mille
De markt vlakt alweer wat af ook...
|
17 jul 2016 22:40 |
|
|
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Heb wat ervaring met de verkoop van mijn 964 cabrio C2. Had 270dkm op de teller en dat is toch wel een ding. Moter was overigens kortgeleden gereviseerd. Wat enorm voor de auto sprak dat ie 100% origineel was.
964s worden door Belgen gekocht ivm taxen aldaar, zo ook de mijne. Weet niet of die te wachten zitten op een 'verbouwde' auto, hoe mooi gedaan ook.
Ik denk dat t enorm zal helpen om je auto naar standaard waarden terug te bouwen. Je spreekt daarmee een veel groter publiek aan....
But these are just my 2 cents....
|
17 jul 2016 22:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Belgen willen tegenwoordig geen verbouwde auto's meer .. heeft iets met de verkeers-keuring te maken. Wellicht is er hier op het PF een Belgische vriend die daar duidelijkheid over kan verschaffen. +1 En nette en technisch goede 964 C2 koop je tegenwoordig alweer voor een bedrag tussen de 45K en 50K euro - met een km stand van beneden de 2 ton - bij een specialist of auto-handelaar. Er staat inderdaad nog veel te koop voor hogere prijzen en dat zal nog wel even zo blijven Particuliere verkoop - hoe goed de auto ook is onderhouden - zal (over het algemeen) altijd een lagere verkoopprijs opleveren, behalve als Mike iemand vind die juist zo'n 964 in die uitvoering en staat zoekt ...
|
17 jul 2016 22:51 |
|
|
Tilt!
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Zelf zit ik met krak hetzelfde probleem, alleen moet ik de kosten nog maken. Verhaal in 't kort: ik zou graag de 964 optisch in orde laten zetten, als ik die ergens binnenduw ben ik daarvoor snel 15k kwijt (carrosserie), dan blijf ik nog steeds onderhuids dezelfde mechaniek hebben die ondertussen 318k kms achter de kiezen heeft. In de huidige markt vang ik voor de 964 misschien 40k, als ik er nu 15k carrosseriewerk insteek gaat hij niet ineens 55k waard zijn (denk ik). Denk ook dat het vet van de soep is mbt de luchtgekoelde Porsches, behalve misschien de pré-impacts. Zag laatst nog een wondermooie 964: Echte BBS'en, Bilsteins, 993 remmen, 993 klinken, donkerblauw, C2, handgeschakeld voor 49.999 Euro, 226.200km op de teller... Misschien ben ik de hoge prijzen al gewoon ondertussen, maar mij leek dat weinig
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
Laatst bijgewerkt door Tilt! op 29 jul 2016 21:42, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 jul 2016 23:01 |
|
|
Tilt!
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Lang verhaal en de wetten veranderen bij wijze van spreken dagelijks + het hangt ook nog eens af van welk keuringsstation er bezocht wordt, of welke pet de keurder die dag op heeft. In Belgie draait het om het gelijkvormigheidsattest. Da's niet hetzelfde als het COC. Auto's geleverd in Belgie werden door D'Ieteren (de Belgische Pon) automatisch voorzien van zo'n gelijkvormigheidsattest, Nederlandse auto's hebben dit vanzelfsprekend niet. Als je geen gelijkvormigheidsattest hebt moet je je wagen ter keuring aanbieden bij D'Ieteren alwaar hij gecheckt wordt op gelijkvormigheid (voel je 'm komen?), die auto moet dus standaard staan op standaard velgen, standaard onderstel, standaard motor, standaard uitlaat, etc... STANDAARD dus. Als hij volgens de petjes van D'Ieteren standaard is krijg je je gelijkvormigheidsattest (was bij mijn 996 4S indertijd een feest van +300 Euro en 3 maand wachttijd), daarmee kan je dan naar de keuring waar hij nog es moet voldoen aan hun eisen. De Murano bvb was niet standaard, de Murano had ook geen gelijkvormigheidsattest (en iirc was in '89 het COC nog niet ingevoerd) en ik kon de Murano dus alleen inschrijven als oldtimer (geen gelijkvormigheidsattest = geen gewone dagelijkse platen). De wetten als oldtimer zijn onlangs ook veranderd in Belgie en momenteel zit je met een oldtimer op rozen. De enige beperking die je hebt is dat je er geen woon/werk/school-verkeer mag mee doen. That's it. Vroeger werd er neergekeken op een oldtimer want een oldtimer moet ook niet meer naar de keuring (wil dus zeggen dikwijls veel slechter onderhouden dan een exemplaar op gewone platen die wél naar de keuring moet). Nu gaan de regels veranderen (2017 of 2018) zodat, hoe oud jouw auto ook is, als hij niet ingeschreven is als oldtimer, je de volle hap verkeersbelasting en BIV moet betalen. Heel België zit dus nu al hun perfect onderhouden oudjes waar er gewone dagelijkse platen ophingen opnieuw in te schrijven als oldtimer. Een 964 die momenteel nog te jong is om als oldtimer ingeschreven te worden (bvb eentje uit 93, de leeftijd voor oldtimer is momenteel 25 jaar) kost een paar 1000 Euro aan inschrijving (eenmalig) en dan nog eens jaarlijks een paar duizend Euro aan verkeerstax. Als oldtimer is de jaarlijkse tax 35 Euro en de BIV (inschrijving) 41.99 Euro
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
17 jul 2016 23:27 |
|
|
AlexPorsche
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Idd een gaaf apparaat: http://tweedehands.autoscout24.be/Porsc ... -292695264Denk ook dat Mike het meest voor zijn wagen krijgt als de mods separaat verkocht worden. Verkoop 'as is' zou te proberen zijn via fora, maar om het clean te houden mbt pricing zou het toch beter zijn om hem in consignatie te zetten bij een specialist. Succes iig met alle overwegingen en de droom.
_________________________________________ Do I look like I give a damn?
|
17 jul 2016 23:28 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Ik denk dat je echt het meest voor je auto krijgt als je hem inruilt bij de koop van je nieuwe droomproject. Zal dan wel afgaan van de marge die men pakt op de verkoop van de nieuwe auto maar vaak heeft men dan veel meer ruimte om op papier voor iedereen een leuke deal te maken. Ook voor jou zal denk ik gelden wat moet er netto bij als ik naar mijn nieuwe droomauto toe wil. Is natuurlijk wel lastiger zo'n deal te maken omdat met alleen cash geld aankomen bij een verkoper jouw onderhandelingspositie weer sterker maakt.
|
18 jul 2016 0:24 |
|
|
993metz
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Snap jullie gedachten niet om de velgen en de vering los te verkopen. Dan blijft er toch een gewone(nette) 964 over met veel kilometers. Gaat iemand daar dan 50K voor betalen die kans is heel klein.
|
18 jul 2016 9:47 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Die van Knauf wel....heeft een rijke Euro historie! Is in heel Europa en mogelijk ook de States bekend En Knauf is niet alleen de hof-fotograaf van het forum.... Die witte is wereldberoemd!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
18 jul 2016 11:00 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
In België is de markt voor 964's en 993's inderdaad helemaal stilgevallen, de vraagprijzen blijven dezelfde maar de wagens blijven gewoon staan (vaak maandenlang nu al). Het aanbod is daarenboven ook ruim, er staan 84 964's in België op autoscout te koop waarvan 55 met handbak (dat was een jaar terug amper 20). Maar je hebt natuurlijk maar één koper nodig en dat hoeft niet noodzakelijk een Belg te zijn
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
18 jul 2016 11:30 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Er staan er inderdaad veel te koop, maar naar mijn idee toch vooral de middelmatige exemplaren met of veel kilometers, of gebrekkige historie, of gebrekkig onderhoud. De hele goede blijven duur of zijn niet te koop.
Mike's apparaat is natuurlijk een geweldige kar voor een liefhebber die de opties op waarde weet te schatten en wil rijden i.p.v. investeren, maar het is wel een kleinere doelgroep.
|
18 jul 2016 11:53 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Nogmaals, de liefhebber die deze auto op waarde weet te schatten heeft geen knaken. De belegger wel en die willen doorgaans ook de hogere prijs neertellen mits het in originele staat, lage kilometrage en complete historie is. En anders moet je snel 50k pakken en je accessoires los verkopen. Dat levert onder aan de streep het meeste op.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
18 jul 2016 12:20 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Volgens mij zijn ze in Duitsland niet vies van een beetje modden. Als ik op Dinslaken rondloop zie ik veel 911's waar wat aan gedaan is. Dat anale gedoe over originaliteit is in Nederland het ergst.
|
18 jul 2016 12:23 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Sja, dat mag je vinden maar het blijft wel een gegeven.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
18 jul 2016 12:26 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
Nou, zo zwart/wit is het niet, er is zeker een markt voor een auto als deze, alleen is die wat kleiner dan de reguliere markt. Kwestie van geduld hebben. Ik zou hem (nog) niet terug bouwen naar standaard, omdat de KM-stand dan zwaarder gaat wegen. Bij een speciale auto als deze is die minder relevant.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 jul 2016 12:44 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
er is een groot verschil tussen modden en een gemodde auto kopen. De groep mensen die van modden houdt is vele malen groter dan de groep die gemodde auto's koopt. (ook vele malen kapitaalkrachtiger vaak)
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
18 jul 2016 12:45 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Wat is de huidige marktwaarde van mijn Witte DrKnauf 964
voor 50K wil ik m van je overnemen Knauf, mag je alles erop laten zitten. verkoop zoals ie nu is, kun jij aan je volgende droom gaan werken
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
18 jul 2016 12:50 |
|
|